Daar ben ik mee akkoord.
Een van de onderliggende oorzaken imo is dat demoniseren en over dezelfde kam scheren.
Als je gaat kijken naar geweld tegen politie is ook dit weer een mooi voorbeeld van hoe de pers dit maar al te vaak doet:
Een herdenking voor de vermoorde Sarah Everard (33) in Londen is gisterenavond ontsierd door een stevig politieoptreden. Agenten leidden verschillende vrouwen hardhandig weg omdat ze in hun ogen de coronaregels overtraden. De verontwaardiging is groot, net omdat de hoofdverdachte in deze trieste...
www.hln.be
Opnieuw weer heel korte beelden, waarbij je eerst ziet dat de politie al op die 3 vrouwen aan in het in praten is om hen weg te krijgen.
Ze luisteren niet dus de politie trekt die vrouwen weg. Wat mag, ik bedoel die mensen moeten hun job ook maar doen.
Je ziet ook zelfs nog iemand op de barricade springen richting politie.
En blijkbaar omdat de moordenaar een agent is geeft dat een vrijgeleide om de andere agenten, die er 0,0 mee te maken hebben uit te schelden. Moet je je voorstellen dat er een allochtoon een moord pleegt en daarop een boze massa alle allochtonen begint uit te schelden.
En toch geen enkel kritisch woord in dit artikel daarover. Terwijl ik me kan voorstellen dat dat voor die mensen ook niet gemakkelijk moet zijn.
Ze komen, allicht terecht, eisen voor strengere straffen. Dan vind ik het nogal ironisch dat de politie hier, zonder enig vorm van belichting van hun kant, zo neer gezet wordt. En dat de politiek nog überhaupt durft om kritiek op hen te geven. Het zijn zij die de strafmaat kunnen bepalen. Niet de politie-agenten die voor de meerderheid brave mensen zijn die hun leven riskeren voor ons en daar niet eens rijk van zullen worden.
Ook heel die beweging tegen de politie is iets wat hier in Europa opmars vindt. Mede door BLM, de "gangsta-cultuur", defund the police etc... dat gewoon naar hier overwaait.
En ik maak mij daar, eerlijk gezegd, zorgen over.
Als je als maatschappij zaken als oa verkrachting (maar er zijn er nog meer) veel te licht bestraft én je gaat je politie macht ook nog eens laten vallen... Dan kan het snel bergaf gaan met ieders veiligheid.