Racisme

Klopt. Maar politie zijn ook maar mensen.
En als je dag in dag uit met mensen moet omgaan die buiten proportie handelen zal er ooit wel iets barsten.
Als je dagelijks hoort en ziet hoe men u en uw collega’s aanvalt en je zowel door uw overheid als media in de steek gelaten wordt, dan begrijp ik soms wel hun acties

Niet dat ik ze altijd goed praat
Je zegt eerst "dan mag de politie hard optreden", mogen. Dus goedpraten. En nu zeg je "kan al eens iets barsten" en "ik praat het niet goed".
Ja, er kan al eens iets barsten, en dan is dat een professionele fout. Genoeg mensen die soms met geweldig domme klanten werken, maar daarom nog altijd niet ze de huid mogen vol schelden, maar ja, er kan al eens iets barsten. Dan praten we dat niet goed, maar begrijpen we dat. Maar zal hij waarschijnlijk ook ontslagen worden, zeker na 2x.

Je zegt eerst "dan mag de politie hard optreden", mogen. Dus goedpraten. En nu zeg je "kan al eens iets barsten" en "ik praat het niet goed".
Ja, er kan al eens iets barsten, en dan is dat een professionele fout. Genoeg mensen die soms met geweldig domme klanten werken, maar daarom nog altijd niet ze de huid mogen vol schelden, maar ja, er kan al eens iets barsten. Dan praten we dat niet goed, maar begrijpen we dat. Maar zal hij waarschijnlijk ook ontslagen worden, zeker na 2x.
Je mag altijd een een nachtje met de politie meegaan ik denk dat je dan nog wel wat ogen gaat opentrekken.
Er zullen zeker rotte appels bij zijn. Dat zal ik zeker niet tegenspreken
Maar dee zachte aanpak werkt blijkbaar niet bij deze gasten.
Hebben ze jaren lang geprobeerd en het is tot zulke toestanden gekomen nu.

Als je geen rammel wilt van de politie, simpel, ga niet meedoen met zulke ‘betogingen’
Eerst de felle gaan uithangen en daarna liggen janken omdat je wat kletsen gekregen hebt?
Als ik slaag krijg nadat ik iemand uitdaag moet ik ook niet komen klagen

Je mag altijd een een nachtje met de politie meegaan ik denk dat je dan nog wel wat ogen gaat opentrekken.
Er zullen zeker rotte appels bij zijn. Dat zal ik zeker niet tegenspreken
Maar dee zachte aanpak werkt blijkbaar niet bij deze gasten.
Hebben ze jaren lang geprobeerd en het is tot zulke toestanden gekomen nu.

Als je geen rammel wilt van de politie, simpel, ga niet meedoen met zulke ‘betogingen’
Eerst de felle gaan uithangen en daarna liggen janken omdat je wat kletsen gekregen hebt?
Als ik slaag krijg nadat ik iemand uitdaag moet ik ook niet komen klagen
Allee, en nu ga je weer van "kan al eens iets barsten, en ik praat dat niet goed" naar "een zachte aanpak werkt niet"... Hier is niet mee te praten, hè, dat snap je toch zelf ook? Weet je zelf nog waar je tegen reageert zelfs? Want je doet alsof ik niet weet wat dat politiewerk inhoudt of niet begrijp dat er soms harder moet worden opgetreden. Maar dat klopt niet.

Allee, en nu ga je weer van "kan al eens iets barsten, en ik praat dat niet goed" naar "een zachte aanpak werkt niet"... Hier is niet mee te praten, hè, dat snap je toch zelf ook? Weet je zelf nog waar je tegen reageert zelfs? Want je doet alsof ik niet weet wat dat politiewerk inhoudt of niet begrijp dat er soms harder moet worden opgetreden. Maar dat klopt niet.
Onnodig geweld keur ik niet goed, van niemand.
Maar als je in een situatie terecht komt waar je je leven misschien riskeert? En je ziet dat het nog verder kan ontsporen? Dan is het toch normaal dat men harder optreedt?

Onnodig geweld keur ik niet goed, van niemand.
Maar als je in een situatie terecht komt waar je je leven misschien riskeert? En je ziet dat het nog verder kan ontsporen? Dan is het toch normaal dat men harder optreedt?
En dat bedoel ik dus. Door constant te verschuiven waarover je praat, kan nooit iemand het eens of oneens met je zijn. Nu gaat het weer over situaties van zelfverdediging. En dan zeg je letterlijk hetzelfde als wat Sir.Killalot zegt: Dat het proportioneel moet zijn.

En dat bedoel ik dus. Door constant te verschuiven waarover je praat, kan nooit iemand het eens of oneens met je zijn. Nu gaat het weer over situaties van zelfverdediging. En dan zeg je letterlijk hetzelfde als wat Sir.Killalot zegt: Dat het proportioneel moet zijn.
Ik heb toch nooit gezegd dat een flik u zomaar zonder reden op uw gezicht mag slaan?

En wat jij en ik bvb proportioneel ok vinden, vinden anderen misschien niet goed.
Bvb: is het gebruik van de wapenstok proportioneel ok in zulke situaties?
Pepperspray? Waterkanon?
Wat als men zo een waterstraal in het gezicht krijgt? Spreekt men dan ook van overdreven geweld?

En wie zegt dat die arrestatie buiten proportioneel was?
Dat is toch niet BLM die dat gaat beslissen ofwel? Daar is oa comité P voor opgericht. Dat is niet aan BLM om te gaan bepalen.

De fout aan heel BLM is dat ze op basis van onvolledige beelden op social media, of enorm gemediatiseerde zaken in het buitenland die je niet met hier kan vergelijken wat aan cherry picking doen en dan op straat komen roepen hoe racistisch de flikken zijn.

Gewoon dus de hele tijd mensen indoctrineren dat de politie een racistisch instituut is. En natuurlijk krijg je dan dit soort situaties.
Idem als de BLM betoging vorig jaar en de recente in Brussel die ook in plunderingen en geweld tegen de politie eindigde.
Dat is gewoon het rechtstreeks gevolg van die retoriek.

Stel u voor dat VB bij elke gefilmde allochtone misdaad op straat zou trekken en hun achterban alle kebabzaken zou kapot slaan en allochtonen zou aanvallen. Exact hetzelfde.

En BLM en extreem rechts gebruiken ook dezelfde cherry picking tactiek en populisme om een hele groep als slecht af te schilderen. Maar voor een of andere reden blijft het andere extremisme wel meer excusable omdat het zogezegd voor een betere zaak is.
Ik zeg zogezegd want ze bereiken er eigenlijk exact het omgekeerde mee.

En wie zegt dat die arrestatie buiten proportioneel was?
Dat is toch niet BLM die dat gaat beslissen ofwel? Daar is oa comité P voor opgericht. Dat is niet aan BLM om te gaan bepalen.

De fout aan heel BLM is dat ze op basis van onvolledige beelden op social media, of e norm gemediatiseerde zaken in het buitenland wat aan cherry picking doen en dan op straat komen roepen hoe racistisch de flikken zijn.

Gewoon de hele tijd mensen indoctrineren dat de politie een racistisch instituut is. En natuurlijk krijg je dan dit soort situaties.
Idem als de BLM betoging vorig jaar en de recente in Brussel die ook in plunderingen en geweld tegen de politie eindigde.
Dat is gewoon het rechtstreeks gevolg van die retoriek.

Stel u voor dat VB bij elke gefilmde allochtone misdaad op straat zou trekken en hun achterban alle kebabzaken zou kapot slaan en allochtonen zou aanvallen. Exact hetzelfde. En extreem rechts gebruikt ook dezelfde cherry picking tactiek en populisme om een hele groep als slecht af te schilderen. Maar voor een of andere reden blijft het andere extremisme wel meer excusable omdat het zogezegd voor een betere zaak is.
Ik zeg zogezegd want ze bereiken er eigenlijk exact het omgekeerde mee.

Tuurlijk is dat niet aan BLM om te gaan bepalen. Zij zullen dus hem nooit gerechtelijk kunnen veroordelen.

Maar het is "vrijheid tot betogen" en niet "vrijheid tot betogen als er een uitspraak is gekomen en die uitspraak je niet zint" of "vrijheid tot betogen als de bewijzen groot genoeg zijn".

Tuurlijk is dat niet aan BLM om te gaan bepalen. Zij zullen dus hem nooit gerechtelijk kunnen veroordelen.

Maar het is "vrijheid tot betogen" en niet "vrijheid tot betogen als er een uitspraak is gekomen en die uitspraak je niet zint" of "vrijheid tot betogen als de bewijzen groot genoeg zijn".

Nee, maar als organisatie/beweging is ze wel verantwoordelijk als ze te snel tot conclusies springt zoals de laatste keer in Brussel. Ofwel problemen uit andere landen naar hier importeert
Zeker als daar hier al 3 keer op rij geweld is gevolgd.

Ik zie geen verschil tussen Trump die onwaarheden en polarisatie verkondigt en de mensen opjut met de bestorming van het Capitol tot gevolg en BLM dat exact hetzelfde doet met plunderingen en geweld tegen politie tot gevolg. Geen enkel.

het hondenfluitje 'jongeren' is hier niet gewenst
Iedere keer weer. Ik heb het gehad met die 'jongeren' in onze steden. Gewoon keihard aanpakken.

Nee, maar als organisatie/beweging is ze wel verantwoordelijk als ze te snel tot conclusies springt zoals de laatste keer in Brussel. Ofwel problemen uit andere landen naar hier importeert
Zeker als daar hier al 3 keer op rij geweld is gevolgd.

Ik zie geen verschil tussen Trump die onwaarheden en polarisatie verkondigt en de mensen opjut met de bestorming van het Capitol tot gevolg en BLM dat exact hetzelfde doet met plunderingen en geweld tegen politie tot gevolg. Geen enkel.
Er is op zich niets mis met de BLM beweging of zelfs Trump zijn uitspraken (elk land heeft recht op zijn dorps idioot)

Het probleem voor mij zijn de groeperingen erachter die dit gebruiken om geweld/ agressie te rechtvaardigen.

Echter zit daaronder een heel complex gegeven van verschillende problematieken die ervoor zorgen dat er gehoor wordt gegeven aan Trump alsook aan extreme BLM betogers.

Simplistisch gezegd, los de onderliggende problemen op en zal veel minder gehoor worden gegeven aan agressieve protesten.

Er is op zich niets mis met de BLM beweging of zelfs Trump zijn uitspraken (elk land heeft recht op zijn dorps idioot)

Het probleem voor mij zijn de groeperingen erachter die dit gebruiken om geweld/ agressie te rechtvaardigen.

Echter zit daaronder een heel complex gegeven van verschillende problematieken die ervoor zorgen dat er gehoor wordt gegeven aan Trump alsook aan extreme BLM betogers.

Simplistisch gezegd, los de onderliggende problemen op en zal veel minder gehoor worden gegeven aan agressieve protesten.

Daar ben ik mee akkoord.
Een van de onderliggende oorzaken imo is dat demoniseren en over dezelfde kam scheren.
Als je gaat kijken naar geweld tegen politie is ook dit weer een mooi voorbeeld van hoe de pers dit maar al te vaak doet:

Opnieuw weer heel korte beelden, waarbij je eerst ziet dat de politie al op die 3 vrouwen aan in het in praten is om hen weg te krijgen.
Ze luisteren niet dus de politie trekt die vrouwen weg. Wat mag, ik bedoel die mensen moeten hun job ook maar doen.
Je ziet ook zelfs nog iemand op de barricade springen richting politie.

En blijkbaar omdat de moordenaar een agent is geeft dat een vrijgeleide om de andere agenten, die er 0,0 mee te maken hebben uit te schelden. Moet je je voorstellen dat er een allochtoon een moord pleegt en daarop een boze massa alle allochtonen begint uit te schelden.

En toch geen enkel kritisch woord in dit artikel daarover. Terwijl ik me kan voorstellen dat dat voor die mensen ook niet gemakkelijk moet zijn.

Ze komen, allicht terecht, eisen voor strengere straffen. Dan vind ik het nogal ironisch dat de politie hier, zonder enig vorm van belichting van hun kant, zo neer gezet wordt. En dat de politiek nog überhaupt durft om kritiek op hen te geven. Het zijn zij die de strafmaat kunnen bepalen. Niet de politie-agenten die voor de meerderheid brave mensen zijn die hun leven riskeren voor ons en daar niet eens rijk van zullen worden.

Ook heel die beweging tegen de politie is iets wat hier in Europa opmars vindt. Mede door BLM, de "gangsta-cultuur", defund the police etc... dat gewoon naar hier overwaait.
En ik maak mij daar, eerlijk gezegd, zorgen over.

Als je als maatschappij zaken als oa verkrachting (maar er zijn er nog meer) veel te licht bestraft én je gaat je politie macht ook nog eens laten vallen... Dan kan het snel bergaf gaan met ieders veiligheid.

Laatst bewerkt:
Daar ben ik mee akkoord.
Een van de onderliggende oorzaken imo is dat demoniseren en over dezelfde kam scheren.
Als je gaat kijken naar geweld tegen politie is ook dit weer een mooi voorbeeld van hoe de pers dit maar al te vaak doet:

Opnieuw weer heel korte beelden, waarbij je eerst ziet dat de politie al op die 3 vrouwen aan in het in praten is om hen weg te krijgen.
Ze luisteren niet dus de politie trekt die vrouwen weg. Wat mag, ik bedoel die mensen moeten hun job ook maar doen.
Je ziet ook zelfs nog iemand op de barricade springen richting politie.

En blijkbaar omdat de moordenaar een agent is geeft dat een vrijgeleide om de andere agenten, die er 0,0 mee te maken hebben uit te schelden. Moet je je voorstellen dat er een allochtoon een moord pleegt en daarop een boze massa alle allochtonen begint uit te schelden.

En toch geen enkel kritisch woord in dit artikel daarover. Terwijl ik me kan voorstellen dat dat voor die mensen ook niet gemakkelijk moet zijn.

Ze komen, allicht terecht, eisen voor strengere straffen. Dan vind ik het nogal ironisch dat de politie hier, zonder enig vorm van belichting van hun kant, zo neer gezet wordt. En dat de politiek nog überhaupt durft om kritiek op hen te geven. Het zijn zij die de strafmaat kunnen bepalen. Niet de politie-agenten die voor de meerderheid brave mensen zijn die hun leven riskeren voor ons en daar niet eens rijk van zullen worden.

Ook heel die beweging tegen de politie is iets wat hier in Europa opmars vindt. Mede door BLM, de "gangsta-cultuur", defund the police etc... dat gewoon naar hier overwaait.
En ik maak mij daar, eerlijk gezegd, zorgen over.

Als je als maatschappij zaken als oa verkrachting (maar er zijn er nog meer) veel te licht bestraft én je gaat je politie macht ook nog eens laten vallen... Dan kan het snel bergaf gaan met ieders veiligheid.
De "veel te lichte" bestraffing heeft te maken met de oorzaak van het grensoverschrijdend gedrag. Bijkomend moet men ook nagaan het effect van strengere straf het gewenste resultaat is. (Er is hier een ander topic voor, om hier verder op in te gaan)

Het probleem met macht van de politie is dat er altijd enkelingen zijn die daar misbruik van maken, net zo zeer dat er enkelingen zijn die een betoging zien als de kans om rellen te veroorzaken.

Dit wordt versterkt door social media en sensatie journalistiek die hierop springen zonder enige nuance.

De "veel te lichte" bestraffing heeft te maken met de oorzaak van het grensoverschrijdend gedrag. Bijkomend moet men ook nagaan het effect van strengere straf het gewenste resultaat is. (Er is hier een ander topic voor, om hier verder op in te gaan)

Het probleem met macht van de politie is dat er altijd enkelingen zijn die daar misbruik van maken, net zo zeer dat er enkelingen zijn die een betoging zien als de kans om rellen te veroorzaken.

Dit wordt versterkt door social media en sensatie journalistiek die hierop springen zonder enige nuance.

Akkoord. Al spreken we bij de rellen al lang niet meer over enkelingen hé.
Gisteren waren het er 200 in Luik gelijktijdig.

En hoe meer je die "jongeren" gaat wijsmaken dat de politie er op uit is om hen onrechtmatig in elkaar te slaan hoe meer van dit soort geweld je tegen de politie gaat zien.

Als je die beelden ziet en getuigenissen. Dat is echt niet meer normaal he. Kasseien die richting de politie gegooid wordt, ene die 't verkeer staat te regelen en met 10 man aangevallen wordt.
Het is gewoon wachten op de eerste doden bij dit soort rellen, hoor.

Akkoord. Al spreken we bij de rellen al lang niet meer over enkelingen hé.
Gisteren waren het er 200 in Luik gelijktijdig.

En hoe meer je die "jongeren" gaat wijsmaken dat de politie er op uit is om hen onrechtmatig in elkaar te slaan hoe meer van dit soort geweld je tegen de politie gaat zien.

Als je die beelden ziet en getuigenissen. Dat is echt niet meer normaal he. Kasseien die richting de politie gegooid wordt, ene die 't verkeer staat te regelen en met 10 man aangevallen wordt.
Het is gewoon wachten op de eerste doden bij dit soort rellen, hoor.
Als we sommige media mogen geloven waarin het niet enkel jongeren van Luik zelf, maar ook van andere plaatsen. Die zijn niet afgekomen om te betogen, maar om rellen te veroorzaken.

Met enkelingen bedoel ik vooral de plaatselijke jongeren die rellen willen veroorzaken. Echter krijgt deze marginale minderheid steun van buitenuit, waardoor dit een grote groep vormt. Dit tegenover een groep die wel vreedzaam willen betogen.

BLM staat weer op z'n achterste poten. Dit keer in Nashville.

Volgens hen is onderstaand case (graphic video) dus ongerechtvaardigd geweld van de politie.

- politie vindt drugs
- vrouw zet 't op een lopen
- vrouw springt in auto
- agent gebruikt taser omdat ze wil vluchten
- dat helpt niet en de vrouw neemt een wapen schiet op de agent
- agent schiet terug en vrouw sterft.

BLM reageert:

En volgens hen is het probleem dat mensen nog geloven dat mensen nog geloven in het feit dat het instituut "politie" nog bestaat.

En daar komen we tot het punt dat dit soort organisaties met hun "defund the police" gewoon van de politie af wil. Want dat is de bron van het probleem volgens hen. En exact daarom krijg je geweld op de politie zoals we nu ook hier zien.

Maar goed, nomineer zo een organisatie maar voor de Nobelprijs voor vrede en prijs de betogers maar omdar ze voor "de goede zaak" op straat komen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan