Raamdecoratie/gordijnen: prijs-kwaliteit

Plutus

Well-known member
Crowdfunder FE
Na onze totaalrenovatie zijn we raamdecoratie aan het bekijken en hebben intussen drie offertes liggen.
Hiervoor zijn we gaan luisteren bij (i) een kleine speler in het ietwat hogere segment, (ii) een kleine keten (6tal vestigingen) en (iii) Heytens.
De scope is dezelfde, gebruikte materialen ook gelijkaardig qua type: deel linnen, deel kunststof variant. Allemaal incl installatie.

Bij spelers 1 en 2 zitten we vrij gelijkaardig qua prijs: 10-11 k€.
Bij Heytens echter landen we op 4 à 6 k€ en dat nog zonder eventuele kortingen.

Het verschil in prijs is dermate groot dat ik het verdacht vind, dus ik kom graag hier eens polsen.

Heeft er iemand ervaring hiermee en meer specifiek met Heytens?
Er zal ongetwijfeld een kwaliteitsverschil zijn maar in hoeverre is dat het dubbele van de prijs waard?
Je hoort af en toe ook slechte verhalen over installatie bij Heytens maar dat neem ik ook vaak met een korreltje zout, ook bij de duurdere installateurs heb je al eens vodden.

Dank!

In mijn vorig huis had ik gordijnen van Heytens hangen, die naden kwamen toch echt heel snel los. 't Is al effe geleden maar ik denk wel dat we de installatie ervan zelf gedaan hadden dus daar kan ik weinig op zeggen. Wel dat ze meer onderdelen hadden geleverd (en aangerekend) dan nodig was en dan wouden ze dat niet terugnemen.
Voor mijn nieuwe woning ben ik dan weer eens gaan horen bij Heytens over elektrische gordijnen voor een vide (dus gordijnen van +-6 meter) maar ze konden me daar totaal niet verder helpen. Uiteindelijk zijn het screens geworden langs de buitenkant en voor de "gewone" gordijnen in de rest van ons huis heb ik ze besteld op Veneta en ik ben in feite heel content met de kwaliteit daarvan. Dan moet je ze wel zelf hangen natuurlijk, en ze zijn nogal beperkt in hun mogelijke lengte.

Hier ook wel benieuwd naar kwaliteit van Veneta. Die prijs ligt vermoedelijk nog een stuk onder deze van Heytens bv.?

In mijn vorig huis had ik gordijnen van Heytens hangen, die naden kwamen toch echt heel snel los. 't Is al effe geleden maar ik denk wel dat we de installatie ervan zelf gedaan hadden dus daar kan ik weinig op zeggen. Wel dat ze meer onderdelen hadden geleverd (en aangerekend) dan nodig was en dan wouden ze dat niet terugnemen.
Voor mijn nieuwe woning ben ik dan weer eens gaan horen bij Heytens over elektrische gordijnen voor een vide (dus gordijnen van +-6 meter) maar ze konden me daar totaal niet verder helpen. Uiteindelijk zijn het screens geworden langs de buitenkant en voor de "gewone" gordijnen in de rest van ons huis heb ik ze besteld op Veneta en ik ben in feite heel content met de kwaliteit daarvan. Dan moet je ze wel zelf hangen natuurlijk, en ze zijn nogal beperkt in hun mogelijke lengte.
Wij hebben onze gordijnen via Heytens gedaan. Op zich tevreden van de kwaliteit en installatie. Die service zal wel afhankelijk zijn van de winkel, want dat zijn allemaal franchise vestigingen.

Dit is de eerste keer dat we gordijnen lieten plaatsen en onze gordijnen van plafond tot grond zijn wel allemaal stukken van 1 meter breed die aan elkaar zijn genaaid. Dus je ziet soms wel een verticale naad.

Geen idee of dat standaard practice is, maar vond ik dan weer minder qua uitstraling.

Ik heb ook Heytens laten komen voor een venster van 5 meter op 3 meter en ze konden me ook niet helpen. Al had ik meer het gevoel dat het van niet willen was.
Ik ga nu informeren om de ramen te beplakken met een spiegelfolie ofzo.

Wij hebben onze gordijnen via Heytens gedaan. Op zich tevreden van de kwaliteit en installatie. Die service zal wel afhankelijk zijn van de winkel, want dat zijn allemaal franchise vestigingen.

Dit is de eerste keer dat we gordijnen lieten plaatsen en onze gordijnen van plafond tot grond zijn wel allemaal stukken van 1 meter breed die aan elkaar zijn genaaid. Dus je ziet soms wel een verticale naad.

Geen idee of dat standaard practice is, maar vond ik dan weer minder qua uitstraling.
Hier ook kamerhoge heytens gordijnen op de slaapkamers van meer dan een meter en dat is uit één stuk. Niet alle stoffen zullen ze in breedte kunnen verkrijgen waarschijnlijk, maar het is dus niet standard practice.

Qua plaatsing en kwaliteit van de stof (verduistering) zijn we tevreden, het naaiwerk is anderzijds niet altijd echt fantastisch met wat onregelmatige afstand tussen de plooien etc.

Hier ook wel benieuwd naar kwaliteit van Veneta. Die prijs ligt vermoedelijk nog een stuk onder deze van Heytens bv.?
Prijs zit daar echt een heel eind onder en de kwaliteit is prima. Mijn jongste dochter is wel eens van op haar bed in de gordijnen geslingerd en toen was er een haakje afgebroken. Ik heb de mishandeling eerlijk toegegeven aan de klantendienst en ze hebben me gratis reserve haakjes opgestuurd, wat ik ook apprecieerde.
Ik ben nogal een twijfelaar en ik was ook blij dat ze me ongelimiteerd veel stalen stof wouden sturen. En de verduisterende gordijnen in de slaapkamers laten ook echt geen licht door. Dus ja, tevreden maar ze hangen er ook nog geen twee jaar.

Het aan elkaar naaien van lappen stof is wel onvermijdelijk maar stukken van 1 meter breed vind ik eigenlijk wel onaanvaardbaar. Hier is ook hier en daar een naad maar veel minder frequent dan elke meter en daardoor dus minder zichtbaar.

Terug
Bovenaan