Als ik kijk op lboxd is hij enkel in de Kill Bills niet te bezichtigen. De rol in Reservoir Dogs zou ik zelfs geen cameo noemen, is toch een opvallende gastrol.Speelt QT een cameo in elk van zijn films of zijn er uitzonderingen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Als ik kijk op lboxd is hij enkel in de Kill Bills niet te bezichtigen. De rol in Reservoir Dogs zou ik zelfs geen cameo noemen, is toch een opvallende gastrol.Speelt QT een cameo in elk van zijn films of zijn er uitzonderingen?
In Jackie Brown staatNiet in Jackie Brown verder wel
Reservoir dogs: Mr Brown
Pulp Fiction: Jimmy
Kill Bill: 1 van de crazy 88
Death Proof: Warren de bartender
Inglourious Basterds: de eerste nazi die wordt gescalpeerd
Django: Le Quint Dickey miner
H8ful 8: narrator (stem)
Once upon a time in hollywood: regisseur van red apple tobacco reclamefilmpje (tijdens credits, stem alleen
Wist ik nietIn Jackie Brown staatvoice van de answering machine (uncredited).
Kan mij hier helemaal in vinden. Jackie Brown wordt vaak wat vergeten, maar net omdat het één van zijn minder over the top films is, met absoluut meer menselijke personages, is het een buitenbeentje en net één van zijn betere toch. Krijgt van mij ook 4,5* enkel en alleen omdat ik 5* echt voor de imo meesterwerkjes houd, en dan scoren IB en Pulp Fiction nog net iets hoger.Door de post van Laki kreeg ik erg veel zin om Jackie Brown opnieuw te bekijken, meteen werk van gemaakt!
Dit is niet de beste "Quentin Tarantino film", maar voor mij persoonlijk is het na deze rewatch misschien toch de beste film die Tarantino gemaakt heeft.
Tarantino schrijft goeie scripts met geweldige dialogen en memorabele personages. Alleen zijn die uiteindelijk vaak toch vrij eendimensionaal en vooral bestaand in een QT filmuniversum. Jackie Brown is voor mij de grote uitzondering binnen zijn werk, niet toevallig omdat het de enige film is waar hij bronmateriaal van iemand anders bewerkt, de geweldige misdaadauteur Elmore Leonard. De personages zijn hier meer van vlees en bloed en er zit wat karakter- en relatieontwikkeling in. De dialogen zijn alweer van erg hoog niveau maar het past hier gewoon nog net iets beter. De personages hebben allemaal een zekere cool maar zijn ruw en imperfect, je voelt dat dit wat oudere mensen zijn die al een leven achter de rug hebben, die kort gezegd menselijk zijn. Soit, hoe QT anders zijn personages schrijft past ook wel gewoon bij zijn stijl van films die hij hierna maakte en iets waar ik me ook niet heel erg aan stoor tijdens het bekijken van zijn andere films, maar ergens vind ik het toch jammer dat hij na Jackie Brown niet meer adaptaties gemaakt heeft als je ziet hoe goed het resultaat hier is.
Verschillende sterke punten van QT werken hier ook erg goed, soms zelfs nog iets beter. Geweldige casting uiteraard, met Pam Grier en Robert Forster op kop, maar ook eigenlijk één van mijn favoriete Robert De Niro rollen (erg low key en tegen type gecast vergeleken met z'n andere gangsterrollen) en één van mijn favoriete Samuel L. Jackson acteerprestaties. Verder zoals gewoonlijk fantastische muziek en geweldige 70's geïnspireerde cinematografie (de scène waar Ordell en Beaumont afspreken! Ordell die Jackie gaat opzoeken!). Het is een lange film en ik kan begrijpen dat dat een struikelblok is voor sommigen, maar voor mij verdient Jackie Brown de lengte, het wat gezapige tempo past hier perfect, Tarantino gebruikt de tijd om alle belangrijke spelers in het verhaal goed uit te werken en er zit toch altijd een zekere focus in.
Misschien verdient deze toch 5/5 ipv 4.5/5 op mijn letterboxd.
Denken jullie trouwens dat zijn volgende film zijn laatste zal zijn, zoals hij zelf soms zegt? Hij is nog maar 58 jaar en voor iemand die zo van film en cinema houdt, zou echt wel gek zijn om te stoppen.
Inglourious Bastards average, explainAmaai zo weinig liefde voor OUATIH hier, niet verwacht.
- De perfectie: Pulp Fiction + Kill Bill 1
- De top: Once Upon A Time In Hollywood + Django Unchained
- De subtop: Reservoir Dogs + Hateful Eight + Jackie Brown
- De average: Inglourious Bastards
- De meh: Kill Bill 2 + Death Proof
Inglourious Bastards average, explain
Voor mij zijn er nog wel meer meesterlijke scènes in die film, en zelfs het overige wat er tussen zit is gewoon knap, boeiend of grappig. Of al dat gewoon samen. De openingsscène en in het café springen er wel uit, absoluut, maar alles ertussen is ook gewoon topkwaliteit.
- Film is uiteindelijk 3 meesterlijke scenes aan elkaar gebreid (opener, café, projectie kamer)
- Veel geweldige delen aan de film (Waltz!!!), maar als geheel ontbreekt het doel (wat wil die film nu eigenlijk zeggen?), pacing, en eenheid.
- Film = QT op zijn meest pretentieus (and that's saying something)
- Hoe meer ik die film zie, hoe minder ik hem vind (itt anderen), uiteindelijk kijk ik enkel uit naar die paar scenes
- Average QT is nog steeds een goede film
Ik denk dat mensen OUATIH vooral met een verkeerde mindset gaan kijken. Iedereen gaat die zien met de gedachte "allrighty, nieuwe Tarantino, coole actie, flashy visuals, witty dialogue, dikke gore, let's get going babeh" ... om dan te eindigen met een rustig sfeerbeeld van een verloren tijd, meesterlijk meanderent over een dreigende (real life) gebeurtenis, gedragen door fantastische acteerprestaties (en nee, echt wel meer dan enkel DiCaprio / Pitt / Robbie, ook Olyphant, Qualley, Hirsch, heel die Manson family en Manson zelf, Julia Butters omg).Dat is net wat ik zo mis in OUATIH. Cliff Booth en Rick Dalton zijn best ok. Maar al de rest boeit mij voor geen meter. Zelfs de scènes met Margot Robbie vind ik saai en weinig bijbrengen. Alles wat een Tarantino zo sterk maakt is hij voor mij precies vergeten in die film. Het zegt wellicht veel dat ik de scène met Bruce Lee en Cliff Booth zowat het beste van de film vond.
Ik denk dat mensen OUATIH vooral met een verkeerde mindset gaan kijken. Iedereen gaat die zien met de gedachte "allrighty, nieuwe Tarantino, coole actie, flashy visuals, witty dialogue, dikke gore, let's get going babeh" ... om dan te eindigen met een rustig sfeerbeeld van een verloren tijd, meesterlijk meanderent over een dreigende (real life) gebeurtenis, gedragen door fantastische acteerprestaties (en nee, echt wel meer dan enkel DiCaprio / Pitt / Robbie, ook Olyphant, Qualley, Hirsch, heel die Manson family en Manson zelf, Julia Butters omg).
Ik vind hands-down het laatste deel van de film het slechtste, vermits het imo helemaal niet past bij de bijna-perfectie van de rest van die film. En ik gok dat de meeste mensen dat net het beste deel vinden? ... wederom omdat ze in de "ik zie een Tarantino film, ik moet actie zien" mindset zitten.
dat laatste deel past voor mij juist heel goed. Er kon bijna niet anders dan geeindigd worden met de Manson-gang en die dan een soort ' cinematisch koekje van eigen deeg' te geven klopt voor mij wel. De Manson family heeft samen met Altamont het einde van dat tijdperk gestart en die dan onscreen vermoorden is symbolisch wel mooi. Wel akkoord dat veel mensen die film waarschijnlijk met de verkeerde mindset hebben gezien.
Mja, ik verwacht niet zozeer veel actie, blood and gore enkel omdat het Tarantino is. Dat had je bv in Jackie Brown ook niet, en dat vind ik toch ook één van zijn betere. Maar in Jackie Brown had je enerzijds al die fantastische muziek, dat mis ik toch ook in OUATIH. En anderzijds zijn de personages en de acteerprestaties daarin imo ook gewoon beter en dieper uitgewerkt en daardoor memorabeler. Mede dankzij de fantastische dialogen, nog iets wat mij vanuit OUATIH weinig bijblijft.Ik denk dat mensen OUATIH vooral met een verkeerde mindset gaan kijken. Iedereen gaat die zien met de gedachte "allrighty, nieuwe Tarantino, coole actie, flashy visuals, witty dialogue, dikke gore, let's get going babeh" ... om dan te eindigen met een rustig sfeerbeeld van een verloren tijd, meesterlijk meanderent over een dreigende (real life) gebeurtenis, gedragen door fantastische acteerprestaties (en nee, echt wel meer dan enkel DiCaprio / Pitt / Robbie, ook Olyphant, Qualley, Hirsch, heel die Manson family en Manson zelf, Julia Butters omg).
Ik vind hands-down het laatste deel van de film het slechtste, vermits het imo helemaal niet past bij de bijna-perfectie van de rest van die film. En ik gok dat de meeste mensen dat net het beste deel vinden? ... wederom omdat ze in de "ik zie een Tarantino film, ik moet actie zien" mindset zitten.