Mijn God wat is Architects een saaie band geworden. Zijn jarenlang mijn favoriete metalcore band geweest en liepen steeds 2-3 jaar voor op andere bands qua stijl en sound. Maar dit is gewoon saai om naar te luisteren. Het is niet persé slecht, maar zo generisch, er zit niets speciaals in. De drums zijn saai, gitaren saai (als je ze al kan horen) vocals zijn eentonig. Het refrein is catchy maar dat is het dan ook.
 
Enkele dagen geleden was er op Canvas de documentaire "Punk", was ook interessant om te zien. Ging over de beginjaren van punk/hardcore met interviews met leden van bv Black Flag en Dead Kennedys. Langs de ene kant ook een beetje kringe als je daar mannen van 60+ nog altijd gekleed ziet gaan als toen ze 20 waren, maar ieder z'n plezier. Ging vrij ver, tot eigenlijk vrij moderne punkrock zoals de So-Cal bands zoals Pennywise, NOFX, etc.

Het beste natuurlijk was het overgangsgedeelte van de oude generatie naar de So-Cal bands. Zie je daar eerst leden van (zoals gezegd) Black Flag praten over hoe er skinheads kwamen vechten op hun shows en hoeveel geweld er toen was in die scene. Om geen 2 minuten later Fat Mike te zien afkomen in een jurk, wat een mens.

De enige normale die er in heel die docu zat was Brett Gurewitz van Bad Relgion. Dat was precies de enige die een beetje volwassen was geworden
unsure.gif
Documentaire indertijd gezien en vond die wel enorm interessant en aangenaam om te zien.
Altijd al grote fan geweest van de originals zoals Black Flag en gewoon Henry Rollins in het algemeen. Fat Mike is gewoon een aansteller imo.
Meer hardcore fan hier.
Metalcore is een boot die ik, op een paar bands na, compleet gemist heb. Vooral omdat ik een gloedhekel had aan die cleane vocals in de melodische stukken. Nog steeds niet zo zot van maar ik heb het leren snappen waarom het bij sommige bands wel past.
Ben oa wel zot van August Burns Red, The Ghost Inside en oude Parkway Drive.

Punkrock is ook wel mijn ding! Ik ging normaal gezien afgelopen zomer naar Sjock om Social Distortion eindelijk nog eens live te zien maar ja...
Ben ook enorm grote fan van Dropkick Murphys. Ook de nieuwere platen kan ik echt nog wel smaken en live zijn ze, als ze in form zijn, fenomenaal. Ik heb ze 2 jaar terug in Dublin mogen zien, mensen lief...

En dan heb je nog bands zoals Ignite, Bouncing Souls,... die, imo, mooi tussen die 2 balanceren. En dat is ook wel mijn ding.

Kijk trouwens enorm uit naar Lionheart - Terror - Get The Shot in de Zappa in November. Wordt wss de eerste HC show na de pandemie voor velen dus ik vrees dat het hard gaat gaan. Gaat dus jammer genoeg wat meer vanop een afstand worden voor me. Geen enkel probleem met hun kung fu gedoe in de mosh (ik heb er de fysiek niet voor) maar de laatste jaren gebeurd het iets te veel dat een rij of 2 achter die pit ook niet meer veilig is. Waarschijnlijk ook de reden dat ik Malevolence in diezelfde Zappa, een paar weken later, ga skippen. Fantastische band maar een iets te grote agressieve randdebielen/normaal publiek ratio bij hun shows de laatste jaren. Jammer dat die niet allemaal gewoon bij Nasty zijn blijven steken, daar vind ik toch geen ruk aan :D
-Sjock, vaste klant sinds enkele jaren hier. Keek ik weer hard naar uit, samen met Brakrock btw.
Altijd naar Groezrock geweest ook, sinds 2001 niet gemist.

-Ignite, Bouncing Souls, Bad Religion, No Fun At All, Get Dead, Bad Cop/Bad Cop, Death By Stereo, the Dwarves, Descendents,...... En zoveel meer hier.

-Lionheart/Terror stond hier ook op het programma. Een van de laatste optredens die ik gedaan heb was Lionheart btw, met Deez Nuts, Obey the Brave, Fallbrawl en Kublai Khan in.. Trix? Geen idee meer, al te lang geleden...
 
Ik las al eventjes mee, maar er zaten / zitten hier precies vooral core-kids :unsure:.
 
Ik was daar op die Werchter (2011?) en ik moet zeggen... het was gvd wel een feest! Stond ochere paar 100 man maar ze kénden de band en twas dik in orde. Had ze wel echt graag op Sjock gezien waar ze, terecht, gingen headlinen voor een wei vol fans maar bon. Misschien dat ze bevestigen voor volgend jaar ofzo.

Mmm vreemd... Ik had het perfect gesnapt als je niks moest weten van heel het folk-punk genre maar dan wel Floggin Molly goed vinden? Dat moet je mij eens uitleggen :D

Wat vind je trouwens van ska-punkrock? Vind ik persoonlijk zelfs leukste vorm van ska ma kweet dat er ook veel mensen niet mee om kunnen.
Ik weet niet waarom ik Flogging Molly wel apprecieer. Die wijken wel nog enorm af van de typische DKM-bands. Ik reken ze daar eigenlijk niet onder.

Skapunk vind ik ok voor een paar nummerkes. Een ne Less Than Jake of Mighty Mighty Bosstones (The Impression is wel een hele leuke) ofzo in de mix, dat kan. Maar een heel optreden? Nah.
 
Die openingsriff :love:
Trash Boat is echt wel een stevige boite in de moderne poppunkwereld!

Into my skin bores a failure that lingers
Wipe clean the blood as I pick at the splinter
How selfish I seem


 
Laatst bewerkt:
En als we het dan toch over dikke riffs hebben, deze easycore/poppunk knaller van HTL is zeker een kanshebber om het de pit open te trekken!
Godverdomme wat een vette track!

 
Ik weet niet waarom ik Flogging Molly wel apprecieer. Die wijken wel nog enorm af van de typische DKM-bands. Ik reken ze daar eigenlijk niet onder.

Skapunk vind ik ok voor een paar nummerkes. Een ne Less Than Jake of Mighty Mighty Bosstones (The Impression is wel een hele leuke) ofzo in de mix, dat kan. Maar een heel optreden? Nah.
Het verschil is dat Flogging Molly in zijn kern gewoon Ierse folk is, op een punk tempo gespeeld. Die andere bands (DKM beste voorbeeld) zijn eerder (al dan niet hardcore negende) punk met wat Ierse folk invloeden erin gesmeten. Het accent ligt imo heel anders.

MMBT heb ik nooit graag gehoord. LTJ is nice. Maar mijn echte favos zijn daar Catch22 en Pietasters (en Operation Ivy). (y)
 
Oprichter Catch22 heeft ook Streetlight Manifesto opgericht. Die 2 leunen heeeeeeel dicht bij mekaar en hebben ook een 10 a 20tal dezelfde nummers.
Dus die vergissing maken is (y).

Ik vind C22 overigs beter, klinkt mij wat harder en rauwer, SM wat melodischer. Maar dat kan ook gewoon mijn nostalgisch gevoel zijn 🤷‍♂️.

C22 was in elk geval een beestige live band. Allez maar 1 keer gezien, maar de enigen die meer energie op het publiek overbrachten (die ik al gezien heb uiteraard), zijn de Vandals.
 
Dikke tien jaar terug zoiets, Headshots van eigen bodem. Geen idee vanwaar ze waren maar kwamen een concertje geven in Café The Rebel in Lier. Dik geamuseerd. Af en toe ff punk tussendoor ;)
 
Ik weet niet waarom ik Flogging Molly wel apprecieer. Die wijken wel nog enorm af van de typische DKM-bands. Ik reken ze daar eigenlijk niet onder.

Skapunk vind ik ok voor een paar nummerkes. Een ne Less Than Jake of Mighty Mighty Bosstones (The Impression is wel een hele leuke) ofzo in de mix, dat kan. Maar een heel optreden? Nah.

Oprichter Catch22 heeft ook Streetlight Manifesto opgericht. Die 2 leunen heeeeeeel dicht bij mekaar en hebben ook een 10 a 20tal dezelfde nummers.
Dus die vergissing maken is (y).

Ik vind C22 overigs beter, klinkt mij wat harder en rauwer, SM wat melodischer. Maar dat kan ook gewoon mijn nostalgisch gevoel zijn 🤷‍♂️.

C22 was in elk geval een beestige live band. Allez maar 1 keer gezien, maar de enigen die meer energie op het publiek overbrachten (die ik al gezien heb uiteraard), zijn de Vandals.
Mijn favo skapunk bands: Capdown en Mad Caddies, vooral de oudere cd's dan. De nieuwe zijn imo te traag en te dub/reaggea stijl.
Verder kan ik The Interrupters en Rancid wel smaken.

Stijl Flogging Molly vind ik Skinny Lister wel goed ook, zeker de twee eerste cd's.
 
Mijn favo skapunk bands: Capdown en Mad Caddies, vooral de oudere cd's dan. De nieuwe zijn imo te traag en te dub/reaggea stijl.
Verder kan ik The Interrupters en Rancid wel smaken.

Stijl Flogging Molly vind ik Skinny Lister wel goed ook, zeker de twee eerste cd's.
Ow ja, De Caddies nog vergeten. Maar die hebben eigenlijk evenveel reggae invloeden als ska invloeden. Ik zou die voor mezelf niet als skaband rekenen. Maar dus ja: echt een vette band is dat! Wat rauwer dan de gemiddelde skapunk band.

Maar dan vind ik eigenlijk nummers als deze het leukste (en da's eigenlijk helemaal geen ska meer):
 
Mijn favo skapunk bands: Capdown en Mad Caddies, vooral de oudere cd's dan. De nieuwe zijn imo te traag en te dub/reaggea stijl.
Verder kan ik The Interrupters en Rancid wel smaken.

Stijl Flogging Molly vind ik Skinny Lister wel goed ook, zeker de twee eerste cd's.
Yes fuck de Caddies zijn awesome. Gaat Al heel wat verder dan enkel ska met al hun hoempa en jazz en weet ik veel wat invloeden, I like very much :D. Wel nooit live gezien jammer genoeg.

Capdown idd ook nice, ma die hebben maar 2 CDs ofzo?

Rancid blijft gewoon 1 van de grote, al 30 lang (y). Alleen jammer dat, hoe ouder ge wordt, ge meer en meer beseft dat Tim zo ne fucking douchebag is. Ma de muziek blijft echt wel :love:.
The Interrupters staat hier ook al paar jaar in mijn vaste roulatie idd.

Skinny Lister nog nooit van gehoord, es opzoeken, thanks.
 
Ow ja, De Caddies nog vergeten. Maar die hebben eigenlijk evenveel reggae invloeden als ska invloeden. Ik zou die voor mezelf niet als skaband rekenen. Maar dus ja: echt een vette band is dat! Wat rauwer dan de gemiddelde skapunk band.

Maar dan vind ik eigenlijk nummers als deze het leukste (en da's eigenlijk helemaal geen ska meer):
Ja, laatste cd's vind ik iets minder en te reaggea. Maar idd, songs zoals Leavin', Contraband, Monkeys,... Blijven topschijven.
Yes fuck de Caddies zijn awesome. Gaat Al heel wat verder dan enkel ska met al hun hoempa en jazz en weet ik veel wat invloeden, I like very much :D. Wel nooit live gezien jammer genoeg.

Capdown idd ook nice, ma die hebben maar 2 CDs ofzo?

Rancid blijft gewoon 1 van de grote, al 30 lang (y). Alleen jammer dat, hoe ouder ge wordt, ge meer en meer beseft dat Tim zo ne fucking douchebag is. Ma de muziek blijft echt wel :love:.
The Interrupters staat hier ook al paar jaar in mijn vaste roulatie idd.

Skinny Lister nog nooit van gehoord, es opzoeken, thanks.
Capdown heeft 3 studio albums. Eerste twee zijn topschijven, laatste iets minder. Cousin Cleotis, beste intro ooit...

Caddies live is wel altijd goed imo. Toch al een keer of 10 gezien, zelfs laatste jaren nog steeds goed, ondanks de imo mindere laatste cd's.
 
Oprichter Catch22 heeft ook Streetlight Manifesto opgericht. Die 2 leunen heeeeeeel dicht bij mekaar en hebben ook een 10 a 20tal dezelfde nummers.
Dus die vergissing maken is (y).

Ik vind C22 overigs beter, klinkt mij wat harder en rauwer, SM wat melodischer. Maar dat kan ook gewoon mijn nostalgisch gevoel zijn 🤷‍♂️.

C22 was in elk geval een beestige live band. Allez maar 1 keer gezien, maar de enigen die meer energie op het publiek overbrachten (die ik al gezien heb uiteraard), zijn de Vandals.
Oh yeah, kweet niet meer hoe het festivalleke ook alweer hete (zal intussen ook al zo'n 20 jaar geleden zijn veronderstel ik), maar we hebben daar toen wel een aantal interessante dingen gezien
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Oh yeah, kweet niet meer hoe het festivalleke ook alweer hete (zal intussen ook al zo'n 20 jaar geleden zijn veronderstel ik), maar we hebben daar toen wel een aantal interessante dingen gezien
Dat was Rock Werchter, of hoe dat ook heette toen het niet meer TW was. En ik heb geen flauw idee meer wat we daar nog hebben gezien 🤷‍♂️.

Edit: Nee twas net het Torhout gedeelte denk ik :thinking:.
 
Terug
Bovenaan