Sporadisch zet ik nog wel eens wat hardcore op Madball, Agnostic Front zo'n dingen.
Vroeger wel vaste Ieperfest klant, daar had ik trouwens onlangs nog eens zin in, alles kapot 🥳
 
Volgens mij is dit het genre van de muziek dat ik (op dit moment) veel luister. groepen zoals Trivium of Atreyu. Men vriendin begrijpt niet dat ik ernaar kan luisteren, maar dat denk ik ook van haar muziek soms :p
 
Ik zal nog eens wat olie op het vuur gooien dan.

OUWE THRICE?



OVERGANGSTHRICE?



OF NIEUWE THRICE?



1 van mijn lievelingsbands. Vroeger was ik oude Thrice all the way en was ik ze een beetje uit het oog verloren in de tijden van Vheissu.
Maar met Beggars ben ik ze terug meer en meer gaan apprecieren (wát een plaat is dat zeg!) en op dit moment hoor ik zowat alles van hun graag. Zotte muzikanten met zotte lyrics. En live... omaigawd, wat zijn die goed live :love:
 
Volgens mij is dit het genre van de muziek dat ik (op dit moment) veel luister. groepen zoals Trivium of Atreyu. Men vriendin begrijpt niet dat ik ernaar kan luisteren, maar dat denk ik ook van haar muziek soms :p
Met zo ne nick dacht ik altijd dat gij eerder in de electronische muziek uw gade vond.
 
Jup, carrion kon het niet aan. 🙃

Fill this thread up!
Ik ben te oud voor verschillende threads!

Nah, maar op 9lives is de metalcore thread toen ook gestorven omdat punk & hardcore apart zaten, en dat waren ook nooit echt super actieve topics. Dan liever alles in 1 topic zodat het wat actief blijft, en in mijn ogen hoort dat toch allemaal onder dezelfde paraplu.
 
Ik hoor wel duidelijke verschillen. Zijnde dat ik metalcore helaas echt niet kan horen. :D
 
Ik ben te oud voor verschillende threads!

Nah, maar op 9lives is de metalcore thread toen ook gestorven omdat punk & hardcore apart zaten, en dat waren ook nooit echt super actieve topics. Dan liever alles in 1 topic zodat het wat actief blijft, en in mijn ogen hoort dat toch allemaal onder dezelfde paraplu.
 
Hoe goed is Polar trouwens? Behoren voor mij persoon toch tot de betere nieuwe metalcore/melodic hardcore bands van de laatste paar jaren. Die hun show op Jera van vorig jaar staat nog altijd in m'n geheugen gegrift.

 
Hoe goed is August Burns Red toch?
Damn, die mannen zijn meester van hun instrument en kunnen daarbuiten ook nog eens een fakking goeie track componeren.
Vreemde instrumenten, andere stijlen? No problemo, die naaien ze vlekkeloos aan elkaar.
En snoei snoei hard.

Mijn favoriete plaat, omdat ook de tekst heel dichtbij voelt, is deze toch wel (hoewel heel die cd gewoon geniaal is):

 
Hoe goed is Polar trouwens? Behoren voor mij persoon toch tot de betere nieuwe metalcore/melodic hardcore bands van de laatste paar jaren. Die hun show op Jera van vorig jaar staat nog altijd in m'n geheugen gegrift.

Ik zou eens meer moeite moeten doen om nieuwe core bandje te checken.
Heel vaak heb ik zoiets van 'been there, done that' en zeker in dit genre is het echt zoeken tot ge de pareltjes hebt gevonden.
 
Ik zou eens meer moeite moeten doen om nieuwe core bandje te checken.
Heel vaak heb ik zoiets van 'been there, done that' en zeker in dit genre is het echt zoeken tot ge de pareltjes hebt gevonden.
Veel goede, nieuwe core is er tegenwoordig niet meer. Tegenwoordig zijn het allemaal djent of architects riffs met trage ambience als verse waar traag op gescreamed wordt.
 
Enkele dagen geleden was er op Canvas de documentaire "Punk", was ook interessant om te zien. Ging over de beginjaren van punk/hardcore met interviews met leden van bv Black Flag en Dead Kennedys. Langs de ene kant ook een beetje kringe als je daar mannen van 60+ nog altijd gekleed ziet gaan als toen ze 20 waren, maar ieder z'n plezier. Ging vrij ver, tot eigenlijk vrij moderne punkrock zoals de So-Cal bands zoals Pennywise, NOFX, etc.

Het beste natuurlijk was het overgangsgedeelte van de oude generatie naar de So-Cal bands. Zie je daar eerst leden van (zoals gezegd) Black Flag praten over hoe er skinheads kwamen vechten op hun shows en hoeveel geweld er toen was in die scene. Om geen 2 minuten later Fat Mike te zien afkomen in een jurk, wat een mens.

De enige normale die er in heel die docu zat was Brett Gurewitz van Bad Relgion. Dat was precies de enige die een beetje volwassen was geworden
unsure.gif
 
Meer hardcore fan hier.
Metalcore is een boot die ik, op een paar bands na, compleet gemist heb. Vooral omdat ik een gloedhekel had aan die cleane vocals in de melodische stukken. Nog steeds niet zo zot van maar ik heb het leren snappen waarom het bij sommige bands wel past.
Ben oa wel zot van August Burns Red, The Ghost Inside en oude Parkway Drive.

Punkrock is ook wel mijn ding! Ik ging normaal gezien afgelopen zomer naar Sjock om Social Distortion eindelijk nog eens live te zien maar ja...
Ben ook enorm grote fan van Dropkick Murphys. Ook de nieuwere platen kan ik echt nog wel smaken en live zijn ze, als ze in form zijn, fenomenaal. Ik heb ze 2 jaar terug in Dublin mogen zien, mensen lief...

En dan heb je nog bands zoals Ignite, Bouncing Souls,... die, imo, mooi tussen die 2 balanceren. En dat is ook wel mijn ding.

Kijk trouwens enorm uit naar Lionheart - Terror - Get The Shot in de Zappa in November. Wordt wss de eerste HC show na de pandemie voor velen dus ik vrees dat het hard gaat gaan. Gaat dus jammer genoeg wat meer vanop een afstand worden voor me. Geen enkel probleem met hun kung fu gedoe in de mosh (ik heb er de fysiek niet voor) maar de laatste jaren gebeurd het iets te veel dat een rij of 2 achter die pit ook niet meer veilig is. Waarschijnlijk ook de reden dat ik Malevolence in diezelfde Zappa, een paar weken later, ga skippen. Fantastische band maar een iets te grote agressieve randdebielen/normaal publiek ratio bij hun shows de laatste jaren. Jammer dat die niet allemaal gewoon bij Nasty zijn blijven steken, daar vind ik toch geen ruk aan :D
 
Enkele dagen geleden was er op Canvas de documentaire "Punk", was ook interessant om te zien. Ging over de beginjaren van punk/hardcore met interviews met leden van bv Black Flag en Dead Kennedys. Langs de ene kant ook een beetje kringe als je daar mannen van 60+ nog altijd gekleed ziet gaan als toen ze 20 waren, maar ieder z'n plezier. Ging vrij ver, tot eigenlijk vrij moderne punkrock zoals de So-Cal bands zoals Pennywise, NOFX, etc.

Het beste natuurlijk was het overgangsgedeelte van de oude generatie naar de So-Cal bands. Zie je daar eerst leden van (zoals gezegd) Black Flag praten over hoe er skinheads kwamen vechten op hun shows en hoeveel geweld er toen was in die scene. Om geen 2 minuten later Fat Mike te zien afkomen in een jurk, wat een mens.

De enige normale die er in heel die docu zat was Brett Gurewitz van Bad Relgion. Dat was precies de enige die een beetje volwassen was geworden
unsure.gif
Op zich zien alle mensen van Bad Religion er vrij 'normaal' uit. Behalve wat leren frakskes of briljantine in hun haar.
En De Smelly van NOFX of dudes van Pennywise zijn eigenijk ook doodnormaal.

Kijk eens naar 'The Other F-Word', die vond ik wel vermakelijk en gaat eigenlijk over dat.
Punks van de oude generatie die nu opgroeien en vroeger Fuck zeiden en nu hun kinderen Father leren zeggen.
 
Punkrock is ook wel mijn ding! Ik ging normaal gezien afgelopen zomer naar Sjock om Social Distortion eindelijk nog eens live te zien maar ja...
Ben ook enorm grote fan van Dropkick Murphys. Ook de nieuwere platen kan ik echt nog wel smaken en live zijn ze, als ze in form zijn, fenomenaal. Ik heb ze 2 jaar terug in Dublin mogen zien, mensen lief...
Oh man, de enige punkrock band die ik echt zo graag eens wil zien.
Maar dan 'correct' wil zien.

Ooit had ik de kans om ze op Werchter te zien, maar dan plannen ze die helden om 14u in de namiddag. Fuck da.
Ik wil die in een kleine(re) venue zien waar de rock 'n roll leeft en de fans weten wie daar voor hun staat.

DKM, The Mahones, The Real McKenzies, ... is echt niks voor mij. Ik heb het een paar keer over verschillende periodes geprobeerd, maar ik kan ze maar niet hebben.
Ik snap de appeal, maar voor mij stoot dat net af.
Geef mij dan maar Flogging Molly of Old Man Markley.
 
Ik was daar op die Werchter (2011?) en ik moet zeggen... het was gvd wel een feest! Stond ochere paar 100 man maar ze kénden de band en twas dik in orde. Had ze wel echt graag op Sjock gezien waar ze, terecht, gingen headlinen voor een wei vol fans maar bon. Misschien dat ze bevestigen voor volgend jaar ofzo.

Mmm vreemd... Ik had het perfect gesnapt als je niks moest weten van heel het folk-punk genre maar dan wel Floggin Molly goed vinden? Dat moet je mij eens uitleggen :D

Wat vind je trouwens van ska-punkrock? Vind ik persoonlijk zelfs leukste vorm van ska ma kweet dat er ook veel mensen niet mee om kunnen.
 
Terug
Bovenaan