PS5 waar nog te vinden?

Dit moet echt de zieligste launch ooit zijn. We zijn meer dan een half jaar verder en we staan nog even ver.
Ik sta al sinds release overal op de mailinglist. Nog geen enkele mail mogen ontvangen om er eentje te kunnen bestellen :P

Als ik dat hier zo lees precies geluk gehad dat ik eind januari in MM kon reserveren en begin maart mijn PS5 had.

Niet iedereen heeft een extra controller nodig. En 3 PS5-games is ook wel al de moeite.
Ik heb zelf al een ps5 controller gekregen voor Kerstmis maar ik pak er met plezier nog een controller extra en 3 games bij en ze mogen er nog een racewiel bij doen ook. Als het aan de correcte prijs betaal ik het met plezier. Het is net door zoveel consoles los te verkomen dat scalpers bijna alles op kopen.

Wat voor een rare redenering is dat, dus iemand die al een stuurwiel heeft en geen nood aan 2de controller(ik val toevallig in die categorie:smile:), moet dan maar al die extra's er bij kopen om scalpers tegen te gaan ?!
Ze hadden gewoon hun launch veel beter moeten organiseren en zorgen voor een veel grotere stock, ze zouden na al die jaren toch beter mogen weten.

Het probleem zit hem echter gewoon niet alleen bij Sony. Bij ons op het werk, hebben we een contract met HP die laptops levert voor onze eindklant. Momenteel is de levertermijn van ons populairste model 6 maanden (ipv 3 weken). En HP meldt dat de problemen nog minstens tot eind 2022 (geen typo) gaan duren. Alles met een chip is momenteel gigantisch vertraagd en daar kan Sony jammer genoeg niet aan doen.

Het probleem zit hem echter gewoon niet alleen bij Sony. Bij ons op het werk, hebben we een contract met HP die laptops levert voor onze eindklant. Momenteel is de levertermijn van ons populairste model 6 maanden (ipv 3 weken). En HP meldt dat de problemen nog minstens tot eind 2022 (geen typo) gaan duren. Alles met een chip is momenteel gigantisch vertraagd en daar kan Sony jammer genoeg niet aan doen.
Ik meende het ook te zeggen.
Iedereen spreekt maar van Sony zijn schuld.
Maar er is ook een zwaar tekort bij Xbox-en, grafische kaarten, laptops,... Verder heeft zowel de auto-industrie als elektronische fietsen ook zware problemen. En dat allemaal door het chip-tekort.
Ik meende een weekje geleden ergens gelezen te hebben dat dit tekort nog zou kunnen aanhouden tot kwartaal 2 van 2022.

Ik meende het ook te zeggen.
Iedereen spreekt maar van Sony zijn schuld.
Maar er is ook een zwaar tekort bij Xbox-en, grafische kaarten, laptops,... Verder heeft zowel de auto-industrie als elektronische fietsen ook zware problemen. En dat allemaal door het chip-tekort.
Ik meende een weekje geleden ergens gelezen te hebben dat dit tekort nog zou kunnen aanhouden tot kwartaal 2 van 2022.
Hét grote probleem momenteel is dat Taiwan instaat voor het leeuwendeel van de wereldproductie voor halfgeleiders en computerchips in het algemeen. Ik meen percentages gelezen hebben van 80 tot zelfs 90% (kort door de bocht: ALLE chips).

Daarvoor wordt er 200 miljoen liter water per dag verbruikt: zuiver water, geen zeewater. Normaal hebben ze in Taiwan 3-4 tyfoons per jaar waardoor die toevoer gegarandeerd wordt, dit jaar geen enkele. Er heerst dus serieuze waterschaarste momenteel en daarnaast boomt de vraag naar chips als nooit tevoren omdat er (mede door Corona) massaal veel elektronica verkocht wordt.

Bron:

Je kan de fout voor deze "mislukte" launch dus moeilijk bij Sony leggen. Feit is dat veel mensen die nu nog genen hebben ook gewoon gegokt en verloren hebben en dat moet je ook willen toegeven. Ja, de pre-order launch was op zen minst chaotisch te noemen en dat kan je Sony mee aanwrijven maar bv op de site van Media Markt kon je de dag na de aankondiging nog minstens enkele uren bestellen (en niet op onmogelijke uren). Als je toen natuurlijk gegokt hebt van "kzal in maart wel ergens ene kunnen scoren" en dat lukt nu niet dan mag je nu natuurlijk ook niet teveel klagen imo.

Vannacht waren er dus weer PS5's beschikbaar via de Dreamland webshop, net zoals het geval was op vrijdag 7 mei.
Dreamland update de webshop 1 keer om de 24 uur, telkens tussen 04u en 06u
De link, ookal is de PS5 nu niet meer beschikbaar, staat dus nog online tot deze nacht : https://www.dreamland.be/e/nl/dl/ps...&pageView:grid&minPrice:&maxPrice:&pageSize:&

Morgen zal de link weer weg zijn, tot ze de volgende keer stock hebben, en dan is het weer tussen 04u en 06u ...

Het is dus zeker mogelijk om er eentje te scoren, maar ge moet er vroeg voor opstaan.

Wat voor een rare redenering is dat, dus iemand die al een stuurwiel heeft en geen nood aan 2de controller(ik val toevallig in die categorie:smile:), moet dan maar al die extra's er bij kopen om scalpers tegen te gaan ?!
Ze hadden gewoon hun launch veel beter moeten organiseren en zorgen voor een veel grotere stock, ze zouden na al die jaren toch beter mogen weten.
Mij gaat het er gewoon om dat je scalpers helpt met losse consoles te verkopen ze moeten enkel hun bots instellen en de seconde dat hij online komt hebben ze er al 20 besteld voor je op de link geklikt hebt. Bundels verkopen los dit probleem voor een groot stuk op, niet online verkopen zou nog meer effect hebben. Maar ik besef ook wel dat online verkopen voor winkels het gemakkelijkste is.

Vannacht waren er dus weer PS5's beschikbaar via de Dreamland webshop, net zoals het geval was op vrijdag 7 mei.
Dreamland update de webshop 1 keer om de 24 uur, telkens tussen 04u en 06u
De link, ookal is de PS5 nu niet meer beschikbaar, staat dus nog online tot deze nacht : https://www.dreamland.be/e/nl/dl/ps...&pageView:grid&minPrice:&maxPrice:&pageSize:&

Morgen zal de link weer weg zijn, tot ze de volgende keer stock hebben, en dan is het weer tussen 04u en 06u ...

Het is dus zeker mogelijk om er eentje te scoren, maar ge moet er vroeg voor opstaan.
Zag het deze morgen om 07u30. Te laat natuurlijk. Je kunt moeilijk elke dag opstaan om 04u (tenzij je voor je werk moet natuurlijk).

Ben daarnet de PS5 gaan afhalen (bestelling dreamland webshop 7 mei) in een lokale OKAY voor mijn kameraad. De winkelmedewerkers waren jonge gasten, ze geloofden hun ogen niet dat er een PS5 geleverd was, dat was dus den eerste sinds release.

't Was betalen bij afhalen, dus ze waren stiekem al aan het hopen dat er niemand ging om komen. Sorry mannen :(

Zag het deze morgen om 07u30. Te laat natuurlijk. Je kunt moeilijk elke dag opstaan om 04u (tenzij je voor je werk moet natuurlijk).
Ik was bij toeval wakker om 4u30 en zelf toen waren ze allemaal al uitverkocht. Ik denk dat het de gecancelde orders waren die terug in stock zijn, maw heel beperkte stock

Ben daarnet de PS5 gaan afhalen (bestelling dreamland webshop 7 mei) in een lokale OKAY voor mijn kameraad. De winkelmedewerkers waren jonge gasten, ze geloofden hun ogen niet dat er een PS5 geleverd was, dat was dus den eerste sinds release.

't Was betalen bij afhalen, dus ze waren stiekem al aan het hopen dat er niemand ging om komen. Sorry mannen :(
Kan ik geloven! ik zou ook even blijven kijken of niemand hem komt ophalen :p

Het is echt moeilijk om er 1 te bemachtigen...
en dan zie je inderdaad de scalpers dit dreamland-pakket aanbieden op 2ehands aan +900€

ik hoop stiekem 1 te bemachtigen met de Amazon drop of eender welke drop natuurlijk.
The hunt continues!

Ik ga dadelijk de ps5 halen op de post.

Iemand gelukkig gemaakt. Als ik er nog eentje kan scoren, zal ik dat doen voor iemand anders.

Toen ik de mijne ging halen vrijdag merkte die verkoopster ook direct op van "Ah ne playstation, gij zult wel heel blij zijn nu denk" 😂

Der stond ne andere kerel ook aan de kassa en die zijne kop was zelfs met mondmasker geld waard. Die had precies nog nooit in zijn leven een ps5 gezien en tzal nog waar geweest zijn ook 🤣 Kheb die doos heel goed vastgehouden op weg naar de wagen lol... Rare wereld leven we in...

Toen ik de mijne ging halen vrijdag merkte die verkoopster ook direct op van "Ah ne playstation, gij zult wel heel blij zijn nu denk" 😂

Der stond ne andere kerel ook aan de kassa en die zijne kop was zelfs met mondmasker geld waard. Die had precies nog nooit in zijn leven een ps5 gezien en tzal nog waar geweest zijn ook 🤣 Kheb die doos heel goed vastgehouden op weg naar de wagen lol... Rare wereld leven we in...
Geen zever: ik heb nog nooit een PS5 in het echt gezien. Zelfs geen doos. Nu ja, in deze covid tijden waar je sowieso al op minder plaatsen komt, is dat misschien niet gek, maar toch. Hij kon even goed niet bestaan, for all I know.

Terug
Bovenaan