Pro-Russissche steun in de VS uit altright-hoek

In de rand van dit conflict: https://www.standaard.be/cnt/dmf20230220_93192591. Betogers met Russische vlaggen of vlaggen van de Sovjet-Unie. Ik hoop dat het maar een (compleet gedesinformeerde) minderheid is. Reagan draait zich om in zijn graf, denk ik. :unsure:
Zo'n Tulsi Gabbard is toch ook compleet gedraaid in de laatste paar jaar.
Dit is toch wel verbijsterend... Goed, het komt weer vooral van bij het altright trollen, maar dat zoiets echt ook mainstream wordt, valt toch niet te begrijpen. Ik blijf toch maar geloven dat het om een marginale minderheid gaat. Maar een betoging met zo'n Z zou wat mij betreft op dezelfde manier mogen aangepakt worden als betogingen met een hakenkruis.
 
Dit is toch wel verbijsterend... Goed, het komt weer vooral van bij het altright trollen, maar dat zoiets echt ook mainstream wordt, valt toch niet te begrijpen. Ik blijf toch maar geloven dat het om een marginale minderheid gaat. Maar een betoging met zo'n Z zou wat mij betreft op dezelfde manier mogen aangepakt worden als betogingen met een hakenkruis.
In de VS is betogen met een hakenkruis toch legaal?
 
In de VS is betogen met een hakenkruis toch legaal?
Hoewel dat nu ook al een aantal jaar af en aan onder vuur ligt, inderdaad.
Maar die laatste opmerking was ook meer algemeen bedoeld: Voor mij mag dat op dezelfde manier worden aangepakt. Hier hoef ik ze niet bepaald te zien.
 
(Moet hier echt een apart topic voor geopend worden?)

Die handvol betogers beseffen ook niet hoeveel vrijheid ze hebben om dit uberhaupt te mogen doen. Stel je voor dat je nu in Rusland met Oekraïense of Amerikaanse vlaggen gaat wapperen tegen de oorlog, met slogans als 'Russia out of Donbass'. Enkeltje richting Siberische gevangenis.

Dat is waar het echt om draait, maar die mensen zijn ofwel gehersenspoeld door het internet ofwel hebben ze gewoon geen hersenen.

Stel dat we ooit echt 'officieel' in een conflict belanden met Rusland, dan mag je dat groepje betogers ook direct in het cachot gooien wegens collaboratie.
 
(Moet hier echt een apart topic voor geopend worden?)

Die handvol betogers beseffen ook niet hoeveel vrijheid ze hebben om dit uberhaupt te mogen doen. Stel je voor dat je nu in Rusland met Oekraïense of Amerikaanse vlaggen gaat wapperen tegen de oorlog, met slogans als 'Russia out of Donbass'. Enkeltje richting Siberische gevangenis.

Zonder zever: die mensen zeggen dat we hier onvrijer zijn dan in China of Rusland. Of Lefortovo echt gezelliger is dan een weekje Facebook-jail weet ik niet, maar dat is voor mij toch een van de belangrijkste redenen dat ik afstand heb genomen van de radicale Vlaamse Beweging. En het is alleen maar erger geworden sinds corona. Eén en al Calimerocomplex, vitriool en gezaag.
 
(Moet hier echt een apart topic voor geopend worden?)

Die handvol betogers beseffen ook niet hoeveel vrijheid ze hebben om dit uberhaupt te mogen doen. Stel je voor dat je nu in Rusland met Oekraïense of Amerikaanse vlaggen gaat wapperen tegen de oorlog, met slogans als 'Russia out of Donbass'. Enkeltje richting Siberische gevangenis.

Dat is waar het echt om draait, maar die mensen zijn ofwel gehersenspoeld door het internet ofwel hebben ze gewoon geen hersenen.

Stel dat we ooit echt 'officieel' in een conflict belanden met Rusland, dan mag je dat groepje betogers ook direct in het cachot gooien wegens collaboratie.
Daar draait het inderdaad altijd om natuurlijk. De tolerantie voor de intoleranten, zoals dat genoemd wordt zeker? Mensen die ergens het breder perspectief missen of nooit gehad hebben, waardoor het hen normaal lijkt om als anti-reactie tegen een democratie een autoritaire staat te vergoeilijken. Want ja, de staat en de media bemoeilijken onze vrijheid hier zo hard, dan heb ik er liever helemaal geen! Of zoiets.
 
Laatst bewerkt:
Dat is jammer genoeg ook al een hele tijd bezig en is wederom mede Trump's verdienste die altijd al 2 handen op 1 buik was met Putin. Trump Rally in Ohio 5 jaar geleden;

Dj2e0w9VAAAraKs



Trump, Putin (en Bolsonaro) heel dat blok is uit hetzelfde hout gesneden. Middeleeuwse waarden en normen terug brengen met behulp van vuil spel en de cultivatie van extreem en alt right idioten die zo ver heen zijn dat ze alle onzin niet enkel slikken maar zelfs verder verkopen.
 
Daar draait het inderdaad altijd om natuurlijk. De tolerantie voor de intoleranten, zoals dat genoemd wordt zeker? Mensen die ergens het breder perspectief missen of nooit gehad hebben, waardoor het hen normaal lijkt om als anti-reactie tegen een democratie een autoritaire staat te vergoeilijken. Want ja, de staat en de media bemoeilijken onze vrijheid hier zo hard, dan heb ik er liever helemaal geen! Of zoiets.
Of nog erger: "Haha, zie ze maar eens wenen bij onze sovjetvlag/z-vlag/vul in."
En niet meer dan dat willen. Gewoon "ze wenen".
 
Dat is jammer genoeg ook al een hele tijd bezig en is wederom mede Trump's verdienste die altijd al 2 handen op 1 buik was met Putin. Trump Rally in Ohio 5 jaar geleden;

Trump, Putin (en Bolsonaro) heel dat blok is uit hetzelfde hout gesneden. Middeleeuwse waarden en normen terug brengen met behulp van vuil spel en de cultivatie van extreem en alt right idioten die zo ver heen zijn dat ze alle onzin niet enkel slikken maar zelfs verder verkopen.
Fake nieuws speelt daar inderdaad ook een grote rol in, met een stevige aanvoer vanuit Rusland. Deze week nog werd bekend gemaakt dat iedereen bij Fox News binnenskamers wist dat de beschuldigingen van fraude onzin waren zonder enige basis in de realiteit.


DOMINION VOTING SYSTEMS is suing Fox News for spreading conspiracies about the company’s role in nonexistent fraud in the 2020 presidential election. Dominion submitted a bombshell legal filing on Thursday revealing that most of the Fox News hosts who pushed the Big Lie knew it was total bullshit, as well as the internal strife over how to cover the election Donald Trump has clearly lost.

Tucker Carlson was particularly incensed, the filing reveals. “Sidney Powell is lying by the way. I caught her. It’s insane,” he texted fellow host Laura Ingraham on Nov. 18, 2020, referring to the right-wing lawyer who was one of the primary drivers of the conspiracy that Dominion’s machines weren’t on the level. Ingraham responded that Powell is “a complete nut,” as is Rudy Giuliani. “It’s unbelievably offensive to me,” said Carlson. “Our viewers are good people and they believe it.”

Carlson and his fellow hosts continued to push the idea that the election was fraudulent, regularly inviting conspiracy theorists onto their shows. Carlson was even pushing it on Thursday night, right around the time the filing was made public.
 
Niks nieuw onder complotvolgers-zon.
Alleen neemt het steeds grotere proporties aan, zoals tijdens de coronamaatregelen: Eerst prentjes delen op social media om hun ongenoegen te uiten. Daarna protestacties op poten zetten, omdat de situatie (toen corona, nu oorlog) te lang duurt en er volgens hen 'iets niet klopt'.

Het is momenteel nog een minderheid, maar de groep wordt groter, mondiger en radicaler (woorden van onze eigen staatsveiligheid).
Naar mijn mening hebben onze bewindvoerders daar te weinig oog voor, maar hebben ze bijvoorbeeld in Rusland wel door wat je kan bekomen door een makkelijk te beïnvloeden deel van de bevolking te bespelen. Want waarom zou Rusland daar anders op blijven inzetten?
 
Bij ons staan alle partijen, inclusief het VB, achter Oekraïne. In Frankrijk en Italie ook trouwens.
Maar in veel andere landen zijn er altijd wel 1 of meerdere partijen die zich pro Rusland uitspreken. Vaak aan de randen van het politieke spectrum (soms ook juist in het centrum , zie individu als Berlusconi ).

In Duitsland heb je de AFD en (een gedeelte van) Die Linke.

In Nederland is Forum van Thierry Baudet een rabiate Poetin verdediger en criticus van de Westerse steun.

 
Bij ons staan alle partijen, inclusief het VB, achter Oekraïne. In Frankrijk en Italie ook trouwens.
Maar in veel andere landen zijn er altijd wel 1 of meerdere partijen die zich pro Rusland uitspreken. Vaak aan de randen van het politieke spectrum (soms ook juist in het centrum , zie individu als Berlusconi ).

In Duitsland heb je de AFD en (een gedeelte van) Die Linke.

In Nederland is Forum van Thierry Baudet een rabiate Poetin verdediger en criticus van de Westerse steun.


Tgoh, ik denk dat je die 'verering' van o.a. Putin eerder moet zien als het symptoom van dat er toch wel heel wat mensen zijn die een enorme hekel hebben aan wat bv. Baudet vaak "oikofobie" heeft genoemd: het idee dat alles wat de witte mens (en dan nog vooral de witte hetero cis-man) ooit heeft gedaan en doet door en door slecht is. Standbeelden van historische figuren die vernield worden (wegens racistisch/misogyn/... volgens de hedendaagse progressieve bril), aanhoudende ongecontroleerde massa-immigratie, discussies over herstelbetalingen naar ex-colonies, het overal opduiken van transgenders of andere queers in series, nieuws, etc. dragen natuurlijk bij tot dat geloof bij sommige mensen dat er zo'n agenda 'gepusht' wordt. Het verplichten van vaccinaties en bij tijden een 'ophokplicht' van mensen heeft dat precies alleen nog maar in een stroomversnelling gebracht, maar bon.

Putin is gewoon niets meer dan de sterke leider van een wit christelijk land dat niets moet hebben van het "perverse" westen, en dat maakt hem heel aantrekkelijk voor blijkbaar een groeiende groep van mensen. En politieke partijen zien daar natuurlijk stempotentieel is.
 
Vaak aan de randen van het politieke spectrum (soms ook juist in het centrum , zie individu als Berlusconi ).
Berlusconi is nog steeds voorzitter van Forza Italia die deel uitmaakt van de regerende coalitie en niet zomaar een individu. De invloed van zijn aanhoudend geflirt met Poetin op de Italiaanse publieke opinie valt toch niet te onderschatten.
 
Putin is gewoon niets meer dan de sterke leider van een wit christelijk land ...

Weleens in Moskou geweest?

Een hele etnisch diverse stad, die al jaren massa immigratie uit Centraal Azie kent, waarin meerdere geloven (incl atheisme) naast elkaar bestaan en er gezeur is over hoofddoekjes, zoals bij ons.

Als je nog een echte witte stad zoekt, kun je beter naar Kiev of Charkov.
 
Terug
Bovenaan