Prijzen onderhoud / herstellingen / vervangingen

Vermogensverlies, max 4000 toeren, EPC brandt oranje, start/stop systeem werkt niet meer.

Enig idee wat zoiets kost als ze dat maken?

Vandaag voertug gesleept naar de garage, mocht niet meer verder rijden.
Laat ons al beginnen met te zeggen over welk voertuig het gaat.
 
Mijn auto viel gisteren in panne, blijkt dat de ketting van de oliepomp defetc is en moet vervangen worden.
Kostprijs is 3500€ €de wagen is nog geen jaar geleden voor groot onderhoud binnengeweest voor 1800€
Mij lijkt dit niet oké, zou sowieso goedkoper willen en tussenkomst van de garage...
Iemand hierin ervaring?
 
Over welke wagen gaat het, leeftijd ?
De ketting van de oliepomp zit volgens mij wel niet in een groot onderhoud.
Tenzij uw groot onderhoud juist rond een interval was waarop dergelijke dingen als de ketting en bijhorende slijtage-onderdelen worden gecontroleerd/vervangen.
 
Mijn auto viel gisteren in panne, blijkt dat de ketting van de oliepomp defetc is en moet vervangen worden.
Kostprijs is 3500€ €de wagen is nog geen jaar geleden voor groot onderhoud binnengeweest voor 1800€
Mij lijkt dit niet oké, zou sowieso goedkoper willen en tussenkomst van de garage...
Iemand hierin ervaring?
Welke wagen? Is aan de dure kant vind ik. Dat groot onderhoud ook: wat is er juist gedaan?
 
Over welke wagen gaat het, leeftijd ?
De ketting van de oliepomp zit volgens mij wel niet in een groot onderhoud.
Tenzij uw groot onderhoud juist rond een interval was waarop dergelijke dingen als de ketting en bijhorende slijtage-onderdelen worden gecontroleerd/vervangen.
Welke wagen? Is aan de dure kant vind ik. Dat groot onderhoud ook: wat is er juist gedaan?
Opel astra sports tourer diesel van 2016 met 150.000km op de teller
Niet de nieuwste wagen, maar zou er zeker nog een aantal jaar mee willen doen.

Vorig jaar is er voor die prijs vanalles hersteld, en nagekeken (mag wel voor dat bedrag).
Dus om dan nu af te komen met 3500€ voor een ketting van de oliepomp.
Jammere is dat de volledige blok eruit moet, wat dus meer kost. Maar enkel ketting is ong. 100€.
Ik zal eens verder horen bij een niet-merkgarage. Een andere wagen zit er voorlopig niet in, aangezien de grote diesel/benzine kwestie me parten speelt...
En in mijn ogen moet zo'n wagen toch nog zeker 100.000 meer halen.
 
Had al een vermoeden dat het volledige blok eruit moest, dat is sowieso altijd al een dure bedoening en zeker in een merkgarage.
ik zou zoiets sowieso in een onafhankelijke opel garage laten uitvoeren.
Mja uw groot onderhoud/herstelling van vorig jaar heeft uiteindelijk niks met die ketting te maken.
Dus daar kan je hun moeilijk op afrekenen.
Tenzij dat een gekend probleem is die ketting, heb je volgens mij gewoon pech.
Maar als je zeker bent van de diagnose zou ik zeker ergens anders ook een offerte vragen.

Verder dan geen schade ? want een oliepomp die uitvalt, dan gaan er bij mij toch al enkele alarmbellen af over motorschade.
 
Ketting drijft alleen de oliepomp aan?? Lijkt me onwaarschijnlijk
Meestal ook nokkenassen en gans den boetiek
 
Had al een vermoeden dat het volledige blok eruit moest, dat is sowieso altijd al een dure bedoening en zeker in een merkgarage.
ik zou zoiets sowieso in een onafhankelijke opel garage laten uitvoeren.
Mja uw groot onderhoud/herstelling van vorig jaar heeft uiteindelijk niks met die ketting te maken.
Dus daar kan je hun moeilijk op afrekenen.
Tenzij dat een gekend probleem is die ketting, heb je volgens mij gewoon pech.
Maar als je zeker bent van de diagnose zou ik zeker ergens anders ook een offerte vragen.

Verder dan geen schade ? want een oliepomp die uitvalt, dan gaan er bij mij toch al enkele alarmbellen af over motorschade.
Ketting drijft alleen de oliepomp aan?? Lijkt me onwaarschijnlijk
Meestal ook nokkenassen en gans den boetiek


Van zodra dat lampje aanging en er een ratelend geluid kwam, heb ik mijn auto aan de kant gezet. Hooguit 10m nog mee gereden en niet meer gestart. Volgens de opel dealer is het enkel de ketting en voor de rest geen schade.
Ik heb ineens gevraagd achter de restwaarde, die gingen ze me morgen laten weten.
Auto's zijn ook belachelijk duur geworden me dunkt.
 
Groot onderhoud Kia Ceed SW op 200.000km


OMSCHRIJVINGPRIJSAANTALBEDRAG
Motorolie 5W3013,005€ 65,00
Pollenfilter1€ 11,67
Luchtfilter1€ 13,67
Brandstoffilter1€ 32,32
Oliefilter1€ 19,40
Remblokken1€ 70,80
Remblokken A1€ 38,62
Klein materiaal1€ 1,00
Ruitensproeiervloeistof1€ 3,00
Remvet3,002€ 6,00
Wisserblad1€ 13,38
Fuel guard1€ 12,00
Werkuren49,003,75€ 183,75
Totaal ex btw€ 470,61
Totaal incl. btw€ 569,44

Duurder dan we gewoon zijn, wel inclusief remblokken natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Toch vind ik dat de opgegeven prijzen v de onderdelen goed meevallen en correct zijn en niet overdreven.
Heb al erger gezien
 
Gisteren bij mijn schoonouders
mijn schoonma was met hun auto (jaguar) naar de garage geweest en naar de keuring.

Ik vraag - mag ik de factuur eens zien, schoonpa heel fier want het was maar 240€. Terwijl ik de hele tijd zei verwacht u maar aan 500€
Ik bekijk de factuur en vraag waar die van het onderhoud is

Vielen ze alle 2 uit de lucht. Voor 240€hebben ze dus gedaan: Nazicht keuring (lichten, remmen etc) en 3 ruitenwissers vervangen
:rofl::rofl:
 
Groot onderhoud Kia Ceed SW op 200.000km


OMSCHRIJVINGPRIJSAANTALBEDRAG
Motorolie 5W3013,005€ 65,00
Pollenfilter1€ 11,67
Luchtfilter1€ 13,67
Brandstoffilter1€ 32,32
Oliefilter1€ 19,40
Remblokken1€ 70,80
Remblokken A1€ 38,62
Klein materiaal1€ 1,00
Ruitensproeiervloeistof1€ 3,00
Remvet3,002€ 6,00
Wisserblad1€ 13,38
Fuel guard1€ 12,00
Werkuren49,003,75€ 183,75
Totaal ex btw€ 470,61
Totaal incl. btw€ 569,44

Duurder dan we gewoon zijn, wel inclusief remblokken natuurlijk.
Bij mij in peugeot 308 sw zelfde wel zonder remblokken 381€ begin januari.
 
Groot onderhoud Kia Ceed SW op 200.000km


OMSCHRIJVINGPRIJSAANTALBEDRAG
Motorolie 5W3013,005€ 65,00
Pollenfilter1€ 11,67
Luchtfilter1€ 13,67
Brandstoffilter1€ 32,32
Oliefilter1€ 19,40
Remblokken1€ 70,80
Remblokken A1€ 38,62
Klein materiaal1€ 1,00
Ruitensproeiervloeistof1€ 3,00
Remvet3,002€ 6,00
Wisserblad1€ 13,38
Fuel guard1€ 12,00
Werkuren49,003,75€ 183,75
Totaal ex btw€ 470,61
Totaal incl. btw€ 569,44

Duurder dan we gewoon zijn, wel inclusief remblokken natuurlijk.
Prijzen zitten zeer goed :thumb:
 
Groot onderhoud Kia Ceed SW op 200.000km


OMSCHRIJVINGPRIJSAANTALBEDRAG
Motorolie 5W3013,005€ 65,00
Pollenfilter1€ 11,67
Luchtfilter1€ 13,67
Brandstoffilter1€ 32,32
Oliefilter1€ 19,40
Remblokken1€ 70,80
Remblokken A1€ 38,62
Klein materiaal1€ 1,00
Ruitensproeiervloeistof1€ 3,00
Remvet3,002€ 6,00
Wisserblad1€ 13,38
Fuel guard1€ 12,00
Werkuren49,003,75€ 183,75
Totaal ex btw€ 470,61
Totaal incl. btw€ 569,44

Duurder dan we gewoon zijn, wel inclusief remblokken natuurlijk.
Duurder dan we gewoon zijn?
Dat is spotgoedkoop :p
Bij pakweg VAG zit je al snel 30% duurder. Bij een premium merk mag je al op bijna het dubbele rekenen. 13€ voor een liter olie, bij BMW is het momenteel 26 ;).
 
Gisteren bij mijn schoonouders
mijn schoonma was met hun auto (jaguar) naar de garage geweest en naar de keuring.

Ik vraag - mag ik de factuur eens zien, schoonpa heel fier want het was maar 240€. Terwijl ik de hele tijd zei verwacht u maar aan 500€
Ik bekijk de factuur en vraag waar die van het onderhoud is

Vielen ze alle 2 uit de lucht. Voor 240€hebben ze dus gedaan: Nazicht keuring (lichten, remmen etc) en 3 ruitenwissers vervangen
:rofl::rofl:
Das wel schandalig.
Mijn schoonvader is ene, ik ga liever naar de garage want das beter, dan het bij mij laten doen.
Hij was fier, 4 conti's 205/55r16 voor net nog geen 480€.
Mja, ik geef het op. Bij mij had ge 280 betaald.

Volgende maand heeft hij zijn nieuwe wagen, vorige maand was het tijd voor zijn jaarlijks onderhoud.(voertuig dat hij aan de garage overlaat)
Ik zei hem dat hij da niet meer moest doen, mijn schoonmoeder gaf me gelijk. Weggesmeten geld.
Hij is zijn onderhoud gaan laten doen. :wallbash: 250€ weggesmeten.
 
Laatst bewerkt:
Tijd terug bestek gekregen van 850EUR voor het vervangen van men interieur ventilator. Gans het dashboard moest er af.
Heb dan zelf maar de klus geklaard en was gesteld voor 50EUR. Beetje liggen prutsen onderin...
Ja maar allemaal goed en wel.
Maar je moet ook beseffen dat er meer is dan enkel die materiaalprijs.

Als je iets laat doen dan betaal je ook de prijs voor de werkuren logisch genoeg. En ja werkuren zijn niet goedkoop.
Maar langs de andere kant betaal je dat wel in de optiek dat het met de juiste tools, de juiste kennis en de juiste handelingen uitgevoerd wordt.

Daarbij moet je ook gewoon beseffen dat die mechanieker ook graag een mooi loon mee naar huis neemt. Dat meisje achter de balie, idem die wilt ook toch graag dat het daar zitten zodat jij u wagen om 6u nog kan ophalen een beetje vergoed wordt.
De man van het magazijn wilt toch ook wel vergoed worden voor zijn goed stockbeheer zodat jij niet een dag extra moet wachten omdat er een wisselstuk niet was.
Het is altijd grappig dat in topics waar het over verdiensten en spaarvermogen gaat de sky de limit de is, zoveel mogelijk poen pakken, meer meer en nog is meer. Iedereen is succesvol mogelijk!
Maar als we dan geld moeten uitgeven en rekenen op andere hun diensten, mensen die ook een loon krijgen, dan moet het ineens zo goedkoop mogelijk.
Brutoloon topic: Administratie in een garage, werken tot 18u, werken op zaterdag, brutoloon van 2300€ zonder extralegale voordelen ben jij gek! Direct opslag vragen!
Prijs onderhoud topic: ben je gek dat je 80€/u per betaalt voor werken te laten uitvoeren in een garage!

Ergens bega je dan een fout.
 
Ik laat de garage het doen gewoon hoor. Vroeger deed ik een paar dingen zelf, toen ik een krel had. Maar elke wagen is peperduur tegenwoordig. Dan heb ik liever dat ik iemand anders aansprakelijk kan achten als er wat misloopt. :unsure:
 
Terug
Bovenaan