Het is nu al enkele jaren geleden dat ik nog redelijk intensief trainde. Ik ging toen ongeveer 3x week trainen voor telkens een uurtje. Telkens focus op compound oefeningen. Het is gewoon veel efficiënter om meerdere spieren te trainen in 1 oefening. Ook veel sneller resultaat merkbaar.
Wel letten op je vorm!

Squat, deadlift, bench, lunge, push ups, pull ups, dips, lat pull downs. Dat in combinatie met goede voeding. Heeft me wel wat resultaat opgebracht, maar ben toen gestopt en terug overgeschakeld op team sport. Toen ik vorig jaar nog eens in de fitness was, merkte ik wel dat ik wat kracht was verloren, maar ik had nog wel een soort van "basiskracht".

Ik moest vroeger altijd glimlachen wanneer ik die beginners continu met dumbbells hun biceps voor de spiegel aan het trainen waren. Je kan dat eventueel doen op het einde van je training na je compound oefeningen. Maar toch niet continu dat soort oefeningen als je er als een bonenstaak uitziet.
Ik zou iedereen ook full body aanraden, en dat is uiteindelijk het idee achter een schema zoals Starting Strength, alsook de reden dat het gewoon werkt. Maar beginners doen eerder wat ze anderen zien doen of wat een soort van "algemene waarheid" lijkt voor de leek, en kennelijk is de bicepsspier daar een hoofdrolspeler. En als je als beginner begint rond te kijken kom je ook gewoon een hoop rommel tegen.

Het is nu al enkele jaren geleden dat ik nog redelijk intensief trainde. Ik ging toen ongeveer 3x week trainen voor telkens een uurtje. Telkens focus op compound oefeningen. Het is gewoon veel efficiënter om meerdere spieren te trainen in 1 oefening. Ook veel sneller resultaat merkbaar.
Wel letten op je vorm!

Squat, deadlift, bench, lunge, push ups, pull ups, dips, lat pull downs. Dat in combinatie met goede voeding. Heeft me wel wat resultaat opgebracht, maar ben toen gestopt en terug overgeschakeld op team sport. Toen ik vorig jaar nog eens in de fitness was, merkte ik wel dat ik wat kracht was verloren, maar ik had nog wel een soort van "basiskracht".

Ik moest vroeger altijd glimlachen wanneer ik die beginners continu met dumbbells hun biceps voor de spiegel zag trainen. Je kan dat eventueel doen op het einde van je training na je compound oefeningen. Maar toch niet continu dat soort oefeningen als je er als een bonenstaak uitziet.

Ik zou iedereen ook full body aanraden, en dat is uiteindelijk het idee achter een schema zoals Starting Strength, alsook de reden dat het gewoon werkt. Maar beginners doen eerder wat ze anderen zien doen of wat een soort van "algemene waarheid" lijkt voor de leek, en kennelijk is de bicepsspier daar een hoofdrolspeler. En als je als beginner begint rond te kijken kom je ook gewoon een hoop rommel tegen.
Goh, het is ook nog altijd voor mijn plezier, of toch om er gelukkiger van te worden dat ik ga trainen en hoewel ik ook graag compounds doe, doe ik ook graag andere dingen.

Vorige 2 workouts laten dat wel zien, opmerkingen zijn welkom hoor.

Triceps Pushdown (Cable)
Face Pull (Cable)
Bicep Curl (Cable)
Seated Leg Press (Machine)
Reverse Fly (Dumbbell)
Back Extension
Bench Press (Barbell)
Overhead Press (Barbell)
Bicep Curl (Barbell)

Bicep Curl (Cable)
Face Pull (Cable)
Triceps Pushdown (Cable)
Lateral Raise (Dumbbell)
Deadlift (Barbell)
Leg Extension (Machine)
Decline Crunch
Cable Crossover
Overhead Press (Dumbbell)
Bent Over Row (Barbell)

Goh, het is ook nog altijd voor mijn plezier, of toch om er gelukkiger van te worden dat ik ga trainen en hoewel ik ook graag compounds doe, doe ik ook graag andere dingen.

Triceps Pushdown (Cable)
Face Pull (Cable)
Bicep Curl (Cable)
Reverse Fly (Dumbbell)
Back Extension
Bench Press (Barbell)
Overhead Press (Barbell)
Bicep Curl (Barbell)

Bicep Curl (Cable)
Face Pull (Cable)
Triceps Pushdown (Cable)
Lateral Raise (Dumbbell)
Deadlift (Barbell)
Leg Extension (Machine)
Decline Crunch
Cable Crossover
Bent Over Row (Barbell)
Uiteindelijk is iets graag doen en het zo ook volhouden beter dan iets tegen je zin doen en het misschien niet volhouden.

Ik zou gewoon de compounds doen waarschijnlijk :) Maar serieus, misschien beter de compounds eerst programmeren, met misschien daartussen wat kleinere spieren zoals biceps als je veel op dezelfde spieren werkt.

Uiteindelijk is iets graag doen en het zo ook volhouden beter dan iets tegen je zin doen en het misschien niet volhouden.

Ik zou gewoon de compounds doen waarschijnlijk :) Maar serieus, misschien beter de compounds eerst programmeren, met misschien daartussen wat kleinere spieren zoals biceps als je veel op dezelfde spieren werkt.
Goed idee wel, zal dat eens proberen.

Triceps Pushdown (Cable)
Face Pull (Cable)
Bicep Curl (Cable)
Reverse Fly (Dumbbell)
Back Extension
Bench Press (Barbell)
Overhead Press (Barbell)
Bicep Curl (Barbell)

Bicep Curl (Cable)
Face Pull (Cable)
Triceps Pushdown (Cable)
Lateral Raise (Dumbbell)
Deadlift (Barbell)
Leg Extension (Machine)
Decline Crunch
Cable Crossover
Bent Over Row (Barbell)
Plezier en goede vorm is het belangrijkste!

Basisregel: begin je training met 1 à 2 compound oefeningen (eventueel ook lichte cardio). Daarna mag je al de overige oefeningen doen ;-)
  • Dag 1 starten met een sessie deadlifts en doe daarna bv. verder rug/triceps.
  • Dag 3 een sessie squats + lunges en daarna andere beenoefeningen + abs
  • Dag 5 een sessie bench en daarna borst/schouder/biceps

Basisregel: begin je training met 1 à 2 compound oefeningen (eventueel ook lichte cardio). Daarna mag je al de overige oefeningen doen ;-)

I'll just quote myself :unsure:

Hier elke trainingsdag squat, bench, deadlift :woohoo:

Er zijn meer effectievere oefeningen dan alleen squat/bench/deadlift hoor. Puur bodybuilding gezien zijn deze zelfs geen must, zeker deadlift al niet.

Er zijn meer effectievere oefeningen dan alleen squat/bench/deadlift hoor. Puur bodybuilding gezien zijn deze zelfs geen must, zeker deadlift al niet.
Daar ben ik mij van bewust. Maar ik vermoed dat je wel akkoord gaat dat een beginneling de meeste progressie gaat maken met compound oefeningen ipv. aparte spiergroepen te trainen. Dit gecombineerd met goede voeding. Wanneer die na een tijd een goed niveau heeft gehaald, kan die zijn schema aanpassen naar bodybuilding oefeningen etc.

Trouwens compound oefeningen boosten je hormonen (vnml. testosteron & human growth hormoon), die je gaan helpen bij het aanmaken van spiermassa en het verbranden van vet.
Dus je start beter je sessie met een compound oefening (hoeft niet squat/deadlift/bench te zijn) en daarna individuele spiergroepen trainen.

Ik kan hier bijtreden dat compounds werken, maar om de showspieren - eerlijk, daarvoor doen we het - te stimuleren, gaan voor biceps pull ups niet genoeg zijn en voor triceps benchen ook niet.

Nog een set curls van 8x4 en een pushback van 8x4 met continue verzwaring per week tot verkorting van pauze. Ja ook deze timen helpt zeker!

Sta helaas al 4 maanden aan de kant vanwege hernia - ook dat is 't risico van squat en deadlift, zorg dat je vorm wordt opgevolgd - maar dit werkt wel.

Ik kan hier bijtreden dat compounds werken, maar om de showspieren - eerlijk, daarvoor doen we het - te stimuleren, gaan voor biceps pull ups niet genoeg zijn en voor triceps benchen ook niet.

Nog een set curls van 8x4 en een pushback van 8x4 met continue verzwaring per week tot verkorting van pauze. Ja ook deze timen helpt zeker!

Sta helaas al 4 maanden aan de kant vanwege hernia - ook dat is 't risico van squat en deadlift, zorg dat je vorm wordt opgevolgd - maar dit werkt wel.
Ik doe het daarvoor niet eigenlijk, maar ik wil me gerust naast de standaard gymbro zetten en triceps vergelijken door de laatste 10 jaar enkel compounds te doen. Biceps uiteraard minder, maar het is niet alsof die niet wordt getraind.

Laat ons ook eerlijk zijn, zo'n lichaam met ontwikkelde armen, maar voor de rest amper schouders, rug, benen...trekt nu toch ook op niets? Zet dat naast iemand die door compounds algemeen gespierd is, en dat ziet er redelijk vreemd uit.

Uiteraard moet je oefeningen goed uitvoeren, en er zal ook wel een zeker % van de bevolking door bepaalde morfologische verschillen nooit op een goede manier kunnen deadliften of squatten. Maar ik denk wel dat die -op zich relatief eenvoudige bewegingen- gewoon vaak mismeesterd worden omdat men liever meteen een hoop gewicht aan de bar hangt in plaats van aan de beweging zelf te werken.

Als ge showspieren wilt moet ge gewoon hard op uw eten letten imo. Of ge nu enkel de compounds doet of nog een extra oefening per spiergroep gaat niet veel verschillen denk ik.

Uiteraard in conbinatie met uw voeding. Dat is echt 70% van het werk en bij afvallen 80%. 1,5 tot 1,8 kg per lichaamsgewicht eiwitten is echt niet te veel, een gram vet ook voor hormonenbalans en fruit.

Door dit topic eens de whey van xxl nutrition geprobeerd, lekkerder dan die van myProtein en vooral veel minder brokken! Merci voor de tip boys

Delicious en ook All Day (deze nog niet geproefd), beide vanille
De vanille viel mij persoonlijk wat tegen (maar smaken verschillen). Van de delicious heb ik nu de Salted Caramel.
Die Protein Milkshake (cookie and cream) is ook wel lekker!

De vanille viel mij persoonlijk wat tegen (maar smaken verschillen). Van de delicious heb ik nu de Salted Caramel.
Die Protein Milkshake (cookie and cream) is ook wel lekker!
Van Delicious is't de sweet vanille en die is voor mij echt lekker. In't verleden al serieus afgezien met de specialere smaakjes (die op niets trokken maar dan toch kilo's ervan nog moeten opeten :p ) en vanille kan je met zoveel mixen vind ik. Is de salted caramel lekker?

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
14
Weergaven
2K
Terug
Bovenaan