Voor progressie lijkt het me beter om de ene training die 8 zonder gewicht perfect uit te voeren, en de andere training een lager aantal te doen met gewicht. Zo krijg je wat afwisseling tussen volume en intensiteit.
Squat én lopen én kickbox zal misschien wel moeilijk zijn, maar als daar altijd een dag tussenzit kan dat wel lukken. Ik vind het eigenlijk vreemd dat je dat doet en toch last hebt aan de rug. Iets om de rugspieren te versterken lijkt me dan ook wel een goed idee. Zo'n kettlebell ssuat (eigenlijk een goblet squat) versterk de (boven)rug wel wat. Iets zoals een deadlift is wel beter, zeker voor de onderrug. Een swing is infeite iets dat min of meer dezelfde spieren aanspreekt als de deadlift, maar het is dan een meer dynamische beweging die je dan ook met een lager gewicht doet. Als je doel niet echt limietkracht is, lijkt me dat wel ok.
Dit ja, en dat gaat ook op voor
@Mr.Anderson. Zaken zoals squats, deadlifts, swings, zijn eigenlijk niet moeilijk maar in het begin doet je lichaam meestal iets anders dan wat ideaal is. Deadlift is daarvoor een beetje berucht, omdat veel mensen (verkeerdelijk) gewoon zijn op de rug te trekken. Eigenlijk moet je rug stabiel blijven, waarna je met je benen vertrekt en door op je heup te scharnieren (soort pelvic thrust) je recht staat. Ook daar rustig mee vertrekken en geen ruk aan geven is iets dat velen in het begin verkeerd doen. Ik zou zeker filmpjes bekijken. Heel basic, maar daardoor ook soms wel nuttig, vind ik deze:
https://exrx.net/Lists/Directory
Bijvoorbeeld:
exrx.net