Als je inclusief shake (pakweg 30-40g eiwitten?) nog maar aan 70g eiwitten per dag zit dan kan ik goed geloven dat je voordien geen vooruitgang zag :p
Havermout, amandelmelk, whey en appel: 28g
2 eieren: 14g
Proteine reep: 25g
Mega Grow: 7g
Middag eten: 15g ongeveer

Dus 89g ongeveer vandaag

De essentie is eigenlijk simpel: Drie maaltijden per dag met minstens 40g eiwitten, eventueel (afhankelijk van uw gewicht) aangevuld met een shake of een eiwitreep. Perfect doenbaar. Staple ingrediënten qua eiwitten zijn vlees, vis, eieren, noten, pasta, kaas, yoghurt, melk, quinoa, linzen, kikkererwten,...

Maar dat vermeld je niet in je overzicht? 200g kip is al 40g eiwitten meer.

Sinds deze week terug beginnen fitnessen, in combinatie met een zeer beperkt aantal calorieën. Ik zou graag van mijn huidige 96kg terug naar de 78-80 willen gaan. Was vergeten hoe goed het voelt na een goeie sessie fitness. Gisteren vooral cardio gedaan en dan wat spiergroepen getraind. Kunt ge geloven dat ik spierpijn heb van gewichtjes van 15kg :unsure:
Ik raad u niet aan om te laag in kcal te gaan. Een 10% tot 20% onder je kcal behoefte gaan is meer als voldoende. Beter trager afvallen dan dat de kilo's er er vanaf vliegen. Natuurlijk ga je spierpijn hebben van 15kg gewichten. Je lichaam heeft geen energie.

Ik raad u niet aan om te laag in kcal te gaan. Een 10% tot 20% onder je kcal behoefte gaan is meer als voldoende. Beter trager afvallen dan dat de kilo's er er vanaf vliegen. Natuurlijk ga je spierpijn hebben van 15kg gewichten. Je lichaam heeft geen energie.
Merci. Supersnel gaan ze er niet afvliegen hoor, er zijn dagen dat ik 1400 kcal eet en dagen dat ik 2000kcal eet. De grootste verandering die ik moet doorvoeren is in mijn mindset: als ik eten maak, maak ik altijd te veel met de gedachte het bij te houden voor de dag erna, maar dan eet ik toch alles op. Of er waren weken dat ik 5 dagen aan een stuk eten laat komen. Ik probeer hier nu wat meer mindful van te zijn door alles wat ik eet, te tracken. Ik stoom mijn groenten en eet voornamelijk kip, kalkoen, zalm, etc.. En ook gewoon alle artificiële suikers vermijd ik nu.

Ik heb in het verleden hier nog al veel succes mee gehad, dus ik probeer dat nu opnieuw :D

Nina 5e op de Olympische Spelen! 🤩

Als ik mij niet vergis ook de beste ranking voor een Belgische gewichtheffer/hefster sinds Serge Reding. En nog maar 18 jaar en 10 kg moeten afvallen om in deze categorie uit te komen, laat ons hopen dat ze blessurevrij blijft, dan gaan we nog dingen zien.

Overigens, Serge Reding is zo'n atleet uit ver vervlogen tijden die vaak wordt vergeten. Als Belg meedoen voor de medialles in tijden van de absolute dominantie in het (superzwaargewicht)gewichtheffen van Alekseyev is echt indrukwekkend. Als je nu met de oude rotten uit de sport praat herinneren ze zich vaak nog wanneer ze met deze absolute man-mountain meetrainden en hoe snel en lenig hij was. Een van de vele artikels, eens uit het buitenland, over deze legende:
Jong overleden in mysterieuze omstandigheden in Manilla trouwens...

Noot: dit stamt nog uit de tijd dat er een 3de beweging was in het gewichtheffen, genaamd de Clean & Press. Het idee hierachter was te cleanen en daarna zonder gebruik van de benen het gewicht boven het hoofd te duwen (een shoulder press infeite), maar dit werd afgevoerd omdat het zo moeilijk te jureren was en vaak neerkwam op zo ver mogelijk achteroverbuigen.

Laatst bewerkt:
Lengte: 172cm... het zal wel meevallen zeker?
140kg wel :eek:
True, het was meer een vulkaan nadat de top eraf was :)
Maar gewichtheffers zijn nu wel meestal niet al te groot, en klein voor hun gewicht. Als je het BMI van sommigen bekijkt kom je uit op morbide obesitas.
Naast de andere sterke smurfen lijkt die dan wel redelijk groot:
21976357629_6d291fe75f_b.jpg

True, het was meer een vulkaan nadat de top eraf was :)
Maar gewichtheffers zijn nu wel meestal niet al te groot, en klein voor hun gewicht. Als je het BMI van sommigen bekijkt kom je uit op morbide obesitas.
Naast de andere sterke smurfen lijkt die dan wel redelijk groot:
21976357629_6d291fe75f_b.jpg
Lasha is denk ik dé uitzondering op de regel. Nu, die kadee weegt ook wel 176kg maar het blijft indrukwekkend om te zien hoe snel hij is met die lichaamsbouw.

Lasha is denk ik dé uitzondering op de regel. Nu, die kadee weegt ook wel 176kg maar het blijft indrukwekkend om te zien hoe snel hij is met die lichaamsbouw.
Bij de superzwaren heb je soms wel reuzen, maar meestal is een kleinere bouw een voordeel natuurlijk. Enkele jaren terug had je ook zo'n reus van een Bulgaar meen ik me te herinneren. Edit: Velichko Cholakov met 1m98 of zelfs 2m05 afhankelijk van de bron, kennelijk. Ruslan Albegov (RUS) was ook 1m92.

Lasha is op elk vlak een uitzondering natuurlijk, die kerel heeft deze nacht 220 snatch en 2x255 C&J gedaan als training in Tokio. Ik denk dat hij daarmee al een medaille haalt zonder problemen.

In het verleden was zo'n overwicht wel vaak goed voor een dopingban, ofwel vlak na de wedstrijd (Alexy Lovchev) of wel enkele jaren later (Ilya Ilyin). Het blijft een beetje het zieke kindje van de OS spijtig genoeg, met veel dopinggevallen. Ze hebben nu vrij recent weer de BW-categorieën hertekend om komaf te maken met verdachte resultaten uit het verleden, terwijl die vorige al voor dezelfde reden in het leven werden geroepen. Momenteel heb je nog altijd niet-meer-officiële wereldrecords uit de jaren '80/'90 die niet meer worden gehaald, zelfs door zwaardere atleten...

Laatst bewerkt:
Zoals sommigen weten kom ik hier om de zoveel tijd wel weer eens zagen dat er weer ergens iets vast zit.

Nu ik weer met een geblokkeerd bekken zit en ondertussen bij een kinesist en osteopaat ben geweest zijn ze het er over eens dat de reden dat ik vaak zware verkrampingen heb komt doordat ik blijkbaar vrij flexibele ligamenten heb (terwijl ik eigenlijk alles behalve flexibel ben).

Aangezien de ligamenten normaal zorgen dag uw gewrichten niet verder bewegen dan “mag” ligt daar het probleem. In plaats van dat mijn ligamenten die over-beweging tegenhouden moeten mijn spieren dat doen. Waardoor die op een gegeven moment het niet meer kunnen houden wat dan weer voor blokkades zorgt zoals nu.

Dus eens deze blessure voorbij is zal ik toch meer en meer moeten gaan focussen op mobiliteit en een iets of wat aangepast programma gaan moeten samenstellen.

Zoals sommigen weten kom ik hier om de zoveel tijd wel weer eens zagen dat er weer ergens iets vast zit.

Nu ik weer met een geblokkeerd bekken zit en ondertussen bij een kinesist en osteopaat ben geweest zijn ze het er over eens dat de reden dat ik vaak zware verkrampingen heb komt doordat ik blijkbaar vrij flexibele ligamenten heb (terwijl ik eigenlijk alles behalve flexibel ben).

Aangezien de ligamenten normaal zorgen dag uw gewrichten niet verder bewegen dan “mag” ligt daar het probleem. In plaats van dat mijn ligamenten die over-beweging tegenhouden moeten mijn spieren dat doen. Waardoor die op een gegeven moment het niet meer kunnen houden wat dan weer voor blokkades zorgt zoals nu.

Dus eens deze blessure voorbij is zal ik toch meer en meer moeten gaan focussen op mobiliteit en een iets of wat aangepast programma gaan moeten samenstellen.
Dus als ik het goed begrijp schieten je spieren in kramp om overextensie tegen te gaan? Is mobiliteitswerk dan aangewezen? Of is het idee om die spieren dan te versterken ofzo?

Dus als ik het goed begrijp schieten je spieren in kramp om overextensie tegen te gaan? Is mobiliteitswerk dan aangewezen? Of is het idee om die spieren dan te versterken ofzo?
Ik vermoed dat hij stabiliteit bedoelt, die woorden worden vaak verwisseld. Verbeter me maar als ik het mis heb, Carrion.

Ik heb soortgelijke problemen en doe kracht/stabiliteit, i.e. geïsoleerde oefeningen die bepaalde spieren versterken die stabiliteit geven op mijn zwakke plekken, aangevuld met algemene kracht- en coretraining.

Ik vermoed dat hij stabiliteit bedoelt, die woorden worden vaak verwisseld. Verbeter me maar als ik het mis heb, Carrion.

Ik heb soortgelijke problemen en doe kracht/stabiliteit, i.e. geïsoleerde oefeningen die bepaalde spieren versterken die stabiliteit geven op mijn zwakke plekken, aangevuld met algemene kracht- en coretraining.
Ja het waren gewoon open vragen hoor, mijn enige ervaring met ligamenten is mijn klote-enkel die na een zware verstuiking (en daar als idioot dan een hele dag op te stappen) niet meer hetzelfde was.
Daar heb ik de indruk dat lunges dit een beetje hebben verbeterd, het is te zeggen, toch al van 2019 geleden dat ik er nog eens ben doorgegaan.

Ja dat moet @Carrion maar verklaren, maar flexibele ligamenten is echt niets speciaal. Ik heb hetzelfde in mijn schouders (al veel last mee gehad) en de oplossing is inderdaad spieren, niet mobiliteit trainen.

Ps: mijn vorige post moest uiteraard "adviseren" zijn ipv "afvoeren" :unsure:

Wat ik met mobiliteitswerk bedoel is voornamelijk het verlengen en versoepelen van mijn spieren.

Ik zeg ook nergens dat dat speciaal is eh. Ik zeg gewoon dat dat bij mij hoogstwaarschijnlijk de reden is dat ik zo vaak last heb van bv mijn hamstrings of onderrug.

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
14
Weergaven
2K
Terug
Bovenaan