Nog maar eens de draad opgepikt na maanden niets doen.

Hopelijk dat het mij lukt om het te blijven volhouden en geen blessures te hebben.

Nog maar eens de draad opgepikt na maanden niets doen.

Hopelijk dat het mij lukt om het te blijven volhouden en geen blessures te hebben.
Hoe komt het dan je niet kan volhouden, altijd blessures of gewoon gebrek aan tijd/interesse?

Anyway, hier blijf ik volhouden maar na de nek/rugspierproblemen waardoor een back squat niet ging overgeschakeld op front squat. Daardoor een kleine polsblessure dus (ik had een trap bar gekocht) nu trap bar deadlift van een platform voor extra range of motion en zo kunnen we weer verder.

Hoe komt het dan je niet kan volhouden, altijd blessures of gewoon gebrek aan tijd/interesse?

Anyway, hier blijf ik volhouden maar na de nek/rugspierproblemen waardoor een back squat niet ging overgeschakeld op front squat. Daardoor een kleine polsblessure dus (ik had een trap bar gekocht) nu trap bar deadlift van een platform voor extra range of motion en zo kunnen we weer verder.
Meestal samenloop van omstandigheden, nu was het blessure en mijn home gym wat een stokkage plaats voor alles werd en nu pas terug de tijd gevonden om alles tegoei op te ruimen.

Zeker niet interesse, maar soms ook gewoon geen energie door werk/thuis omstandigheden

Welke trap bar heb je uiteindelijk gekocht?

Ik heb na het herbeginnen in augustus ook al 2 kleine dipjes gehad...
Maar al bij al doe ik wel goed voort.

Ben al blij dat ik terug 10x70kg kan benchen, deadlift momenteel 6x100.

Ik herinner mij vroeger (15 jaar geleden zeker....) dat ik wel lang op die 10x70 bench vastzat en schema moest beginnen omgooien om uiteindelijk tot 10x80 en 10x90 te geraken. 10x90 was uiteindelijk pas na 2 jaar gelukt.

Aangezien ik nu wel elke dag op m'n voeding let en veel eiwitten binnenheb, hoop ik snel door te gaan tot 80.

Ben sinds gisteren ook met creatine begonnen, heb dat vroeger nooit gedaan, dus eens benieuwd binnen een klein maandje hoe mijn lichaam daarop reageert.

Nav input van de kine begonnen met sprong oefeningen. One leg squat jump. Step ups. Box jumps. Of hoe je met bw enkel ook fameus kan afzien
Al enkele weken ver. Echt wel oefeningen die de moeite waard zijn. Idee is om de oefeningen explosief uit te voeren op een snelheid van ongeveer 1,5m/s. Dus dat is gewicht bijnemen tot je aan die snelheid komt.
Vooral die seated squat jumps en one leg squat jump zijn echt wel heel plezant om te doen. Je voelt echt gewoon de spieren in actie die je moet activeren voor die oefening. Ik ben zelf niet bezig met spiermassa, dus op zich wel een veel leukere variant om te doen dan een gewone squat. Een dumbell van 10kg in iedere hand en ik ben gewoon echt moe en voldaan na 5reps, wat de bedoeling is. Heel fijn.

Hier ook goed bezig, sinds aug bezig aan een traag maar gestaag traject voor kracht gains om mezelf eens even te pushen.
Afgelopen week was weer een weekje om te pushen met zware (95% tm) amraps.

zondag: 127.5x6 Squat
dinsdag: 120x2 bench (pr)
zaterdag: 180x5 deadlift
zondag: 57.5x9 shoulderpress

Mooi op weg, en komt ook goed overeen met hoe ik mijn kracht inschat op het moment. Rug is sterker dan ooit en nergens last van buiten soms wat DOMS 2e dag na training. Bench zit ik er wel spot on, is toch wel elke week weer pushen om te groeien. Nog 3 weekjes te gaan, dan een deload inlassen.
2e push week in mijn schema gepasseerd. Nu even deload, volgende week ook een ingreep op rug en pols ... moet ik even rustig doen tot de draadjes goed dicht zijn. Dan vliegen we er weer in, laatste weken waren wel zwaar en intensief waardoor ik in de volgende cycle het volume werk iets lichter ga maken. Ook wat aanpassingen gedaan voor wat extra chest.

nieuwe amrap's @ 95% TM
Squat 135x4
Bench 120x1 (geen vooruitgang, merkte wel dat chest niet zo scherp stond die dag)
Deadlift 205x2 (origineel 185x6 volgens schema, maar omdat het zo vlot ging een poging gedaan met +5kg op mijn vorige PR van 200x1)
OHP 60x9 (TM nog altijd wat aan de lage kant).

Ik heb er elders al over geklaagd, maar ik had twee weken terug een verkrampte spier in mijn bovenrug/nek, die me een serieuze hoofdpijn bezorgde. :baard: De dag na een training begonnen, dan denk je eerst aan het ergste (ik heb nooit hoofdpijn) maar werd het me snel duidelijk dat het iets musculair was aangezien ik mijn nek niet helemaal kon draaien. Uiteraard wou ik testen of ik daarmee kon trainen, dus een dag later probeerde ik een squat. De bar raakte een bepaalde trigger point aan in mijn bovenrug en het voelde alsof mijn hoofd ging ontploffen.

Dus een dikke week snatch grip deadlift gedaan. Dan een squattraining, hip hoi leek in orde. Deze vrijdag hetzelfde, een set en op exact dezelfde plek schiet die spier in kramp en begint mijn hoofdpijn (met een hoorbaar geluid in mijn oor die kant omdat alles verkrampt). Weer een dag hoofdpijn, dus gisteren dacht ik: fuck it, ik zal wel eens een hele tijd front squat doen.

Dat was al even geleden, the DOMS is real zoals ze zeggen. Mijn voornemen is dit nu toch 6 weken te doen, en zo eens eindelijk die front rack positie terug wat in orde te krijgen.
Update van mijn gevorderde leeftijd :unsure:

Front squat leidde tot een polsblessure, niets serieus maar heb dan maar enkele weken trap bar deadlift gedaan van 5 cm deficit als compromis. Nu terug aan het squatten, high bar back squat. Gisteren sets van 5 reps met 160 kg dus dat gaat toch nog een beetje.

Maar, op een dag hoestte ik wat hard en kreeg ik een scherpe pijn tussen schouder en nek, en overhead press lijkt dat te irriteren dus ik heb gisteren dan ook maar voor de eerste keer sinds eind augustus bench press gedaan. Sets van 5 reps met 110 kg zonder veel moeite, maar ik verwacht wel dat ik vanavond serieus wat DOMS ga voelen. Ik hoop binnenkort toch terug gewoon OHP te doen.

Update van mijn gevorderde leeftijd :unsure:

Front squat leidde tot een polsblessure, niets serieus maar heb dan maar enkele weken trap bar deadlift gedaan van 5 cm deficit als compromis. Nu terug aan het squatten, high bar back squat. Gisteren sets van 5 reps met 160 kg dus dat gaat toch nog een beetje.

Maar, op een dag hoestte ik wat hard en kreeg ik een scherpe pijn tussen schouder en nek, en overhead press lijkt dat te irriteren dus ik heb gisteren dan ook maar voor de eerste keer sinds eind augustus bench press gedaan. Sets van 5 reps met 110 kg zonder veel moeite, maar ik verwacht wel dat ik vanavond serieus wat DOMS ga voelen. Ik hoop binnenkort toch terug gewoon OHP te doen.
Daar teken ik voor op jouw gevorderde leeftijd senior. :ROFLMAO:
Nee maar serieus, is natuurlijk allemaal relatief.
Blij dat het toch nog een beetje gaat zonder veel moeite :P

Daar teken ik voor op jouw gevorderde leeftijd senior. :ROFLMAO:
Nee maar serieus, is natuurlijk allemaal relatief.
Blij dat het toch nog een beetje gaat zonder veel moeite :p
Ik heb mijn basis en lichaamsgewicht mee natuurlijk, maar ik zou graag toch eens terug gewoon mijn goesting kunnen doen. Het is een beetje van het ene naar het andere.

Soms zie ik zo'n schema zoals Bullmastiff van Bromley en denk ik: ah, dat zou leuk zijn om eens in te duiken, maar dan bedenk ik dat het 4x per week trainen betekent en waarschijnlijk ook langer, en hoe ik dan misschien beter de extra tijd zou steken in dat oneindig uitgestelde goed voornemen om wat cardio te doen :unsure:

Ik heb mijn basis en lichaamsgewicht mee natuurlijk, maar ik zou graag toch eens terug gewoon mijn goesting kunnen doen. Het is een beetje van het ene naar het andere.

Soms zie ik zo'n schema zoals Bullmastiff van Bromley en denk ik: ah, dat zou leuk zijn om eens in te duiken, maar dan bedenk ik dat het 4x per week trainen betekent en waarschijnlijk ook langer, en hoe ik dan misschien beter de extra tijd zou steken in dat oneindig uitgestelde goed voornemen om wat cardio te doen :unsure:
Ik zit tegenwoordig gewoon permanent bij de kine. Heb nog 17 beurten nu, aan 2x per maand kom ik daar nog bijna een jaar mee toe :lol: die zet dan alles weer even los, en dan kan ik weer ongeveer 2 weken verder.

Ik zit tegenwoordig gewoon permanent bij de kine. Heb nog 17 beurten nu, aan 2x per maand kom ik daar nog bijna een jaar mee toe :laugh: die zet dan alles weer even los, en dan kan ik weer ongeveer 2 weken verder.
Dat is nu toch ook niet normaal? Allez ik bekijk dat pragmatisch, I ain't no spring chicken, maar ik train infeite onafgebroken sinds 2004 en op al die jaren heb ik denk ik drie reeksen van behandelingen gehad bij een kinesist.

Dat is nu toch ook niet normaal? Allez ik bekijk dat pragmatisch, I ain't no spring chicken, maar ik train infeite onafgebroken sinds 2004 en op al die jaren heb ik denk ik drie reeksen van behandelingen gehad bij een kinesist.
Waarschijnlijk niet nee. Heb zoveel sessies gekregen omdat mijn schouder redelijk gehavend is door een val. Is gewoon de realiteit dat we ouder beginnen worden. Als ik vroeger iets voorhad, deed ik gwn 2 weken iets anders of ik probeerde het pijnlijk stuk wat te ontzien, en dan was dat over. Nu blijft het gewoon, en veroorzaakt ook nog andere problemen. Mijn schouderblad bewoog in het begin gewoon letterlijk niet meer mee als ik mijn arm bewoog (te lang gewacht om hulp te zoeken). En de kineiste verschiet altijd van de hardnekkige spierknopen die ik op 2 weken bij elkaar gespaard krijg :D

Maar ik vind mezelf nog te jong om nu al een soort old man trainingsschema te starten. Dus voorlopig zal het dit zijn :D

Al enkele weken ver. Echt wel oefeningen die de moeite waard zijn. Idee is om de oefeningen explosief uit te voeren op een snelheid van ongeveer 1,5m/s. Dus dat is gewicht bijnemen tot je aan die snelheid komt.
Vooral die seated squat jumps en one leg squat jump zijn echt wel heel plezant om te doen. Je voelt echt gewoon de spieren in actie die je moet activeren voor die oefening. Ik ben zelf niet bezig met spiermassa, dus op zich wel een veel leukere variant om te doen dan een gewone squat. Een dumbell van 10kg in iedere hand en ik ben gewoon echt moe en voldaan na 5reps, wat de bedoeling is. Heel fijn.
Plyometrische oefeningen still going strong.
Ik denk dat ik stilaan mijn plafond begin te bereiken wat squat jumps betreft. De onbalans tussen beide benen blijft aanwezig, maar wel op hetzelfde, niet-problematische niveau.

Enkele weken geleden ben ik voor de split squats geswitcht van halters naar de Smith machine. Door de snelheid van uitvoering was het soms lastig om velocity te behouden zonder mijn balans te verliezen. De Smith corrigeert dat eigenlijk ideaal.

Ik heb het al eens eerder gezegd, dus ik ga me herhalen: het is écht de moeite om dit soort oefeningen eens een paar weken te doen. Je gebruikt je spieren op een heel andere manier, en het is een verfrissende afwisseling tegenover traditionele reps.

Wel echt enorm intensief. Ik lees online - nadat mijn kiné het al eerder zei - dat dit een grote impact heeft op je centraal zenuwstelsel. Aangezien ik na zo’n training altijd volledig leeg ben, kan ik dat alleen maar beamen. En dan bedoel ik écht moe-moe. Niet “ik-heb-hard-gelopen”-moe.

Shit man ik begin wat 't schijt te krijgen van de overdreven drukte in Basic Fit, laatste maand is het erover aant gaan, zelfs op een zaterdagochtend zat het praktisch stampvol....

Ik heb ook een Jims in de buurt en had eventueel daar eens willen gaan trainen om eens te proberen. Een maand abo (maandelijks opzegbaar) kost daar 50 euro / maand, en ook nog eens een eenmalige 50 euro inschrijvingskost.... 100 EURO voor 1 maand dus, zijn die op hun kop gevallen ofzo.

Nu is't wel duidelijk waarom Basic Fit zo druk bezet is .... Ik betaal 35 euro en da's zelfs dan nog maandelijks opzegbaar, als ik een jaar pak is't maar 25 / maand dacht ik.

Pffffffff 100 euro voor gewoon eens een maandje te proberen vind ik er nu ook echt wel over...

De prijs om op te starten is overal natuurlijk hoog als je BF buiten beschouwing laat. Persoonlijk al in veel gyms getraind, ook BF, en nu sinds verhuis in een Jims en op alle aspecten heel tevreden van.

Ik vind het er echt wel over, pure diefstal eigenlijk... Dit houdt mij dan ook tegen om toch naar Jims eens te gaan. Hoeveel klanten moeten ze zo wel niet mislopen?

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
14
Weergaven
2K
Terug
Bovenaan