Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zijn dat die waarden die ook aantonen dat er eerst spierafbraak was? Ik heb dat ook eens gehad dat mijn dokter mij daarvoor belde, en vroeg of ik iets van krachttraining deed, want anders was er een probleemDeze week was een rollercoaster.
Ik heb al geruime tijd last van mijn huid (schouders en borstkast acne) en eindelijk eens naar een dermatoloog kunnen gaan.
Daar aangekomen de uitleg gedaan en de dokter zegt goed, we gaan u deze medicatie laten nemen, dat zou het moeten oplossen.
Eerst gaan we wel even een bloed test doen om te checken of uw lever goed is, want deze medicatie kan vrij belastend zijn voor uw lever.
Zo gezegd zo gedaan, bloedtest komt terug -> 2 waardes die 5 keer zo hoog zijn als normaal -> Dermatoloog zegt, oei, we gaan u een afspraak maken bij een lever expert want dit kan wijzen op leverkanker.
Uiteraard afspraak pas een week later, in de tussentijd al afscheid genomen van de vriendin en de kat (bij wijze van spreken).
Daar aangekomen een nieuwe test, de 2 waardes waren al terug gezakt naar een normale standaard.
Vraagt de dokter mij (en nu zijn we bij de reden dat het in dit topic staat):
"Heb jij toevallig de dag voor je vorige bloed test hard getraind in de fitness?"
Ik: "Uhh ja, ik had die dag best veel spierpijn (nieuw squat PR 170 kg let's gooooo)."
"Ah ja, die waardes kunnen ook omhoog gaan als je lichaam bezig is met heropbouw van spieren, dat gaat het verklaren. Ik heb wel nog nooit zo een hoge waardes gezien, je zal wel serieus getraind hebben dan!"
Oef, niet dood, gewoon een absoluut machien.
Jep zijn die waarden, AST en ALT (had het nog ergens opgeschreven).Zijn dat die waarden die ook aantonen dat er eerst spierafbraak was? Ik heb dat ook eens gehad dat mijn dokter mij daarvoor belde, en vroeg of ik iets van krachttraining deed, want anders was er een probleem
Kan tellen voor een hypochonder van formaat
.Fucking legend.Deze week was een rollercoaster.
Ik heb al geruime tijd last van mijn huid (schouders en borstkast acne) en eindelijk eens naar een dermatoloog kunnen gaan.
Daar aangekomen de uitleg gedaan en de dokter zegt goed, we gaan u deze medicatie laten nemen, dat zou het moeten oplossen.
Eerst gaan we wel even een bloed test doen om te checken of uw lever goed is, want deze medicatie kan vrij belastend zijn voor uw lever.
Zo gezegd zo gedaan, bloedtest komt terug -> 2 waardes die 5 keer zo hoog zijn als normaal -> Dermatoloog zegt, oei, we gaan u een afspraak maken bij een lever expert want dit kan wijzen op leverkanker.
Uiteraard afspraak pas een week later, in de tussentijd al afscheid genomen van de vriendin en de kat (bij wijze van spreken).
Daar aangekomen een nieuwe test, de 2 waardes waren al terug gezakt naar een normale standaard.
Vraagt de dokter mij (en nu zijn we bij de reden dat het in dit topic staat):
"Heb jij toevallig de dag voor je vorige bloed test hard getraind in de fitness?"
Ik: "Uhh ja, ik had die dag best veel spierpijn (nieuw squat PR 170 kg let's gooooo)."
"Ah ja, die waardes kunnen ook omhoog gaan als je lichaam bezig is met heropbouw van spieren, dat gaat het verklaren. Ik heb wel nog nooit zo een hoge waardes gezien, je zal wel serieus getraind hebben dan!"
Oef, niet dood, gewoon een absoluut machien.
Is helemaal niet zo accuraat, zit normaal een vrij grote foutmarge op, maar meestal onderschatten die toestellen het vetpercentage. Had eens nekeer een youtube filmpje gezien van iemand die die schalen ging testen en dan vergeleken met dexa scan. Op zijn dexa had die iets van een 13% vet, en de meeste schalen gaven aan dat hij rond de 9% lichaamsvet zat.Weet iemand hoe accuraat dat meettoestel is bij basic fit? Moet daar zo met uw blote voeten opstaan en da maakt dan een lichaamsanalyse.
Shit man 28% vet…… verschoot wel ff…..
Maar zouden ze wel een evolutie kunnen vaststellen.Is helemaal niet zo accuraat, zit normaal een vrij grote foutmarge op, maar meestal onderschatten die toestellen het vetpercentage. Had eens nekeer een youtube filmpje gezien van iemand die die schalen ging testen en dan vergeleken met dexa scan. Op zijn dexa had die iets van een 13% vet, en de meeste schalen gaven aan dat hij rond de 9% lichaamsvet zat.
Ik weet het eerlijk gezegd niet zo goed, door die grote foutmarge gaat dat misschien soms traag in beweging komen?Maar zouden ze wel een evolutie kunnen vaststellen.
Stel op dag 1 dat men 25% het aangeeft en bij een volgende meting is dat 23%. Zou dat wel juist zijn?
Want dan zou je wel progressie kunnen meten (als dat al niet zichtbaar is in de spiegel)
Ben afgevallen van 74kg naar 68kg, dus tis niet dat er een supergrote vetmassa op overschot is.
Als hoofdlift vind ik dat niet compleet genoeg, als "1x per week deadlift" zou het kunnen werken. Ik heb dat zelfs ooit gedaan maar dan toch gewisseld voor die snatch grip gezien ik dat zo'n geweldige oefening vind.Waarom geen RDL's? Al het positieve van gewone deadlifts, maar minder gewicht nodig?
Ah ja, ik had niet goed gelezen dat ge uw squat hier door zou willen vervangen. Dan schiet een RDL idd wel wat tekort.Als hoofdlift vind ik dat niet compleet genoeg, als "1x per week deadlift" zou het kunnen werken. Ik heb dat zelfs ooit gedaan maar dan toch gewisseld voor die snatch grip gezien ik dat zo'n geweldige oefening vind.
Nu mijn moed eens bijeen rapen om tips te vragen aan andere leden wat verder gevorderd zijn.

Ik heb sinds overschakelen naar een schema dat meer alomvattend is en minder PL gebaseerd (4x per week full body, focus op hypertrophy) mijn deadlift geswitched met RDL.Als hoofdlift vind ik dat niet compleet genoeg, als "1x per week deadlift" zou het kunnen werken. Ik heb dat zelfs ooit gedaan maar dan toch gewisseld voor die snatch grip gezien ik dat zo'n geweldige oefening vind.
Ik heb jaren 3x per week zwaar Squat/bench/deadlift gedaan, maar ik denk dat de combinatie van ouder worden en ook die gewoonte wat verleerd te zijn dat moeilijker maakt. Ik hou me wel vooral aan 3 oefeningen per keer, dus een deadlift als "lower body" gaat wel redelijk. Een zware OHP is nog een inspanning maar die rows/pull up zijn redelijk relax.Ik heb sinds overschakelen naar een schema dat meer alomvattend is en minder PL gebaseerd (4x per week full body, focus op hypertrophy) mijn deadlift geswitched met RDL.
Deadlift had zo een zware kost op mijn geest en lichaam dat ik weinig fut had die dag om nog 4 andere oefeningen te doen. Met RDL valt dat meer mee en target ik mijn hamstring iets specifieker.
Squat is ook zo een zware oefening maar die werkt zo goed voor mijn benen en mijn mind muscle connectie (of welke andere pseudo bro science zwans je het wilt noemen) is daar uitstekend dus die behoud ik.
Deadlift is voor mij DE oefening als je jezelf sterk wilt voelen. Niks beter dan een PR op deadliftIk heb jaren 3x per week zwaar Squat/bench/deadlift gedaan, maar ik denk dat de combinatie van ouder worden en ook die gewoonte wat verleerd te zijn dat moeilijker maakt. Ik hou me wel vooral aan 3 oefeningen per keer, dus een deadlift als "lower body" gaat wel redelijk. Een zware OHP is nog een inspanning maar die rows/pull up zijn redelijk relax.
Ik moet wel zeggen dat sinds ik me eens serieus heb geblesseerd met deadlift ik die snatch grip variant ook vaak verkies omdat je daar sowieso iets lagere gewichten doet en die beweging IMO meer zichzelf corrigeert. Misschien wel mijn favoriete beweging op een klassieke squat na. RDL als extra is natuurlijk geweldig.

Zeker, en dat mis ik wel wat eigenlijk. Nu, toen ik op mijn "top" aan het vechten was met een loodzware squat gaf dat nu ook wel een leuk gevoel.Deadlift is voor mij DE oefening als je jezelf sterk wilt voelen. Niks beter dan een PR op deadlift![]()