maar sommige van die meisjes wegen amper iets en zou ik wel eens graag eens zien squatten in de locale Basic Fit.
Mijne squat heb ik ook zelden fatsoenlijk getraind en er zijn dus ook wel net wat dames die mij het nakijken geven, maar ik geef grof geld voor camerabeelden van de standaard gymbro terwijl hij zijn kin opraapt wanneer hij zoiets ziet. :biglaugh:

Mijne squat heb ik ook zelden fatsoenlijk getraind en er zijn dus ook wel net wat dames die mij het nakijken geven, maar ik geef grof geld voor camerabeelden van de standaard gymbro terwijl hij zijn kin opraapt wanneer hij zoiets ziet. :biglaugh:
Hierbij aansluitend:

Kin oprapen. :D

Ik heb vorig jaar Lasha en Loredana aan't werk gezien in Rome, suuuper indrukwekkend!
Ik kan sinds deze week ook terug trainen, yay! 'k Ga beginnen met 4 dagen per week om te zien of het lukt, anders ga ik naar 3. Beginnen met een squat focused schema en erna een algemeen voor de 2 lifts, daarna eens evalueren. Ik heb er zin innnn!

Ik heb vorig jaar Lasha en Loredana aan't werk gezien in Rome, suuuper indrukwekkend!
Ik kan sinds deze week ook terug trainen, yay! 'k Ga beginnen met 4 dagen per week om te zien of het lukt, anders ga ik naar 3. Beginnen met een squat focused schema en erna een algemeen voor de 2 lifts, daarna eens evalueren. Ik heb er zin innnn!
Wat houdt zo'n schema in? Ik heb nooit getraind voor gewichtheffen dus vind dat wel eens interessant om zien. Ik vermoed dat je ook in het squatschema nog genoeg snatch/C&J inbouwt, om die explosiviteit te onderhouden?

Persoonlijk vind ik 3 dagen optimaal om te combineren met het leven (aangezien we uiteindelijk geen profs zijn), laat je ook toe altijd minstens één rustdag te hebben tussen trainingen. Maar in het gewichtheffen denk ik dat je ook technische trainingen hebt waar je sneller van herstelt, dus dan zal 4 natuurlijk beter zijn dan 3.

Dag 1
Snatch
Jerk
BSq
Floating halting Sn DL

Hanging leg raise
Reverse Crunch

Dag 2
Power Sn
PushPress
Sn Pull

Back Extension
Weighted Plank
Standing plate twist

Dag 3
Clean + J dip 3+1
PJ
Pause FSq + FSq

Floating halting CL DL
Weighted back ext
Crunch

Dag 4
PCL
Overhead Sq
SnPP
CLP

Back Ext
W planks
Seated plate twist

Dag4
Sn
CLJ
BSq
CL lift-off

W back ext
Hanging leg raise
Sit up

Dit is week 1 van het programma dat ik ga doen, bij wijze van illustratie. Het is geen squatsquat schema maar een goede mix (anders is het mij wat te saai :p ). Er zijn ook echte squat-focused programma's waarbij de andere lifts bijna niet of soms zelf niet in zitten, maar die liggen mij niet. Voor een noob als ik is explosiviteit geen focus, dat komt met kracht. Ik doe meestal 4 dagen, in het begin nu zal dat wel wat pieken maar uiteindelijk valt dat mee. Ik verlies ook weinig tijd door de home gym, scheelt ook wel. Zoals je zegt, er zit vaak ook techniek tussen en met genoeg slaap en deftig eten lukt dat wel.

Dag 1
Snatch
Jerk
BSq
Floating halting Sn DL

Hanging leg raise
Reverse Crunch

Dag 2
Power Sn
PushPress
Sn Pull

Back Extension
Weighted Plank
Standing plate twist

Dag 3
Clean + J dip 3+1
PJ
Pause FSq + FSq

Floating halting CL DL
Weighted back ext
Crunch

Dag 4
PCL
Overhead Sq
SnPP
CLP

Back Ext
W planks
Seated plate twist

Dag4
Sn
CLJ
BSq
CL lift-off

W back ext
Hanging leg raise
Sit up

Dit is week 1 van het programma dat ik ga doen, bij wijze van illustratie. Het is geen squatsquat schema maar een goede mix (anders is het mij wat te saai :p ). Er zijn ook echte squat-focused programma's waarbij de andere lifts bijna niet of soms zelf niet in zitten, maar die liggen mij niet. Voor een noob als ik is explosiviteit geen focus, dat komt met kracht. Ik doe meestal 4 dagen, in het begin nu zal dat wel wat pieken maar uiteindelijk valt dat mee. Ik verlies ook weinig tijd door de home gym, scheelt ook wel. Zoals je zegt, er zit vaak ook techniek tussen en met genoeg slaap en deftig eten lukt dat wel.
Cool, maar wat is:
Floating halting Sn(atch grip) DL en SnPP (push press?). De rest kan ik denk ik wel begrijpen, wel mooi afwisselend. Was ik destijds maar gewichtheffen gaan doen :)

Mijn wekelijkse oefeningen zijn echt enkel back squat, front squat, dead lift, snatch grip deadlift, bench press, en close grip bench press. Ik was nog pull ups aan het doen, maar de trainingen waren recent zo afmattend dat het er niet van kwam.

Cool, maar wat is:
Floating halting Sn(atch grip) DL en SnPP (push press?). De rest kan ik denk ik wel begrijpen, wel mooi afwisselend. Was ik destijds maar gewichtheffen gaan doen :)

Mijn wekelijkse oefeningen zijn echt enkel back squat, front squat, dead lift, snatch grip deadlift, bench press, en close grip bench press. Ik was nog pull ups aan het doen, maar de trainingen waren recent zo afmattend dat het er niet van kwam.
https://www.catalystathletics.com/exercise/327/Floating-Snatch-Deadlift/ maar dan een pauze (ik denk onder de knie in dit geval) en idd
https://www.catalystathletics.com/exercise/89/Snatch-Push-Press/ Snatch push press :)
Ik werk echt enorm graag op techniek en de afwisseling in het gewichtheffen vind ik echt super. Ik geraak het anders nogal vlug beu, daarom dat ik overgestapt ben (ik was begonnen met powerliften).

Steekt dat niet tegen zo elke keer hetzelfde? Doe je nog (afwisselende) accesoires ernaast?

Steekt dat niet tegen zo elke keer hetzelfde? Doe je nog (afwisselende) accesoires ernaast?
Ik doe het wel graag, de afwisseling zit vooral in reps en gewichten, het overwinnen van zware gewichten is deel van de aantrok. Nu met de homegym is de afwisseling ook wat kleiner aangezien ik enkel een kooi heb, maar ik doe nog wel wat andere zaken zoals kettlebell swings ofzo. Enkel komt dat er vaak niet van wanneer het powerliften zelf zwaar wordt.

Dag 1
Snatch
Jerk
BSq
Floating halting Sn DL

Hanging leg raise
Reverse Crunch

Dag 2
Power Sn
PushPress
Sn Pull

Back Extension
Weighted Plank
Standing plate twist

Dag 3
Clean + J dip 3+1
PJ
Pause FSq + FSq

Floating halting CL DL
Weighted back ext
Crunch

Dag 4
PCL
Overhead Sq
SnPP
CLP

Back Ext
W planks
Seated plate twist

Dag4
Sn
CLJ
BSq
CL lift-off

W back ext
Hanging leg raise
Sit up

Geen overhead deadlifts? :unsure:

Als ik eerst squat en daarna mijn deadlifts doe; heb ik steevast het gevoel dat ik 1 plate te veel aan 1 kant geladen heb. Alsof ik veel minder kracht in 1 been/heup heb. Gaat wel wat over na een aantal reps maar toch bizar. :cautious:

Als ik eerst squat en daarna mijn deadlifts doe; heb ik steevast het gevoel dat ik 1 plate te veel aan 1 kant geladen heb. Alsof ik veel minder kracht in 1 been/heup heb. Gaat wel wat over na een aantal reps maar toch bizar. :cautious:
Heh, funny, ik heb dat net andersom :). Mijn squat voelt altijd bizar scheef aan als ik eerst DL.

Heh, funny, ik heb dat net andersom :). Mijn squat voelt altijd bizar scheef aan als ik eerst DL.
Lijkt mij niet zo vreemd, stabiliserende spieren die al moe zijn en dergelijke. Niemand is ook 100% symmetrisch. Als ik eerst zwaar front squat en dan back squat doe zijn mijn benen ook al moe terwijl mijn rug dat een pak minder is waardoor alles verkeerd voelt. Daarom warm je eerst nog eens op zeker?

Ook zou ik dat niet vlak achter elkaar doen, ik doe daartussen bench press normaal.

Laatst bewerkt:
Misschien squat je een beetje scheef? Vooral vanaf een bepaald gewicht doet mijn linkerbeen een rare beweging en ik moet er meer kracht op steken om er een mooie squat van te maken. Dan merk ik wel na een zware sessie dat die linkerkant echt moe is.
Verder deed ik ook Sq - Bench - DL vroeger, 'k zou die ook niet direct na elkaar doen...

Kan iemand een UB-LB 3 day split even van feedback voorzien? Ik wil graag UB-LB 3 dagen doen ipv 4 dagen. Ene week 2x upperbody A, 1x lowerbody A, 2x lowerbody A, 1x upperbody A.

Ik ging verder op een schema gevonden op 't internet en heb wat vervangen gezien ik een homegym bij elkaar heb gekregen, zoals precies de hele wereld. Ik heb geen machines tot m'n beschikking noch iets om pull ups mee te doen, dus daar zoek ik een alternatief voor. Iemandfeedback op m'n schema?

Lowerbody AUpper Body A
OefeningSetsHerhalingenOpmerkingenOefeningSetsHerhalingenOpmerkingen
Squat
3​
6-8-Barbell row
4​
8​
-
Split squats
3​
10​
-Barbell Pullover
3​
10​
-
Romanian Deadlift
3​
6-8-Bench press
4​
8​
-
Barbell hip thrusts
3​
12​
-Incline bench press
3​
10​
-
Standing calf raise
3​
6​
-Tricep dips2*-
Seated Calf Raise
3​
12​
-Preacher curl
2​
12​
-
Side raise
3​
10​
-
Lower Body BUpper Body B
OefeningSetsHerhalingenOpmerkingenOefeningSetsHerhalingenOpmerkingen
Squat2/310/12-Pull ups (alternatief zoekend)2/3*-
Split squats
3​
10​
-One arm dumbbell row
3​
10​
-
Deadlift
3​
10​
-Bench press
3​
10​
-
Dumbell lunge
3​
12​
-Incline bench press
3​
10​
-
Standing calf raise
3​
8​
-Skull crushers
3​
8​
-
Seated calf raise
2​
15​
-Incline dumbbell curl
2​
10​
-
Shoulder press
3​
10​
-

Uiteindelijk doel?

En sowieso qua bovenlichaam: horizontale meer pulls, nu zit ge met veel meer push oefeningen terwijl het in de regel eigenlijk omgekeerd hoort te zijn om onevenwicht in antagonistische spieren te vermijden. Tevens: 3x10 deadlift? Ik schiet het niet a priori af, maar hiermee behandelt ge een van uw grote compounds wel als assistentie. :unsure:

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
14
Weergaven
2K
Terug
Bovenaan