, nu zit ge met veel meer push oefeningen terwijl het in de regel eigenlijk omgekeerd hoort te zijn om onevenwicht in antagonistische spieren te vermijden.

Can confirm; ik kan basically niet meer bench pressen nu omdat mijn supraspinatuspezen geen plaats meer hebben. :shutup:

Tevens: 3x10 deadlift? Ik schiet het niet a priori af, maar hiermee behandelt ge een van uw grote compounds wel als assistentie. :unsure:

True, en bij zo'n "laag" gewicht veel kans dat het al snel rebound deadlifts worden. 😶

Hmm, alright, ik kwam van Stronglifts + enkele bijkomende oefeningen. Ik had 't schema 2 maanden gedaan en wilde wel wat nieuws.
Is er eigenlijk een soort databank voor alle mogelijke oefeningen ergens op terug te vinden? Veel schema's gaan uit van machines + kabelstations, maarja die heb ik niet. Zo heb ik wat alternatieven proberen te zoeken.

Deadlift deed ik in Stronglifts op 3x5 en wilde ze best wel wat meer.
Enkel een barbell, halterrek, bankje, stuiterbal + 40kg aan dumbells.

Dips doe ik op m'n bankje, niet ideaal maar ik voel 't goed branden, zal wel functioneren?
Helaas kan ik geen pull-ups doen. Ik train in m'n kelder waar 't plafond te laag is en wil niet per sé gaan boren.

Doel: meer getonede spieren, ik combineer dit met hardlopen 3x week of fietsen.

Laatst bewerkt:
Hmm, alright, ik kwam van Stronglifts + enkele bijkomende oefeningen. Ik had 't schema 2 maanden gedaan en wilde wel wat nieuws.
Is er eigenlijk een soort databank voor alle mogelijke oefeningen ergens op terug te vinden? Veel schema's gaan uit van machines + kabelstations, maarja die heb ik niet. Zo heb ik wat alternatieven proberen te zoeken.
Enkel een barbell, halterrek, bankje, stuiterbal + 40kg aan dumbells.

Dips doe ik op m'n bankje, niet ideaal maar ik voel 't goed branden, zal wel functioneren?
Helaas kan ik geen pull-ups doen. Ik train in m'n kelder waar 't plafond te laag is en wil niet per sé gaan boren.

Doel: meer getonede spieren, ik combineer dit met hardlopen 3x week of fietsen.
Voor mij persoonlijk maak je te weinig onderscheid tussen de belangrijke, grote compounds, en bijkomende zaken zoals lunges of al die calf raises (als je loopt zou ik de kuiten zelfs niet apart trainen). Ik zou dus in die lower body A beginnen met zwaar squatten (geen 3 sets maar 4 of meer) backquat dan, en dan als bijoefeningen een lichtere (variatie) deadlift. De B zou ik dan omgekeerd benaderen, zwaar deadliften en lichter squatten, misschien front squats om de rug niet compleet uit te putten.

https://exrx.net/Lists/Directory misschien voor wat alternatieven, meestal staan er oefeningen op voor barbell, dumbbell, ...

Edit: lees ik het goed dat je geen hoge gewichten heb? Ja dan heb je weinig keuze buiten high reps en zwaardere (unilaterale) varianten natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Bwah, ik heb tot grofweg 200kg aan plates, halterschijven.
Leek me wel genoeg. Qua squat zit ik aan 105kg (incl stang) op 5x5 1 min pauze , Deadlift 60 kg (incl stang, dan ben ik wel bekaf) 3x5 1 min pauze en Bench Press 67,5 (incl stang, wel onder toezicht met spotter) 5x5 1min15 pauze.

UB-LB leek me ook wel geschikt om verder te gaan op Stronglifts + combineerbaar met andere sporten.

Bwah, ik heb tot grofweg 200kg aan plates, halterschijven.
Leek me wel genoeg. Qua squat zit ik aan 105kg (incl stang) op 5x5 1 min pauze , Deadlift 60 kg (incl stang, dan ben ik wel bekaf) 3x5 1 min pauze en Bench Press 67,5 (incl stang, wel onder toezicht met spotter) 5x5 1min15 pauze.

UB-LB leek me ook wel geschikt om verder te gaan op Stronglifts + combineerbaar met andere sporten.
Er stonden geen gewichten voor de barbell in jouw post, vandaar. Maar dan zou ik dus zoals gezegd de grote compounds toch wat meer belang geven in jouw programma. Naarmate de gewichten stijgen zou ik die 1 min pauze ook wel langer maken.

Vreemd ook om 105 kg te squatten en maar 60 kg te deadliften, zou daarom ook dus wat meer deadlift in jouw programma steken, een soort roeioefening (een pull dus) lijkt me zoals Waaslandwolf zegt ook een goed idee. Een bent over row, Pendley row, gewoon met halters op een bank, dit: https://www.t-nation.com/tip-master-the-horizontal-row/

Qua squat zit ik aan 105kg (incl stang) op 5x5 1 min pauze , Deadlift 60 kg (incl stang, dan ben ik wel bekaf) 3x5 1 min pauze en Bench Press 67,5 (incl stang, wel onder toezicht met spotter) 5x5 1min15 pauze.
Meer squat én bench hoger dan deadlift? :eek: Hebt ge per toeval buitengewoon korte armen? :unsure:

Goh ja, vind deadlift een leuke oefening, maar heb eens een hernia gehad, dus ben er iets voorzichtiger mee. Soms nog wat onderrugpijn dat ik niet fatsoenlijk kan zitten.

Gek genoeg nooit pijn gehad met squatten, nooit wat gevoeld.

De variatie van Stronglifts wat ik volgde gaf aan om deadlift om de training te doen. Eerst was het zelfs 1x5, maar dat vond ik wat weinig dus ik maakte er 3x5 van.

Goh ja, vind deadlift een leuke oefening, maar heb eens een hernia gehad, dus ben er iets voorzichtiger mee. Soms nog wat onderrugpijn dat ik niet fatsoenlijk kan zitten.

Gek genoeg nooit pijn gehad met squatten, nooit wat gevoeld.

De variatie van Stronglifts wat ik volgde gaf aan om deadlift om de training te doen. Eerst was het zelfs 1x5, maar dat vond ik wat weinig dus ik maakte er 3x5 van.
Dat is iets anders natuurlijk, ik weet ook niet wat het beste is bij medische problemen natuurlijk daar heb je altijd de "spanning" tussen spieren versterken en zaken verder beschadigen.

Aan het wachten tot de gym weer opengaat en ondertussen aan het vermager. 6 kilo op 7 weken al kwijt en er moet nog 6 af en dan beginnen trainen met een deftig gewicht zodat ik een kleine lean bulk kan dan.

Hoe zit het hier, patsers?
Same old. Home gym heeft al gerendeerd alleszins. Het gemak om iets anders aan te trekken en meteen met deftig gerief te kunnen trainen went wel, in de gym moet je toch altijd tot daar gaan en dan hopen dat de goede racks/benches niet bezet zijn. Bonuspunten als het door een groepje van 3-4 is dat niet echt wil trainen.

Same old. Home gym heeft al gerendeerd alleszins. Het gemak om iets anders aan te trekken en meteen met deftig gerief te kunnen trainen went wel, in de gym moet je toch altijd tot daar gaan en dan hopen dat de goede racks/benches niet bezet zijn. Bonuspunten als het door een groepje van 3-4 is dat niet echt wil trainen.
Gewoon ook in een crossfit box beginnen trainen, altijd uw eigen squat rack ter beschikking zonder dat ge met iemand moet delen. En ge moogt er zonder tshirt en schoenen rondlopen. :love2:

Gewoon ook in een crossfit box beginnen trainen, altijd uw eigen squat rack ter beschikking zonder dat ge met iemand moet delen. En ge moogt er zonder tshirt en schoenen rondlopen. :love2:
Maar daar lopen crossfitters rond...
;)
Ik loop ook niet echt zonder shirt of schoenen rond eigenlijk.

Verder lijkt mijn vorm van voor nieuwjaar terug te komen, vorige zaterdag casual 285 kg gedeadlift na eerder die week al zwaar te deadliften. Het is een hobby zeker.

Maar daar lopen crossfitters rond...
;)
Ik loop ook niet echt zonder shirt of schoenen rond eigenlijk.

Verder lijkt mijn vorm van voor nieuwjaar terug te komen, vorige zaterdag casual 285 kg gedeadlift na eerder die week al zwaar te deadliften. Het is een hobby zeker.
Ik squat bijna altijd zonder schoenen, daarmee. En in de zomer is het vaak 30+ in die garage, dan verandert ge snel van gedacht. 😅

Goei cijfers wel! Hier een ideale friyay gehad, 5x2 back squat geladderd naar 155kg, 1RM van een goeie acht weken geleden.

Overal adrenaline, supercontent!

FF terugkomend op m'n eerdere posts, ben benieuwd wat jullie van 't onderstaande schema vinden voor 3x week.

Ik schat toch dat m'n BF rond de 20% schommelt, vandaar fullbody tot 3 keer beperkt + 3x hardlopen en natuurlijk een dieet. Wordt zo wel de gezellige op 't terras met m'n cola zero, maarja :unsure:

Heb de namiddag in de tuin zitten graven, telt dat als een fullbody workout?

Had eigenlijk deze avond nog training sessie gepland, maar mijn spieren denken er nu toch anders over.

Lowerbody, na een dagke wroeten spierpijn in de benen en rug + de gezondheidsraad zegt dat tuinieren gezond is dus die telt

FF terugkomend op m'n eerdere posts, ben benieuwd wat jullie van 't onderstaande schema vinden voor 3x week.

Ik schat toch dat m'n BF rond de 20% schommelt, vandaar fullbody tot 3 keer beperkt + 3x hardlopen en natuurlijk een dieet. Wordt zo wel de gezellige op 't terras met m'n cola zero, maarja :unsure:

Op zich lijkt mij dat niet slecht, ik heb wel niet echt een idee waarop die reps/herhalingen zijn gebaseerd. Squat 4x8 en deadlift 5x5 maar bon daar kan je wat mee spelen zeker. Niet zeker wat het verschil is tussen een military press en een barbel "schoulder" press ook.

Mij geeft het wat de indruk dat iedereen zoiets kan maken door gewoon wat leuke oefeningen voor de grote spiergroepen in een bak te gooien. Dat is daarom niet slecht hé, oefeningselectie is nu ook geen rocket science. Ik vind het wel redelijk gefocust op upper body, 1x per week squats en 1x per week lunges maar dan wel elke dag een soort isolatieoefening voor de armen (ik neem hier even de chin ups mee, wat niet echt klopt). En 1x deadlift, wat ook niet helemaal een beenoefening is. Ik zou die 2de dag dus al iets type squats/lunges doen.

Nu goed, als beginner, zonder specifiek doel, lijkt me dat niet zo slecht. Ik zou veel meer focussen op de compounds bij een full body (squat, deadlift, bench, shoulder press, pull up). Ook zou ik met jouw hernia uitkijken bij die crunches, dat lijkt me niet noodzakelijk een goed idee.

En ik zou mij ook geen pint ontzeggen eerlijk gezegd (met mate).
Heb de namiddag in de tuin zitten graven, telt dat als een fullbody workout?

Had eigenlijk deze avond nog training sessie gepland, maar mijn spieren denken er nu toch anders over.
Hier zo eens de hele zijkant omgespit en echt van afgezien omdat ik de dag ervoor nog zwaar had gedeadlift.

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
14
Weergaven
2K
Terug
Bovenaan