Mss niet 100% het juiste topic, maar toch graag even advies/meningen over het volgende:
Ergens eind vorige zomer begonnen met naar de gym te gaan, gewoon een paar maanden telkens dezelfde oefeningen zitten doen (2 spiergroepen per sessie, dus elke spiergroep werd 1x per week getraind) en niet echt gefocust op voeding en cardio.
Probeerde wel meer proteine te eten en minder carbs, maar zonder op te volgen oid.
Vanaf januari dit jaar de gym meer serieus beginnen nemen, trainde upper/lower, dus elke spiergroep werd 2x per week getraind, na elke training nog 25 min cardio. Carbs volledig geschrapt (zo goed als) en eigenlijk enkel maar focus op proteine en vetten gedurende 2 maanden (ja, ik werd geinfluenced door social media): steak, eieren, avocado, kip,… iedereen heeft het wel eens zien passeren.
Was ondertussen al 10/15kg vermagerd sinds de start van het fitness verhaal, maar begon meer en meer tegenstrijdige info te lezen/te zien op IG over alles van training tot voeding.
6 weken geleden dan maar beslist om eens zo’n coaching te proberen met iemand uit de buurt, eerste week was gewoon intake (opvolging van wat je eet + traint, nog zonder tips vd coach etc).
Hij zag al rap het gebrek aan carbs en zei dat dit toch wel essentieel is, ook als je wilt afvallen.
Ondertussen dus al 6 weken verder (en na meer dan 10j eindelijk nog eens onder de 100kg

), ik zit sinds 2 weken op 2.200kcal per dag (210g carbs, 160g protein en 80g fat) en gemiddeld 15k steps per dag + na elke gym sessie 25min cardio).
Echter sinds vorige zaterdag heb ik enorm veel honger, zelfs na het eten is de honger niet gestild.
Echt een irritant gevoel, waardoor ik er gisteren ook gewoon de hele dag chagrijnig was.
Heb dit nu aangehaald bij de coach en hij raadde een “diet break” aan vanaf vandaag tot volgende week zondag. Gewoon beetje de kcals verhogen (moet het exacte nummer nog krijgen), maar wou toch ook hier eens polsen.
Je moet dus rekenen dat ik sinds vorige zomer minder eet, maandenlang carbs heb genegeerd (behalve 1x per week op frietavontuur) en sinds begin april dagelijks om 5u opsta om een uur te wandelen met de hond en ‘s avonds ook nog een uur.
Long story short: ben ik gwn een kleine bitchboy? Moet ik stoppen met huilen en gwn het plan volgen, of zou zo’n diet break (lichamelijk) echt nodig zijn, zodat we dan opnieuw 4 weken kunnen knallen?