Post uw nieuwe vinyl - B1

Een vraagje voor de ervaren vinylkopers:

Deze release is zowel gewoon als op gelimiteerd gekleurd vinyl uitgebracht.
Bij de gewone release staat er 180g.
Bij de gelimiteerde gekleurde versie zie ik niks staan.

Betekent dit misschien dat de gekleurde vinyl op een mindere kwaliteit geprest is? Of misschien bestaat er geen gekleurde 180g?
Prijzig...

Discogs heeft meestal de meest complete info, maar hier is het ook niet duidelijk wat het gewicht is:

Ik zou wel gokken dat voor een heruitgave uit 2019 dat die 180g is, zowel in het zwart als in kleur. Let wel, het gewicht van een LP zegt imo niets over de uiteindelijke kwaliteit van de klank. Da's eerder een marketing gimmick om mensen te doen denken, "amai da's zwaar, dat zal wel beter gerief zijn". Meer zelfs, in mijn ervaring kan je bij een 180g uitgave meer kans op warping hebben, als die na het persen niet degelijk en lang genoeg zijn afgekoeld vooraleer in de sleeve te steken. De mastering is uiteindelijk wat telt, samen met het algemene proces van persen.

Prijzig...

Discogs heeft meestal de meest complete info, maar hier is het ook niet duidelijk wat het gewicht is:

Ik zou wel gokken dat voor een heruitgave uit 2019 dat die 180g is, zowel in het zwart als in kleur. Let wel, het gewicht van een LP zegt imo niets over de uiteindelijke kwaliteit van de klank. Da's eerder een marketing gimmick om mensen te doen denken, "amai da's zwaar, dat zal wel beter gerief zijn". Meer zelfs, in mijn ervaring kan je bij een 180g uitgave meer kans op warping hebben, als die na het persen niet degelijk en lang genoeg zijn afgekoeld vooraleer in de sleeve te steken. De mastering is uiteindelijk wat telt, samen met het algemene proces van persen.

Dank je wel voor de duidelijke uitleg!
Op de 2de hands markt (vermits oop) inderdaad heel erg prijzig, en dat zie ik wel meer bij gelimiteerde uitgaves.
Daar zit precies wel een gouden business in, voor diegene die hierin investeren….

Endstille/Graupel - Lauschangriff

Daar heb ik lang naar moeten zoeken maar na 8 jaar toch eentje gevonden met de plaat in ongespeelde toestand.

Fleetwood Mac - Rumours

Ik beluister deze heel regelmatig op Apple Music, dus werd eens tijd om het aan de collectie toe te voegen.
Klinkt top (2009 versie)

Laatst bewerkt:
Misschien alleen de hoezen, zonder de vinyl?
In deze Facebook post beweren ze toch dat ze de platen ontvangen hebben.

mss bootlegs ofzo ?? Anyway, sounds too good to be true, dus blijf er vanaf :)

In deze Facebook post beweren ze toch dat ze de platen ontvangen hebben.

mss bootlegs ofzo ?? Anyway, sounds too good to be true, dus blijf er vanaf :)

Diegenen die op Facebook zeggen dat ze het ontvangen hebben, zijn allemaal profielen die nog niet lang bestaan of waar er geen activiteit op zit. Dat is op zich al verdacht.

Staan wel een paar Nederlandse posts tussen die hem nu onlangs besteld hebben… zou persoonlijk eerder hun feedback afwachten, maar het lijkt mij eerder een scam te zijn…

What’s the catch ?
Ook hier https://www.musicgiftstation.com … even speciaal

Mja dikke scam als je het mij nu vraagt. Op de eerste website die ik gepost had zie je een teller staan, 30 items left bvb, en die telt snel naar beneden tot er nog een zo 6 items over zijn. Als je dan opent via een ander device start ie opnieuw op 30 en gaat ie weer naar beneden. Klopt dus niks van.
Mja, had ik ook gezien, maar zo zijn er nog die deze techniek toepassen.
Bookings.com doet het bijvoorbeeld ook, maar iets subtieler…

Wet Leg - s/t
Tof plaatje, ligt hier nu ook geregeld op.

Nieuwe vinyl is te duur (€30 voor de nieuwe Father John Misty, een enkele lp wtf) dus wat oude favorieten toegevoegd aan de collectie:

Explosions in the Sky - Those Who Tell The Truth Shall Die, Those Who Tell The Truth Shall Live Forever
King Gizzard & The Lizard Wizard - Nonagon Infinity
Battles - Mirrored

Ik heb echt al weken zoniet maanden nog vinyl gekocht, de strategie is hier wel serieus veranderd, enkel future classics of op z'n minst de crème de la crème van het muziekjaar. Niet elke release die m'n favoriete artiest uitbrengt moet persé in huis gehaald worden.

CDs jongens, CDs 😎

Ik heb een aantal vaste artiesten die ik toch in huis blijf halen. Zo komt Bert Dockx deze week blijkbaar met zijn nieuwe solowerk, die komt wel in de collectie normaal.

Terug
Bovenaan