Post uw nieuwe vinyl - B1

Moet dringend eens een discogs profiel maken om te zien hoeveel ze waard is volgens die site maar telkens ik kijk naar de hoeveelheid lp's die ik ga moeten inbrengen is de motivatie opeens terug weg.

Op luisteren na is dat net het leuke aan vinyl. :biglaugh:

Discogs heeft ook een 'random' knopje, erg leuk om verborgen parels in je eigen collectie te herontdekken.

Het zal mijn voornemen zijn van 2026. Een discogs profiel maken!
Ik heb in 2021 een groot deel van mijn platencollectie ingebracht op Discogs, zo accuraat mogelijk qua uitgave en pressing. Alleen niet veel meer updates gedaan sinds dan, ik zal toch wel tussen de twintig en vijftig platen verzameld hebben in de tussentijd. Ik moet er eens werk van maken ze ook in te brengen.

Volgens Discogs:

Estimated Collection Value

Low: €3,914.96
Med: €8,024.07
High: €16,985.14

Ben eraan begonnen mensen! 1 vak van de 13 ingebracht en zit aan 51 platen. Telkens wel content als ik ene tegenkom met een barcode want mijn collectie zit alfabetisch en ongeveer per genre. Heb ik een categorie van oude platen en klassiekers zoals Bowie, Prince enz. dus heel ruim qua genre en artiesten maar al die oude platen zijn zonder barcode. Ik kom gek van al die verschillende uitgaven en daar de correcte van te zoeken.

Ik heb in 2021 een groot deel van mijn platencollectie ingebracht op Discogs, zo accuraat mogelijk qua uitgave en pressing. Alleen niet veel meer updates gedaan sinds dan, ik zal toch wel tussen de twintig en vijftig platen verzameld hebben in de tussentijd. Ik moet er eens werk van maken ze ook in te brengen.

Volgens Discogs:

Estimated Collection Value

Low: €3,914.96
Med: €8,024.07
High: €16,985.14
Rookie numbers zenne, ben bang om de mijne te posten :unsure:

Al mijn vinyl zit in discogs (832 stuks), maar sommige niet in de correcte versie (zeker oude jazz lp’s kunnen een uitdaging zijn). Heel veel hebben ook geen prijshistoriek en dus geen ‘value’.

Low€7,730.58
Med€15,723.22
High€32,394.33

976 stuks (lp, 10", 7")

Low€13,509.12
Med€26,105.01
High€48,774.70

Ook maar een gimmick want niet iedereen zou alles willen overkopen. :unsure:

Estimated Collection Value​

Low €34,858.54
Med €55,391.71
High €90,543.66

2540 items:
- 1614 lps
- 33 10"
- 91 7"
- 21 tapes
- 773 cd's
- 8 dvds

Ik heb enkele jaren terug mijn collectie wat uitgedund (555 stuks as we speak) en die maximum waarde is compleet van de pot gerukt tenzij iets extreem gelimiteerd of gewild is.

Mijn collectie is nu minimaal €7372 waard en maximaal €29292 waard maar een gimmick is een goeie term voor deze cijfers.

Effe grasduinen; beste kringloop score van 1€ is blijkbaar Wham! - Eight Fantastic 12-Inches That Made It Big, vreemd genoeg een duur dingetje.

Ben eraan begonnen mensen! 1 vak van de 13 ingebracht en zit aan 51 platen. Telkens wel content als ik ene tegenkom met een barcode want mijn collectie zit alfabetisch en ongeveer per genre. Heb ik een categorie van oude platen en klassiekers zoals Bowie, Prince enz. dus heel ruim qua genre en artiesten maar al die oude platen zijn zonder barcode. Ik kom gek van al die verschillende uitgaven en daar de correcte van te zoeken.
Als je filtert op achtereenvolgens datum, land en label van uitgave, dan ga je al pak minder opties hebben. Ook labels vergelijken met de foto's als die erbij staan, kan snel duidelijkheid brengen. Matrix code is de allerlaatste optie.

Ik heb ook serieus gevloekt bij oude AC/DC's of Fleetwood. Ben eraan begonnen in de meest ideale periode : lockdown covid. Ben er ook wel 3 maanden aan bezig geweest.

Low€94,717.42
Med€187,434.41
High€369,815.79

Oa +/- 5000 platen en 1200 cd's.

North african Rare Groove Compilatie
Black Magic SS - Burning Bridges (besteld op een obscuur pools label dus hopen dat het effectief toekomt)

Als je filtert op achtereenvolgens datum, land en label van uitgave, dan ga je al pak minder opties hebben. Ook labels vergelijken met de foto's als die erbij staan, kan snel duidelijkheid brengen. Matrix code is de allerlaatste optie.

Ik heb ook serieus gevloekt bij oude AC/DC's of Fleetwood. Ben eraan begonnen in de meest ideale periode : lockdown covid. Ben er ook wel 3 maanden aan bezig geweest.

Low€94,717.42
Med€187,434.41
High€369,815.79

Je collectie verzekerd? Als er ooit een brand uitbreekt of bij waterschade?

Low€94,717.42
Med€187,434.41
High€369,815.79

Hoeveel kallaxen heb je daar wel niet voor nodig? :help:

Terug
Bovenaan