Post uw nieuwe vinyl - B1

Zelf geen koper van vinyl maar de thread is wat actiever als die van de CD. Maar ik wou hier eens komen horen of hier nog mensen op Bleep.com kopen? Gezien het vanuit UK wordt verstuurd vroeg ik me af of (zoals bij Amazon bijvoorbeeld) alles wordt inbegrepen in de factuur (dus ook BTW) en je nog iets aan Bpost moet betalen? Ik heb al eens op hun site zitten rondneuzen maar vind er geen duidelijk antwoord op. Of ik moet slecht gekeken hebben.

@mods: indien mijn vraag in een andere thread hoort, verplaats je maar.
 
Zelf geen koper van vinyl maar de thread is wat actiever als die van de CD. Maar ik wou hier eens komen horen of hier nog mensen op Bleep.com kopen? Gezien het vanuit UK wordt verstuurd vroeg ik me af of (zoals bij Amazon bijvoorbeeld) alles wordt inbegrepen in de factuur (dus ook BTW) en je nog iets aan Bpost moet betalen? Ik heb al eens op hun site zitten rondneuzen maar vind er geen duidelijk antwoord op. Of ik moet slecht gekeken hebben.

@mods: indien mijn vraag in een andere thread hoort, verplaats je maar.
Is al weer even geleden, maar ik denk dat je ook bij Bleep nu douanekosten door Bpost aangerekend krijgt. Net zoals bij Honest Jons, Boomkat,... Helaas want vaak veel zaken in kleine opgave die nergens anders te verkrijgen zijn
 
Zelf geen koper van vinyl maar de thread is wat actiever als die van de CD. Maar ik wou hier eens komen horen of hier nog mensen op Bleep.com kopen? Gezien het vanuit UK wordt verstuurd vroeg ik me af of (zoals bij Amazon bijvoorbeeld) alles wordt inbegrepen in de factuur (dus ook BTW) en je nog iets aan Bpost moet betalen? Ik heb al eens op hun site zitten rondneuzen maar vind er geen duidelijk antwoord op. Of ik moet slecht gekeken hebben.

@mods: indien mijn vraag in een andere thread hoort, verplaats je maar.

Ik bestel alles op redeye, en daar moet ik ook altijd stevige douanekosten op betalen helaas.
 
Het grote voordeel van redeye is dat ge uw platen 'in reserve' kunt houden, en daarna alles in één keer kunt laten opsturen (en dus énorm veel bespaart op verzendingskosten). Moest er zo'n systeem in een Europese webshop bestaan, laat gerust weten pls! :unsure:
 
Het grote voordeel van redeye is dat ge uw platen 'in reserve' kunt houden, en daarna alles in één keer kunt laten opsturen (en dus énorm veel bespaart op verzendingskosten). Moest er zo'n systeem in een Europese webshop bestaan, laat gerust weten pls! :unsure:
Hhv.de is 10 euro ongeacht de oplage, goed om in bulk te kopen maar geen 'in reserve' optie.
 
Heb een keer iets van Bleep.com ontvangen begin 2021. Op tijd geleverd door Bpost en moest toen inderdaad wel bijbetalen.

Vroeg me gewoon af of Bleep.com nu op voorhand al de BTW aanrekent en voorschiet zodat je bij levering niks meer moet bijbetalen. Zoals bijvoorbeeld Amazon of Etsy ook doet.
 
Heb een keer iets van Bleep.com ontvangen begin 2021. Op tijd geleverd door Bpost en moest toen inderdaad wel bijbetalen.

Vroeg me gewoon af of Bleep.com nu op voorhand al de BTW aanrekent en voorschiet zodat je bij levering niks meer moet bijbetalen. Zoals bijvoorbeeld Amazon of Etsy ook doet.
Uiteindelijk zijn die webshops allemaal vrij kleine spelers ivm Amazon. Ik denk dat die gewoon niet aan die administratie beginnen.

Vraag me wel af hoeveel minder orders die allemaal krijgen sinds Brexit tov vroeger... Nu, als er iets binnen is dat ik écht wil hebben, eet ik gwn die douanekosten hoor. Dus ik vermoed dat er nog genoeg anderen als mij denken
 
Nog eens deftig gezocht en hier wordt toch gezegd:
All Ochre stores are IOSS registered.

Als dat zo is, zou het probleemloos en zonder kosten hier moeten verlopen. Wel nog een mailtje gestuurd ook naar hun klantenservice om zeker te zijn.
 
Nog eens deftig gezocht en hier wordt toch gezegd:


Als dat zo is, zou het probleemloos en zonder kosten hier moeten verlopen. Wel nog een mailtje gestuurd ook naar hun klantenservice om zeker te zijn.
Is ook zo voor Norman maar de douane lapt het er toch nog bij hoor. :sop:
 
Net antwoord gekregen.

Following Brexit at the beginning of 2021 new regulations were brought it for order send from the UK to the EU. This meant some customers would be required to pay a fee to receive packages.

From July 2021, these rules have changed and most customers should no longer be required to pay customs fees to receive packages with a value under €150.

We are IOSS registered and have taken the necessary steps to ensure packages will have the correct information (an IOSS number and logo). This is to ensure they get through customs as smooth as possible. However, we cannot guarantee that individual customs processes will be ready for these changes in the same way.

Hopefully they are prepared which means packages will go through without any hiccups but we'd like to be transparent about the process.
 
Nice ! Merci om door te vragen. Dus kan eig goed zijn dat Bpost vlakaf altijd kosten aanrekent, maar dat men dit in feite moet aanvechten..
De details ken ik niet van hoe Bpost die pakjes verwerkt die via IOSS worden aangegeven... Maar in principe als het via IOSS (duidelijk?) is aangegeven, zou Bpost (of een andere koerier uiteraard) dit moeten weten en u niks mogen aanrekenen. De BTW is immers al betaald tijdens je bestelling. Dit is bij al mijn pakjes van Amazon UK de laatste maanden altijd al feilloos verlopen. Dus ik zie niet in wat het verschil zou moeten zijn met Bleep...

Nu uit eigen ervaring moet ik moet wel zeggen dat de klantendienst van Bleep het wel eerlijk afhandelt. Toen ik in december 2020 (nog voor brexit) iets had besteld bij hun, rekenden zij de BTW nog aan gezien dat toen nog binnen EU was. Om de een of andere reden duurde het toen jammer genoeg wel tot begin januari 2021 (dus na brexit) tot het verstuurd werd. Gevolg: pakje kwam toe en Bpost had alles correct verwerkt en ik moest aan Bpost inklaringskosten + BTW betalen.
Heb toen Bleep gecontacteerd, met de nodige documentatie, dat ik dus dubbel BTW betaald had en dat goederen die naar landen buiten UK worden verstuurd, vrijgesteld zijn van BTW. Zij hebben dat dan inderdaad aanvaard en mij vervolgens de BTW die ik in december 2020 had betaald teruggestort.
Om volledig te zijn: dit was een uitzonderlijke situatie natuurlijk en niet te vergelijken met hoe het nu zou moeten verlopen.

Maar bon, ik wil hier niet teveel offtopic gaan uiteraard :). Maar zal nu eens proberen iets te bestellen. Zal hier dan nog posten achteraf hoe het is afgelopen.
 
Terug
Bovenaan