Post - / math - / experimental / indie rock

We zullen maar mee op de hype-wagon springen zeker. Als zelfs de vrt er al een artikel over schrijft!

Ik dacht net hetzelfde na dat VRT artikel. Ik kan nu wel niet zeggen dat ik weggeblazen ben, niet dat het slecht is, verre van maar van deze stijl zijn er toch echt wel dertien in een dozijn?

Ik dacht net hetzelfde na dat VRT artikel. Ik kan nu wel niet zeggen dat ik weggeblazen ben, niet dat het slecht is, verre van maar van deze stijl zijn er toch echt wel dertien in een dozijn?
Maar ze hebben grappige kostuums aan. People love funny costumes. Kijk maar naar Lordi.

Ja, ik heb naar die KEXP sessie geluisterd toen die uitkwam en vond dat heel leuk maar intussen nog steeds niet naar terug gegrepen. Ik hoop in ieder geval wel het Trix concert te halen. Hun website was gecrasht door die ticketsale, denk dat dat de eerste keer ooit is voor hen.

Ja, ik heb naar die KEXP sessie geluisterd toen die uitkwam en vond dat heel leuk maar intussen nog steeds niet naar terug gegrepen. Ik hoop in ieder geval wel het Trix concert te halen. Hun website was gecrasht door die ticketsale, denk dat dat de eerste keer ooit is voor hen.

Minstens de derde keer Snoop Dogg in 2009 en QOTSA in 2011!

Na volume 1, volume 2 ook eens een luisterbeurt gegeven. Gevolgd door de OG van het genre (niet echt de OG's maar toch ...) World Music van Goat. Die laatste blaast beide toch echt weg.

Ik vraag me toch ook af welk genre je bedoelt, goat zet ik toch niet onmiddellijk in hetzelfde vakje als angine de poitrine. Heb dat nieuwe album nu toch een paar keer beluisterd, I dit it, staan toch wel wat sterke nummers op.

Microtonaal misschien? Altin Gün en 75 Dollar Bill spelen zo alleszins.

En King Gizz met Flying Microtonal Banana natuurlijk.

RATTLESNAKE.

Wacht welk genre bedoel je precies? Gemaskerde muzikantenmuziek?

Tenzij ik naar iets compleet verkeerd geluisterd, zitten beide toch in het pssychedelische rock spectrum?

Misschien niet helemaal hetzelfde maar zoals @Kid_C zegt die microtonality, opzwepende ritmes, invloed van wereldmuziek en de maskers he :unsure:. Misschien moet ik dan nog eens beter luisteren met de goeie headphones ipv de Shokz.

Ik dacht ook meteen aan King Gizzard maar desondanks AOTM ben ik niet meer zo bekend met hun oeuvre.

Laatst bewerkt:
Misschien moet ik dan nog eens beter luisteren met de goeie headphones ipv de Shokz.

Jullie hebben wel gelijk, heb er nog eens bewust naar geluisterd en niet tijdens het sporten en het is staat muzikaal niet echt heel dicht tegen GOAT dan ik in die ene luisterbeurt had opgepikt.

M'n mening veranderd wel niet, tis best goed en World Music is nog steeds beter :unsure:

Ik ben niet zo enorm thuis in dat specifieke genre.
Leren kennen via ne maat die in een band zit, die hun roadie kende mannen. Eerste plaat vond ik nu ook niet zo overtuigend. Daarna die KEXP sessie gezien en toen wel mee. Vooral de nieuwere nummers die niet op hun eerste album stonden vond ik echt wel overtuigend. Fabienk is er voor echt boenk op bv.

De tweede plaat is imo echt een pak beter dan de eerste. Ik had ze best wel eens live willen checken. Nooit verwacht dat die ticket verkoop zo hard zou gaan. Ook zot dat die dit jaar 3 keer in ons land optreden.

Singer-songwriter albums zijn vaak leuk, maar niet zelden met grote inwisselbaarheidsfactor en snelle degradatie tot achtergrondmuziek.

Deze niet. Na het eerste nummer wist ik dat dit speciaal was. En ik had gelijk (en de reviewsites ook precies). Vocaal neemt ze mij op sleeptouw zoals Laura Marling (met een heel ander stemgeluid, dat wel). En instrumentaal zit het ook snor. Het helpt hier wel dat ze blijkbaar 1000 instrumenten kan bespelen.
En ze heeft precies nog albums, joepie. Ik kende ze nog niet alleszins.

Singer-songwriter albums zijn vaak leuk, maar niet zelden met grote inwisselbaarheidsfactor en snelle degradatie tot achtergrondmuziek.

Deze niet. Na het eerste nummer wist ik dat dit speciaal was. En ik had gelijk (en de reviewsites ook precies). Vocaal neemt ze mij op sleeptouw zoals Laura Marling (met een heel ander stemgeluid, dat wel). En instrumentaal zit het ook snor. Het helpt hier wel dat ze blijkbaar 1000 instrumenten kan bespelen.
En ze heeft precies nog albums, joepie. Ik kende ze nog niet alleszins.
Topplaat inderdaad, kende haar ook niet maar meteen fan.

Brown Horse heeft ook een nieuw album uit, ook heel goed.

Terug
Bovenaan