Post - / math - / experimental / indie rock

Ik weet nu niet of het komt door het Spotifyalgoritme dat er altijd voor kiest een nummer van dat nieuwe Great Grandpa album te spelen als een ander album afgelopen is, maar ondertussen dus wel hooked. Dergelijke poppy muziek vind ik doorgaans te clean/afgeborsteld, maar hier heb ik er geen last van. Het zal misschien zijn omdat ze zich een grunge pop band noemen 🤷‍♂️

Deze is van vorige week, maar die zet ik precies ook met plezier opnieuw op. Tikkeltje rustiger.

Nieuwe van Pieter-Jan Devos, u weet wel, van Kapitein Korsakov en Raketkanon fame!

Klinkt best lekker, beetje Dead Kennedies vibes

Nieuw album van Quade op het immer geweldige AD93.

No Prisoners enkele jaren geleden gezien in de Charlatan, klonk toen bij momenten als oude Nirvana maar ik kon PPD niet loskoppelen van Raketkanon en Kapitan Korsakov en vond het te braaf. :(

Raketkanon is veel te vroeg van ons heengegaan. Wellicht samen met Amenra de band die ik het meeste live heb gezien. Elke show was memorabel van die mannen!

Bij mij staat de teller op 4, denk ik. Voor het eerst op We Are Open, een keer op Pukkelpop en twee van hun afscheidsconcerten: AB en Rock Herk.

Nu al twee keer opgezet vandaag en ik ben volledig verkocht. Wat een heerlijk dromerige muziek. Die stem ook :love2:
Best New Music bij Pitchfork ook precies. Terecht wat mij betreft deze keer (want ik was het hier wel eens met iemand die opperde dat de pakweg 7.8 reviews vaak interessanter waren).

Net op deze band gebotst, brachten gisteren hun tweede single uit. Hoge verwachtingen vanaf nu. :unsure:

Liveshow vorig jaar:

Eerste single:

Nieuwe single:

Net op deze band gebotst, brachten gisteren hun tweede single uit. Hoge verwachtingen vanaf nu. :unsure:

Liveshow vorig jaar:

Eerste single:

Nieuwe single:
Ah amai, die laatste 20 seconden van de tweede single had ik niet zien aankomen. Wel iets wat soms hit or miss kan zijn hier. Hier zit het wel nog goed.
Ik ga ze sowieso in het oog houden, want kan niet anders dan een geweldige liveband zijn, denk ik.

Nieuw EP'tje van Moin, toch een ander geluid dan hun laatste album. Vrij jazzy, veel sax en nerveuze percussie.
Verder heb ik ook al een week deze Shackleton / Marlene Ribeiro collab op repeat. (Uiteraard)

Zijn ook een nieuwe weg ingeslagen precies (al moet ik toegeven dat ik hun laatste albums niet echt meer deftig beluisterd heb).
Meer 80's/new wave, cleanere sound. Ik kan het wel smaken.

Laatst bewerkt:
Zijn ook een nieuwe weg ingeslagen precies (al moet ik toegeven dat ik hun laatste albums niet echt meer deftig beluisterd heb).
Meer 80's/new wave, cleanere sound. Ik kan het wel smaken.
Tis wel echt heeeeel 80s, op het cheesy af....Niet echt mijn ding..

Dank aan P4K om me hier op te wijzen. De Japanse Geiten hebben ook nieuw werk. Tis weer lekker toegankelijk

Mathy, funky en noisy toestanden door Deerhoof. Altijd interessant om te horen waarmee deze band bezig is. Al jaren consistent, maar ze blijven een beetje onder de radar..

Mathy, funky en noisy toestanden door Deerhoof. Altijd interessant om te horen waarmee deze band bezig is. Al jaren consistent, maar ze blijven een beetje onder de radar..
Ik kan Deerhoof zeer pruimen maar dan vooral de periode van Reveille tot Friend Opportunity ongeveer. Toen hebben ze bijna jaarlijks een banger uitgebracht. Ik beluister hun nieuw album nog telkens rond de release en ze blijven inderdaad heel consistent 7/10 albums uitbrengen maar ik blijf eerder teruggrijpen naar die vijf platen tussen 2002 en 2007. Milkman is misschien mijn favoriet.

Tis wel echt heeeeel 80s, op het cheesy af....Niet echt mijn ding..
Ik denk dat ik te verbaasd was bij de eerste luisterbeurt en te veel mij baseerde op het eerste nummer, dat ik wel een sterke opener blijf vinden, maar na een naar luisterbeurten moet ik ook wel toegeven dat er wel wat vulsel tussen zit, en het sims wat saai wordt om naar te luisteren.
Naast de albumopener vond ik Andromeda ook nog wel zeker de moeite.

Los daarvan een ander nieuw rockalbum waarvan ik nooit verwacht had dat ik het zo hard ging appreciëren. Fameuze 90's vibe, weinig origineel rockgeluid en misschien zelfs wat cheesy, maar het pakt wel hier. Licht verteerbaar kan ook smaken.

Fuzzy gitaarwerk op een lagere versnelling. I like.

En omdat er nooit genoeg post-punk kan zijn. Dat openingsnummer doet me heel hard denken aan een ander nummer, maar ik kan er de vinger niet op leggen

Fuzzy gitaarwerk op een lagere versnelling. I like.

En omdat er nooit genoeg post-punk kan zijn. Dat openingsnummer doet me heel hard denken aan een ander nummer, maar ik kan er de vinger niet op leggen
Album van Mhaol vind ik heel cool. Andere moet ik eens checken.

Zal deze onder experimentele rock plaatsen, album van een tienkoppig collectief uit Austin met onder andere de vroegere drummer van Swans, Thor Harris. Zeer lange hypnotiserende krautrock drones. Eigenlijk één lang nummer van 76 minuten. Check ook hun vorige album van vorig jaar, In E dat very good was.

Zelf nog niet beluisterd maar nieuw album van een band die ik altijd wel volg. Artrock met veel klassieke invloeden, veel Talk Talk vibes doorgaans. Field of Reeds is een prachtig album van hun.

Terug
Bovenaan