Post - / math - / experimental / indie rock

Thuiswerk zonder meetings ftw.

Die Titanic (met Mabe Fratti) intrigeert mij wel.
Grappig ook dat super obscure album van de week bij The Quietus: Suede

Wat een hoogdag vandaag!!!

Beiden heb ik nu toch even kunnen laten bezinken en damn, ze zijn goed bevonden! Heel sterke nieuwe output! En amai, bij het lezen van een recensie over Danger To Ourselves ben ik te weten gekomen dat Dalt eerder deze zomer een medische urgentie had, hartstilstand ofzo! Daar is ze dan toch met de schrik vanaf gekomen, dat was echt een drama geweest anders. :-(

Nieuwe Big Thief kabbelende wat voort op de achtergrond, maar van zodra ik er even kon bij gaan zitten en de lyrics meevolgen was ik mee. Toch weer enkele hele rake en mooie teksten van Adriane Lenker.

En @FlyingHorseman : uw naamgenoten brengen vrijdag ook hun laatste worp uit! Heel benieuwd naar, veruit mijn favoriete Belgische band. Ga ze sinds lange tijd nog eens gaan zien in de Gentse Handelsbeurs op 23 oktober.

En @FlyingHorseman : uw naamgenoten brengen vrijdag ook hun laatste worp uit! Heel benieuwd naar, veruit mijn favoriete Belgische band. Ga ze sinds lange tijd nog eens gaan zien in de Gentse Handelsbeurs op 23 oktober.
Idd, ben benieuwd. :coolbrows: Eerste met de nieuwe line-up, de zusjes Maieu zijn er nog bij maar de ritmesectie is nieuw.

Bij deze de origin story van mijn naam: toen ik me lid maakte van BG was ik eigenlijk van plan om eerder te lurken in plaats van echt actief veel te posten, waardoor ik totaal niet nagedacht heb over de nickname. Toevallig stond op dat moment Rooms/Ruins op en heb ik dan maar dit als naam gekozen. :unsure: Al een paar keer overwogen om de nickname te veranderen maar eh. Er zijn ook bands met veel slechtere namen waar ik op dat moment naar had kunnen luisteren.

Big Thief al een paar keer beluisterd. Uiteraard weer goed maar ik heb het gevoel dat er een scherp kantje extra afgevijld is. Moet nog wat groeien.
Lucrecia Dalt nog niet kunnen beluisteren.
Titanic wel, klinkt op het eerste, tweede en derde gehoor geweldig.
Nieuw album van Blood Orange, dat elders vermeld is, vind ik ook erg goed.
O en ook dat van Cass McCombs dat Crock aanbevolen had. Dat is zo'n naam die ik doorheen de jaren heel vaak tegen gekomen ben maar waar ik eigenlijk nog niet naar geluisterd had.

Laatst bewerkt:
Bert Dockx blijft een enorm straffe muzikant, de eerste nummers klonken alvast veelbelovend maar de rest is voor straks. Mijn lief is nu aan het rijden en Doechii aan het blazen. :unsure:

Album van Maruja is exact wat ik ervan verwacht had, soms teveel filler maar als het erop zit dan is het boenk erop. Lyrics zijn bij momenten wel iets te cringe maar dat kan ik ze vergeven. Laat die show in november maar komen!

The Quietus is iets minder enthousiast. Voorlopig als enige precies. Ik geef het nog een paar luisterbeurten om te bepalen of ik het heel goed of geniaal vind.
Oef, review vind ik wel wat overdreven streng precies.
Na een eerste luisterbeurt vind ik het zeker een zeer geslaagd album. Maar het is sowieso wel een album dat meerdere luisterbeurten nodig zal hebben.

Amai, die nieuwe Flying Horseman is halve metal in vergelijking met hun ouder werk. Een pak meer full-on rocking out. Ben voorlopig wel opnieuw positief! Je merkt toch op heel wat vlakken de grote kunde van Dockx om gelaagde, niet evidente songs in elkaar te steken.

Die Maruja, not feeling it momenteel? Die sax de hele tijd vind ik toch wat too much. Groot contrast met James Brandon Lewis & The Messthetics vorig jaar waar ik wel helemaal mee was met de combinatie

Algernon Cadwaller. Ik kende deze band totaal niet, nog nooit van gehoord. Dit is blijkbaar een soortement comeback album na 10+ jaar radiostilte. Vanaf seconde één ben ik wel mee, klinkt echt als een blast from the past. Een klassieke Midwest-Emo sound die teruggrijpt naar bands als Texas Is The Reason, American Football, etc.

Algernon Cadwaller. Ik kende deze band totaal niet, nog nooit van gehoord. Dit is blijkbaar een soortement comeback album na 10+ jaar radiostilte. Vanaf seconde één ben ik wel mee, klinkt echt als een blast from the past. Een klassieke Midwest-Emo sound die teruggrijpt naar bands als Texas Is The Reason, American Football, etc.
Die pakte bij mij niet direct precies. Nog maar eens een kans geven dan dezenamiddag.

Wat bij mij wel goed pakte, is het debuut van Die Spitz. Complexloze en rechttoe rechtaan (en iets zwaardere) rock van een vrouwelijk kwartet. Deed me soms wat aan Brutus denken. Niet zeker of het beter hier past of in de punkthread wel.

https://diespitz.bandcamp.com/album/something-to-consume
(hoe krijgt ge die visual in de link van Bandcamp?)

Terug
Bovenaan