Post - / math - / experimental / indie rock

Ha, die nieuwe Heartworms valt hier wel nog altijd erg in de smaak. De EP is wel buiten categorie, akkoord.
Squid moet ik eens deftig beluisteren eigenlijk. Nog zo'n band waar ik om onverklaarbare redenen nooit echt deftig ben ingedoken

Iets anders:
https://quest.carseatheadrest.com/

Als iemand de oplossingen heeft van de raadsels, dan mag je die altijd in spoiler posten (of mij PM'en).
Geen zin momenteel om mijn brein te pijnigen voor de snippets van de nieuwe Car Seat Headrest muziek :sarcastic:
Maar vooral: hoera, nieuwe Car Seat Headrest binnenkort! (gaat ook touren precies)
cone cells en gethsemane

Toch wel fier op mezelf dat ik die antwoorden volledig zelf heb gevonden op Reddit

Voor wie geïnteresseerd is: ik heb ticket beschikbaar voor het optreden van Godspeed You! Black Emperor in Vooruit op 16/3.
Aankoopprijs was € 34,00. Zit helaas in het buitenland voor het werk :(. Pm gerust. First come, first served.

Ik heb ze eind vorig jaar gezien en hoewel ik ze nog eens zou kunnen zien (NO TITLE was zó goed) ga ik passen. Ben wel nog on the lookout voor een ticket voor Heartworms in Bota!

Ik denk dat we vanaf nu officieel Darkside niet meer in het beats topic moeten bespreken :unsure:

Dan zal ik er hier maar over verder doen :unsure:.

Maar hun nieuwe album kan ik verdekke toch zeer smaken. Na 2 luisterbeurten ligt het mij al veel beter dan Spiral dat voor mij wel een teleurstelling was na hun debuut. Had bewust de singles nog niet beluisterd dus wist niet goed wat ik moest verwachten maar het klinkt echt goed.

Het nieuwe album van The Men rammelt langs alle kanten! In a good way. Dat ze Leave Home of Open Your Heart niet meer toppen heb ik me al lang bij neergelegd maar op deze manier mogen ze nog even blijven verderdoen. Devil Music was geweldig maar misschien te bruut om altijd van te kunnen genieten, op Buyer Beware zit er iets meer melodie én het blijft noisy as fuck. Aanrader voor de noise rock fans.

Het nieuwe album van The Men rammelt langs alle kanten! In a good way. Dat ze Leave Home of Open Your Heart niet meer toppen heb ik me al lang bij neergelegd maar op deze manier mogen ze nog even blijven verderdoen. Devil Music was geweldig maar misschien te bruut om altijd van te kunnen genieten, op Buyer Beware zit er iets meer melodie én het blijft noisy as fuck. Aanrader voor de noise rock fans.
Ik heb deze gisteren ook es beluisterd. Ik weet nog dat ik Open Your Heart destijds door jou heb leren kennen en, damn, dat was en is nog altijd een uppercut van jewelste ! Moderne klassieker imo.

Bij deze Buyer Beware vind ik de branie van weleer semi-terug, maar de songcraft is voor mij wel teruggevallen. En hebben ze een andere zanger? Stem klonk voor me helemaal anders vergeleken met het oudere werk...

Verder even mijn ergernis van de dag neerschrijven : die Cindy Lee is hier ondertussen overal binnen en te vinden, maar ik had hem samen met een ander setje platen bij HHV besteld en daar schuiven ze de 'release' maar op. Lichtjes balen #verymuchprivilegedfirstworldproblems

Dan zal ik er hier maar over verder doen :unsure:.

Maar hun nieuwe album kan ik verdekke toch zeer smaken. Na 2 luisterbeurten ligt het mij al veel beter dan Spiral dat voor mij wel een teleurstelling was na hun debuut. Had bewust de singles nog niet beluisterd dus wist niet goed wat ik moest verwachten maar het klinkt echt goed.

Ik heb het album nu al een keer of 4-5 opgelegd en het wordt altijd maar beter en beter.

Spiral had helemaal niet dat wauw-effect en was gewoon een soort verderzetting van hun debuut. Desondanks worden de Spiral nummers wel heel erg goed live uitgewerkt, door ze live te spelen kregen de nummers een scherper kantje en dan zorgde er gewoon voor dat het puike nummers werden.

Door het toevoegen van een drummer is Darkside een echte band geworden, zonder hun originele sound te verloochenen. Jaar doet nog steeds zijn ding maar er is meer balans, je luistert niet naar Jaar en Harrington maar naar een homogeen geheel. Het album geeft mij die live vibes vanuit de Vooruit en dat smaakte echt naar meer. Laat Nicolas solo maar beats de wereld in sturen maar graag meer van "de band" Darkside.

Ik heb het album nu al een keer of 4-5 opgelegd en het wordt altijd maar beter en beter.

Spiral had helemaal niet dat wauw-effect en was gewoon een soort verderzetting van hun debuut. Desondanks worden de Spiral nummers wel heel erg goed live uitgewerkt, door ze live te spelen kregen de nummers een scherper kantje en dan zorgde er gewoon voor dat het puike nummers werden.

Door het toevoegen van een drummer is Darkside een echte band geworden, zonder hun originele sound te verloochenen. Jaar doet nog steeds zijn ding maar er is meer balans, je luistert niet naar Jaar en Harrington maar naar een homogeen geheel. Het album geeft mij die live vibes vanuit de Vooruit en dat smaakte echt naar meer. Laat Nicolas solo maar beats de wereld in sturen maar graag meer van "de band" Darkside.

Ik moet er nog wat meer naar luisteren of misschien wat meer dedicated ernaar luisteren in plaats van tijdens het werken.
Momenteel is het hier een beetje zoals bij Cutouts van The Smile. Het klinkt allemaal heel goed, maar ik kan zowel de nummers als het geheel nog onvoldoende plaatsen en er zijn nog te weinig wauwmomenten die echt blijven hangen. Alsof het allemaal wat in het ijle blijft hangen (geen idee of dat steek houdt).

Waar het kwartje wel echt opnieuw is gevallen bij mij na zijn debuut meer dan 10 jaar geleden: Rarely Do I Dream van Youth Lagoon.
The Year Of Hibernation zal hij nog moeilijk toppen. Die lofi sfeerschepping met enkele buiten categorie nummers is een halve klassieker voor mij.
Maar het klassiekere pianogeluid in combanatie met Trevors vocals werkt op dit album heel goed, net zoals die geluidsfragmenten in een paar nummers (zoals Home Movies). Goeie afwisseling tussen rustigere en iets meer energieke nummers, zonder dat het ergens de dromerigheid verliest. En dat eerste nummer is gewoon ijzersterk, helpt ook altijd.

Laatst bewerkt:
Beetje een mix van BCNR en Squid, maar dan wat toegankelijker. Producer werkte ook al samen met die bands precies.
Aangename eerste luisterbeurt alleszins.

Ik vraag mij toch af of er hier ooit verzadiging gaat optreden voor die UK experimental post punk sound. En wat het beste containerbegrip is voor die hele muziekstroming.

Chilenen die iets te hard keken naar Black Country, New Road maar tegelijkertijd er iets veel ruwer en intenser van maken. Bij momenten had ik zelfs Swans vibes. Niet voor iedereen denk ik maar BC,NR fans zullen dit zeker appreciëren.

We zitten duidelijk in een post-genre tijdperk. Waar plaats je dit nu weer bv? Ik bemerk veel (verstoorde, heel hazy) gitaren dus dan maar hier.

Doet me denken aan de deconstructies die Moin toepast op post-hardcore en er zit meer dan een toets Shoegaze in verwerkt. Klein is een naam die ik al vaak heb zien passeren maar nog niet echt heb beluisterd. Dit smaakt wel naar meer.

We zitten duidelijk in een post-genre tijdperk. Waar plaats je dit nu weer bv? Ik bemerk veel (verstoorde, heel hazy) gitaren dus dan maar hier.

Doet me denken aan de deconstructies die Moin toepast op post-hardcore en er zit meer dan een toets Shoegaze in verwerkt. Klein is een naam die ik al vaak heb zien passeren maar nog niet echt heb beluisterd. Dit smaakt wel naar meer.
Beetje in dezelfde richting en komt ook voort uit de Londense post-whatever scene:

Groovy, dubby jams. Doet me ook wat denken aan die V/Z plaat van ons Valentina 2 jaar terug. Verder vind ik het wat de richting uitgaan van Andy Stotts meer poppy nummers (New Romantic enzo).

Conclusie is ook dat de Pitchfork 7.8 scores voor mij tegenwoordig een pak interessanter zijn dan de gehypete 8.5+ albums

Nieuwe Gnod drop out with White Hills. De vorige was alleszins een dikke schijf, benieuwd naar deze! Alleszins al een stevige runtime precies

Op Yt toevallig op ene Sophie Powers gestoten. En madammeke van 20. Haar muziek is een mix van indie/ hyper-punk/pop.
Blijft gewoon in mijn kop zitten

Terug
Bovenaan