Post - / math - / experimental / indie rock

Real talk Laura Marling heeft ondertussen een toch wel indrukwekkend oeuvre uitgebouwd met een paar heel goeie albums. Once I Was An Eagle is misschien mijn favoriet voorlopig.
Ik ben een hele grote fan, al sinds I Speak Because I Can. Sindien heeft ze geen enkele misser wat mij betreft. Once I Was An Eagle is magnifiek inderdaad. En begint ook heel indrukwekkend met die suite van 5 naadloos aaneengesloten nummers. Short Movie is minder onthaald, maar vind ik ook nog steeds cool. Da's zo'n beetje haar persoonlijke Dylan goes electric moment. Haar vorige en deze laatste Patterns in repeat kan ik dan weer makkelijker smaken omdat ze nu focust op het jonge ouderschap / moederschap, wat nu voor me een bekende fase is.

Ze is ook gewoon echt een geweldige gitariste, en zeker op dat vlak ondergewaardeerd. Legt zoveel mooie details in haar spel en is technisch miljoenen keren meer onderlegd dan haar lang vervlogen ex Marcus van Mumford and Sons..

Debuut van Bobbi Lu is uit en... Amai, wat een album. :love:

Amyl, ik voel het ook minder dan de vorige. Ik begrijp waar ze naartoe willen maar ik ben meer fan van de riot grrrl en garage punk van de voorbije twee platen. It's Mine/Motorbike Song zou wel een fantastisch 7" zijn. :love:

Ik wil deze gewoon nog eens delen omdat dit één van de beste b-sides ooit is.

@Bjorn Wat een album! Die zal hier ook nog veel opliggen.

Laatst bewerkt:
Uiterst gezellige boel daar bij Kim Deal. Haar eerste soloplaat, heeft qua stijl weinig meer van zien met eerder werk bij de Pixies of Breeders. Maar dit was gewoon een halfuurtje genieten. Nog steeds een erg straffe madam!

Voorlopig nog geen geweldige albums in 2025 tegengekomen (al vind ik die van Franz Ferdinand nog wel best leuk eigenlijk), maar die nieuwe single van Heartworms doet mij wel echt zwaar uitkijken naar die debuutplaat en Botaconcert

EDIT: ok, ik leer net Lambrini Girls kennen

Laatst bewerkt:
Voorlopig nog geen geweldige albums in 2025 tegengekomen (al vind ik die van Franz Ferdinand nog wel best leuk eigenlijk), maar die nieuwe single van Heartworms doet mij wel echt zwaar uitkijken naar die debuutplaat en Botaconcert

EDIT: ok, ik leer net Lambrini Girls kennen
Die Ethel Cain is ook heerlijk. :drool:

Lambrini Girls is het Britse antwoord op Amyl, was dikke fun in Kortrijk paar maand terug.

Ik was niet zo'n fan van Preacher's Daughter maar dit nieuwe album is meer up my alley. Bij momenten precies een soort duistere goth ambient soundtrack van een A24 horrorfilm.

Geproducet door boygenius. Van het label van Phoebe Bridgers.
Muzikaal leunt het dicht aan bij bovenstaande. Vooral het vocale maakt dat het blijft hangen hier. De minimalistischere nummers zijn dan ook mijn favorieten. New shoes :drool: (al is dat niet volledig minimalistisch).
boygeniusleden die zingen over TESCO krijg je er gratis bij

EDIT:na te beluisteren tijdens het lopen: Elephant is een anthem

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan