Poort openen/forwarden

Ik gebruik Unifi Protect camera's en ben daar heel tevreden van. Mogelijk een alternatief? Synology NAS heeft ook een degelijk ecosysteem voor video surveillance en Google heeft die NEST cams...
 
  • Leuk
Waarderingen: toru
Ik gebruik 4k cams van REOLINK, met hun eigen NVR (dus geen cloud recording). De NVR is volledig geblokkeerd naar buiten toe.
Als ik buiten mijn eigen netwerk ben, dan gebruik ik een VPN tunnel tot in m'n eigen netwerk, en dan heb ik access naar mijn NVR en cams, zonder hen toegang te geven naar buiten.
 
  • Leuk
Waarderingen: toru
Ik gebruik Unifi Protect camera's en ben daar heel tevreden van. Mogelijk een alternatief? Synology NAS heeft ook een degelijk ecosysteem voor video surveillance en Google heeft die NEST cams...

Ik gebruik 4k cams van REOLINK, met hun eigen NVR (dus geen cloud recording). De NVR is volledig geblokkeerd naar buiten toe.
Als ik buiten mijn eigen netwerk ben, dan gebruik ik een VPN tunnel tot in m'n eigen netwerk, en dan heb ik access naar mijn NVR en cams, zonder hen toegang te geven naar buiten.
Ik hou wel het alarmsysteem van Eufy. Uiteindelijk zijn dat magneetcontactjes en zie ik niet direct een inbreker zo technisch handig zijn om daar mee bezig te zijn. Op plekken waar ze veel prospectie doen zal dat allemaal wel voorbereid zijn, maar langs een huis zoals dat van mij is dat gewoon een huis tuin en keuken inbreker die een laptop wil meepakken..

Daarvoor ging ik die camera eigenlijk niet gebruiken. Onze garagepoorten, daar ben ik altijd bang voor. Dat ik die heb laten openstaan als we vertrekken. Dus ik kon dat op die manier controleren. Maar dat kan evengoed met hetzelfde soort magneetcontact.


Edit: die unify dingen zijn natuurlijk interessant voor grote surveillance, wat hier niet de bedoeling is.
Misschien is zo een Google nest nog de beste oplossing. Veilig naar de buitenwereld toe, en Google weet toch alles :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan