Poort geplaatst op toegangsweg tot garagebox

NemesisBE

Well-known member
Vraag voor mensen die er iets van kennen:

Mijn vrouw en ik zijn eigenaar van een garagebox die gelegen is achter een woning. Naast die woning is een weg die toegang verleent tot de garagebox.
Recent zagen wij dat de eigenaars van die woning een poort hebben laten plaatsen met toegangscode.
Vanochtend hebben ze aan hun buren laten weten dat ze binnenkort de poort gaan sluiten en gaven hen de code. En ook nog dit: "als jullie een afstandsbediening willen, moet je die zelf maar kopen."
Op het perceel staan 10 garageboxen, met eigenaars verspreid over verschillende huizen in de wijde omgeving. Maar ik vermoed dat zij de eigenaars niet allemaal kennen.
Mogen ze die poort daar plaatsen? Ik vermoed van wel als ik het kadaster bekijk, maar ik ben niet zeker.
Hier een schets uit het kadaster:
3jpWZVQ.png
 
Zijn die garageboxen een apart perceel? Indien niet, hoe zijn die boven verkocht? Met een akte? Zal wel iets van recht van doorgang zijn in die aktes?
 
Ja in de akte van de garage die wij kochten, staat dat er recht van doorgang is.
Blijkbaar heeft de vroegere eigenaar van het huis ooit de garageboxen laten opmeten met als doel verkoop, zijn die dan allemaal verkocht, dus alles stond wel op 1 perceel.
 
Ja in de akte van de garage die wij kochten, staat dat er recht van doorgang is.
Blijkbaar heeft de vroegere eigenaar van het huis ooit de garageboxen laten opmeten met als doel verkoop, zijn die dan allemaal verkocht, dus alles stond wel op 1 perceel.
Zo te zien aan uw plan hebben ze wel elk hun eigen kadastraal nummer, dus dat zal gewoon gesplitst zijn geweest. Enige dat er nu nog is, is recht van doorgang, maar als iedereen die daar een box heeft, die poort kan openen, lijkt me dat ook in orde te zijn.
 
Tenzij het een poort is met een specifieke afstandsbediening dat €100 kost met een maandelijkse huurprijs?
 
als die boxen op hun grond staan, zullen zij toch wel weten wie er ééntje huurt/bezit?
en als iedereen die in de boxen moet zijt, zonder probleem zo'n code krijgt, dan hebben ze toegang he.

en als die weg ook deel uitmaakt van hun grond (dus geen openbare weg) mogen zij daar volgens mij gewoon een poort op zetten
 
als die boxen op hun grond staan, zullen zij toch wel weten wie er ééntje huurt/bezit?
en als iedereen die in de boxen moet zijt, zonder probleem zo'n code krijgt, dan hebben ze toegang he.

en als die weg ook deel uitmaakt van hun grond (dus geen openbare weg) mogen zij daar volgens mij gewoon een poort op zetten
Dat betwijfel ik :D
Toen die garageboxen verkocht zijn in 1995 waren de huidige eigenaars van de woning nog niet eens volwassen,.
Wij hebben vorig jaar ook pas de garage gekocht omdat de eigenaar van 3 of 4 garages uit die box overleden is. Dus die garages zijn vorig jaar september aan verschillende mensen verkocht. Ik ben zeer benieuwd :]
 
Waarom heb je eigenlijk alle perceelnummers onleesbaar gemaakt?
Dat is gewoon publiek toegankelijke informatie en veel ben je er nu ook niet mee. Precies wat veel moeite gedaan om alles te overkleuren.
 
Terug
Bovenaan