D
Deleted member 76
Guest
Ik heb geen X of eender welke sociale media app, Xitter was bedoeld als een verzamelnaam.Ik respecteer je mening en ik snap waarvan je vertrekt.
Wat ik wel absurd vind is dat je nu doet alsof iemand beweert dat dit ten goede zou komen aan de verkeersveiligheid. Dat beweert toch niemand? Wat ik minder absurd vind, is dat we niet teveel in hokjes denken en ons beperken tot enkel en alleen de meest nauwe "scope" van ons vakgebied. Dat helpt het algemeen belang en beleid zeker niet. Net zoals doen alsof iemand dit beweert, de discussie hier ook niet helpt.
Daarnaast ben ik snel eens op X gaan kijken, het genderneutrale aspect springt er voor mij niet uit. Ik vind op zijn twitter er zelfs niets van, maar wellicht heb ik er over gekeken omdat ik er maar snel over af ben gegaan. Ik zag vooral vermelding van het algemene project. Om te zorgen dat we over hetzelfde praten, dit is de meest in het oog springende betreffende dit onderwerp :
Buiten het woord "inclusiever" is er weinig "pochen op X aan" betreffende het stukje waarover we nu discussiëren en was het me zelfs niet opgevallen bij het de eerste keer te lezen. (Daarmee dus dat ik hierboven zei, "vind er zelfs niet van", maar bij deze, ik heb er "iets" van gevonden.)
TLDR: Er is niemand die beweert dat dit de verkeersveiligheid ten goede komt.
Dat er heel wat mensen in de bevolking hoe we dingen verwoorden/weergeven wel belangrijk vinden, is echter wel heel duidelijk. Dat doe je zelf ook door er zo heftig op te reageren. Dus zeggen dat het "niet belangrijk" is, tout court, vind ik een vreemd gegeven.
Dat het voor u niet belangrijk is, en niet belangrijk genoeg is om er "geld" aan te geven (zonder te weten of het uberhaupt iets significant kost) dat is je volste recht en daar kan ik inkomen. Naargelang de hoogte van het bedrag zal ik mogelijks je mening zelfs delen.
Ik beweer ook helemaal nergens dat iemand anders beweert dat dit de verkeersveiligheid verbetert, het eerste punt dat ik net maak is dat -alleen- daarover moet gaan bij het aanpassen van de wegcode of hoe het nu ook noemt en niet over politieke punten maken voor een doelgroep die waarschijnlijk niet eens bestaat.
Er hebben wrlsk al meer mensen op dit forum over gesproken dan mensen die effectief genderneutrale borden hadden gewenst.
Het tweede punt is dat ik dan niet begrijp waarom sommigen dit dan nog toch gaan advocateren alsof het een goed ding is dat dit er nu is en dat iedereen die daar tegen is een soort achterlijke boer die in de jaren 60 is blijven hangen.
Iemand is toch met dat idee afgekomen en heeft toch gezegd “ah maar mensen, verkeersborden, hebben we al eens gedacht of we deze niet inclusiever kunnen maken? Zou dat geen verbetering zijn?”
Dat is toch allemaal niet relevant als het de bedoeling is om de weg veiliger te maken. Ik had persoonlijk dan liever gezien dat men dat geld in pakweg 100m nieuw fietspad geïnvesteerd had in plaats te verdedigen dat verkeersborden terecht nood hadden aan wat meer inclusiviteit.
Het is niet nodig maar toch goed dat het er is, voor wie? Voor wat? Geen idee! maar ik ben genderfluide positief dus ik ben sowieso voor. Zoveel andere projecten die meer hadden gedaan met dat geld op vlak van inclusiviteit.
Weinig mensen zijn tegen inclusiviteit zijn er zelfs niet mee bezig maar veel mensen zijn wel tegen die ballonnetjes en media-politiek, los echte problemen op in plaats van imaginaire ook al is dat moeilijker, het is wel *ons* geld maar ook dat kan je maar 1 keer uitgeven.
Zeker als het dan nog moet op een manier waarbij je meteen geassocieerd wordt met mensen die de evolutietheorie ontkennen of slippery slopers die het avondland willen verdedigen als je daar de noodzaak van in twijfel trekt.