Poll: voor wie stem jij in 2024

Op welke partij denk je te gaan stemmen bij de federale verkiezingen van juni 2024?

• N-VA

Stemmen: 112 29,2%
  • VB

Stemmen: 112 29,2%
  • CD&V

Stemmen: 20 5,2%
  • OpenVLD

Stemmen: 19 5,0%
  • Vooruit

Stemmen: 35 9,1%
  • Groen

Stemmen: 15 3,9%
  • PVDA

Stemmen: 17 4,4%
  • Andere

Stemmen: 10 2,6%
  • Blanco/geen stem

Stemmen: 43 11,2%

• Totaal aantal stemmers
    383
Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch wel enig leedvermaak bij het toekijken hoe O-VLd zichzelf in een rotvaart aan het kapot rijden is. En 't is niet dat ze daar al op enige goede vooruitzichten konden rekenen...

Ik denk het.
Als ze realistisch was, wist ze toch dat ze te licht weegt voor een ministerpost.
Geen gemis voor de nationale politiek.

Ze is licentiaat rechten. Wat haar ongetwijfeld voldoende gewicht geeft om in de 8 maanden die haar resten zich helemaal in te graven in de bestaande dossiers die onze samenleving in een greep houden als daar zijn drugsgeweld, terrorisme, en het falende gerecht. Dat de andere kandidaat al 4 jaar in die dossiers zit en in een vorig leven hoofd van de OCAD was? Postje is Postje.

Dat die andere kandidaat medeverantwoordelijk is voor de huidige malaise vergeten we ook maar even? Hij heeft alvast minstens evenveel boter op zijn hoofd als van Quickenborne. Oh en Rutten moest zeker niet terugkeren

Laatst bewerkt:
Dat die andere kandidaat medeverantwoordelijk is voor de huidige malaise vergeten we ook maar even? Hij heeft alvast minstens evenveel boter op zijn hoofd als Quickie. Oh en Rutten moest zeker niet terugkeren

Even weinig bedoel je dan. Ik ben nu ook niet bepaald een fan van Van Quickenborne of om het even welke ander blauw figuur die géén smurf is, maar in de feiten is de fout gemaakt door een magistraat voor wie Van Quickenborne hoofdelijk verantwoordelijk was, maar hij heeft die fout niet gemaakt.

Ik neem Van Quickenborne meer kwalijk dat hij in zijn functie meer dan waarschijnlijk tegen een politiecombi is gaan plassen, dan dit dossier waar zijn ontslag desondanks gewenst was als "zoenoffer" niet in het minst aan Zweden, maar eigenlijk ook aan Tunesië (je kan dat land misschien verwijten dat ze bepaalde illegalen niet terugwillen, maar dit stuk crimineel/terroristisch uitschot hebben ze expliciet teruggevraagd, dus we waren gewaarschuwd). België heeft hier een zéér slecht figuur mee gemaakt internationaal. Dat de Zweedse diplomate in De Zevende Dag lovende woorden kwam spreken is mooi voor de show.

Je moet als Gwendolyn Rutten ook maar durven in dit verhaal het spotlicht nog even op jezelf richten. Er zijn twee mensen gestorven, er zijn zware politieke fouten gemaakt door je eigen partij, "but what about me?", ja dat je hier je conclusies uit trekt en stopt met de nationale politiek kan ik begrijpen. Maar it ain't an airport, you don't have to announce your departure. De samenleving zal u ongetwijfeld bedanken voor uw bewezen diensten met een riante "ontslagvergoeding" als Vlaams Parlementslid terwijl je ongetwijfeld aanblijft als burgemeester van Aarschot.

Even weinig bedoel je dan. Ik ben nu ook niet bepaald een fan van Van Quickenborne of om het even welke ander blauw figuur die géén smurf is, maar in de feiten is de fout gemaakt door een magistraat voor wie Van Quickenborne hoofdelijk verantwoordelijk was, maar hij heeft die fout niet gemaakt.
Dat bedoel ik idd. Ik vind het gewoon raar dat je enerzijds ontslag vraagt van de minister omdat zijn departement fouten maakt maar dat je dan wel het nummer 3 van datzelfde departement een goed idee vindt (is een algemene opmerking)

Dat die andere kandidaat medeverantwoordelijk is voor de huidige malaise vergeten we ook maar even? Hij heeft alvast minstens evenveel boter op zijn hoofd als Quickie. Oh en Rutten moest zeker niet terugkeren

Neen dat vergeten we ook maar even niet. Boter op het hoofd van individuen is een idee dat al lang voorbijgestreefd is in deze discussie. Is het nu VVQ, Turtelboom, Vandeurzen, Geens, of Verwilghen. Het systeem is kapot.

En zolang dat systeem kapot blijft hebben ingrijpende politieke veranderingen aan de top weinig zin. Acht maanden voor de verkiezingen daar een nieuwe naam politiek droppen helpt niemand.

Laatst bewerkt:
Neen dat vergeten we ook maar even niet. Boter op het hoofd van individuen is een idee dat al lang voorbijgestreefd is in deze discussie. Is het nu Quickie (ik dacht dat koosnaampjes uit den boze waren), Turtelboom, Vandeurzen, Geens, of Verwilghen. Het systeem is kapot.

En zolang dat systeem kapot blijft hebben ingrijpende politieke veranderingen aan de top weinig zin. Acht maanden voor de verkiezingen daar een nieuwe naam politiek droppen helpt niemand.

Klopt, maar laten we wel wezen: het is zal waarschijnlijk voor meer dan 8 maanden zijn met een vrij reële kans dat je nadien alsnog een postje krijgt elders. Voor Gwendolyn Rutten had dit een "herlancering" kunnen zijn, nadat ze ongetwijfeld spijt heeft van "haar" post in de Vlaamse regering naar Lydia Peeters te laten gaan en vervolgens in de federale regering een mes in de rug gekregen te hebben door de trifecta van De Croo jr., Van Quickenborne & Egbert Lachaert, waarbij nu voorlopig ook alleen die eerste ook nog overblijft...

Eigenlijk kan je in de toppolitiek zoals bij het partijbureau van OpenVLD een show à la Succession zien, alleen dan van een falend bedrijf natuurlijk.

Neen dat vergeten we ook maar even niet. Boter op het hoofd van individuen is een idee dat al lang voorbijgestreefd is in deze discussie. Is het nu Quickie (ik dacht dat koosnaampjes uit den boze waren), Turtelboom, Vandeurzen, Geens, of Verwilghen. Het systeem is kapot.

Terechte opmerking en heb het aangepast

Ik neem Van Quickenborne meer kwalijk dat hij in zijn functie meer dan waarschijnlijk tegen een politiecombi is gaan plassen, dan dit dossier waar zijn ontslag desondanks gewenst was als "zoenoffer" niet in het minst aan Zweden, maar eigenlijk ook aan Tunesië (je kan dat land misschien verwijten dat ze bepaalde illegalen niet terugwillen, maar dit stuk crimineel/terroristisch uitschot hebben ze expliciet teruggevraagd, dus we waren gewaarschuwd). België heeft hier een zéér slecht figuur mee gemaakt internationaal. Dat de Zweedse diplomate in De Zevende Dag lovende woorden kwam spreken is mooi voor de show.
Langs de andere kant, als je dan hoor dat de dader via italie, noorwegen en zweden (waar hij ook nog in de cel gezeten heeft) in Belgie terecht gekomen is zijn we toch niet het enige land dat fouten gemaakt heeft. Imo kon zweden hem ook wat meer opgevolgd hebben toen ze hem het land uitwezen. Imo is het grootste probleem hier dat we de schengenzone hebben waar vrij verkeer van mensen en goederen mogelijk is maar individuele landen nalaten om de personen die hier niet horen effectief de schengenzone uit te zetten. Eigenlijk hebben we gewoon een Europees beleid nodig en een Europese instantie die zich effectief bezig houd met uitgeprocedeerde asielzoekers en illegaal in Europa zijn.

"Het dossier stak in de verkeerde kast"
We zijn 2023, is het niet eens hoog tijd om alles bij justitie te digitaliseren ? Dan zijn dit soort fratsen toch veel minder waarschijnlijk...

We zijn 2023, is het niet eens hoog tijd om alles bij justitie te digitaliseren ? Dan zijn dit soort fratsen toch veel minder waarschijnlijk...

Het dossier was per ongeluk gearchiveerd.
Het dossier stak in de verkeerde databank.
De juiste mensen hadden de toegangsrechten niet.

De digitale frats wordt dan: “de excel sheet stond in de verkeerde map”.

Ik ben zeker pro digitalisering daar maar je hebt het over een hoop ambtenaren die bij het woord “opleiding” al spontaan een burn-out krijgen. Daar is een totale mentaliteitswijziging nodig. En liefst ook personeelswijziging al zal het ene het andere automatisch meebrengen.

Iedereen die ooit als externe via een privé bedrijf voor de overheid heeft gewerkt zal dit beamen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan