Politiek & Actualiteit

Technisch zou je al bijna een volledige pm moeten sturen bij elke verwijdering, met daarin de verwijderde post in citaat. Wat niet voorzien is in de forumsoftware, en ook maar in beperkte mate iets toevoegt tegenover bovenstaande.

Sta me toe daar niet mee akkoord te gaan!

En gelet op het torenhoge aanzien en respect dat je hier krijgt als mod en de lichte workload, mag daar wel iets tegenover staan, denk ik dan.

Die laatste zin is sarcasme. Maar als de forum software het niet toestaat, then so be it.

Waar ligt de grens voor linkdropping?
Is het oké dat er gewoon een nieuwsartikel gedeeld wordt met verder géén enkele toevoeging dan het woord "Dieptriest" of "Misselijkmakende opmerking"?

Is het oké dat er gewoon een nieuwsartikel gedeeld wordt met verder géén enkele toevoeging dan het woord "Dieptriest" of "Misselijkmakende opmerking"?

Lijkt me toch al vaak genoeg aangekaart geweest te zijn. Je weet volgens mij het antwoord daar al op.
Mods zijn niet 24/7 actief om te monitoren. Als het je stoort, even reporten.

Nee, dat is niet oké. Niet zozeer in verband met een regel rond linkdropping, al is het inderdaad wat flou, maar volgens de regels van het citaatrecht is dat een post die niet kan. Zoals duidelijk aangegeven staat in de FAQ en in de regels, moet een link gepaard gaan van eigen inbreng en een relevant citaat. Alle drie de elementen zijn nodig.

Zou het niet interessanter zijn om de discussie die nu in het VS-topic gaande is over de invoertarieven van Trump naar het subforum Economie & Recht te verplaatsen? Er worden nu interessante zaken gepost die meer puur over economie gaan dan over politiek. Kan ook misschien interessant zijn om gebruikers te betrekken die niet in P&A komen, maar wel in E&R.

Gewoon een kleine bedenking. :smile:

Aangezien er in vrije tijd blijkbaar wèl strafpunten (en een ban) voor uitgedeeld worden, hier een letterlijke quote uit een PM van @stungunner , november 2024.
Misschien de regels aanpassen, of ze consequent toepassen, en niet a la tete du client.

Of hier sprake is van victim blaming kan je gerust beargumenteren.

Maar op zich is victim blaming geen inbreuk tegen de regels van het forum, tenzij men daarbij stigmatiseert of discrimineert.

Aangezien er in vrije tijd blijkbaar wèl strafpunten (en een ban) voor uitgedeeld worden, hier een letterlijke quote uit een PM van @stungunner , november 2024.
Misschien de regels aanpassen, of ze consequent toepassen, en niet a la tete du client.

Of hier sprake is van victim blaming kan je gerust beargumenteren.

Maar op zich is victim blaming geen inbreuk tegen de regels van het forum, tenzij men daarbij stigmatiseert of discrimineert.
Ten eerste, vind je het normaal dat je zomaar pm's deelt zonder de ander daarvan op de hoogte te brengen? Zou mooi zijn als ik dat ook zou beginnen doen... En ten tweede staat hier bovenaan toch duidelijk genoeg dat het hier niet over individuele ingrepen hoort te gaan?

De reden daarvoor is dat er altijd wel wat meer context is, die hier totaal mist. Op zich is victim blaming niet noodzakelijk een inbreuk tegen de regels, klopt. Maar soms is een post ook ongewenst op ons forum, en dan is het wél expliciet tegen de regels. Met of zonder die stigmatisering of discriminatie. Victim blaming zal in de praktijk heel vaak gepaard gaan met een stigmatisering. 'A la tête du client' zou betekenen dat anderen met hetzelfde wél wegkomen, terwijl hoogstwaarschijnlijk de context anders ligt.

Is een regel je onduidelijk ivm een warn op jou, dan mag je altijd sturen naar de moderator van dat subforum of naar een supermoderator als die eerste even niet bereikbaar is of je meer uitleg wilt. Algemene feedback over een aanpak kun je hier kwijt. Alles wat daarbuiten valt, gaan we niet à la tête du client toelaten.

Ten eerste, vind je het normaal dat je zomaar pm's deelt zonder de ander daarvan op de hoogte te brengen? Zou mooi zijn als ik dat ook zou beginnen doen... En ten tweede staat hier bovenaan toch duidelijk genoeg dat het hier niet over individuele ingrepen hoort te gaan?

Een moderator die over de regels spreekt? Ja, ik vind dat normaal, het gaat hier niet over de stand van zijn bankrekening he.
En ten tweede, het gaat hier over tegenstrijdigheden in de moderatie. De ene moderator zegt dat victim blaming toegelaten is, op een ander subforum krijgt iemand daar een ban voor. Maar ik begrijp dat moderatoren liever de rangen sluiten.

Een moderator die over de regels spreekt? Ja, ik vind dat normaal, het gaat hier niet over de stand van zijn bankrekening he.
En ten tweede, het gaat hier over tegenstrijdigheden in de moderatie. De ene moderator zegt dat victim blaming toegelaten is, op een ander subforum krijgt iemand daar een ban voor. Maar ik begrijp dat moderatoren liever de rangen sluiten.
De ene moderator zegt dat die post waarin er mogelijk sprake was van victim blaming toegelaten was gezien de context, terwijl op een ander subforum iemand anders in een heel andere situatie een kadertje (ban krijg je alleen door een opgelopen puntentotaal, warn weet jij niet) op zijn post met totaal andere context krijgt, om te waarschuwen tegen victim blaming.

Dus 2 aparte behandelingen van 2 aparte situaties.

De ene moderator zegt dat die post waarin er mogelijk sprake was van victim blaming toegelaten was gezien de context, terwijl op een ander subforum iemand anders in een heel andere situatie een kadertje (ban krijg je alleen door een opgelopen puntentotaal, warn weet jij niet) op zijn post met totaal andere context krijgt, om te waarschuwen tegen victim blaming.

Dus 2 aparte behandelingen van 2 aparte situaties.

Dus even voor de duidelijkheid: victim blaming IS toegelaten op beyondgaming, zolang we maar niet stigmatiseren?

Dus even voor de duidelijkheid: victim blaming IS toegelaten op beyondgaming, zolang we maar niet stigmatiseren?
Nee. Voor de duidelijkheid: Er is geen specifieke regel tegen victim blaming, maar heel vaak gaat dat ofwel gepaard gaan met stigmatisering, gebrekkige argumentatie ofwel met een ongewenste post. Ofwel een combinatie van. Soms kan het echter een normaal verloop van een serene discussie zijn, goed beargumenteerd en niet op de man, waardoor het toegelaten kan worden. En soms kan de poster zijn aangesproken om hem aan te manen het over een andere boeg te gooien, zonder dat daar ofwel strafpunten aan worden verbonden, ofwel een kader voor komt. Dat beslist de moderatie. Niet aan de hand van wie het post, maar wel aan de hand van de context. In het geval dat je hierboven aanhaalde, ging het bijvoorbeeld niet om een abstractere politieke/sociale discussie, het ging over een specifiek persoon. Wat de context al helemaal anders maakt.

Zou het niet interessanter zijn om de discussie die nu in het VS-topic gaande is over de invoertarieven van Trump naar het subforum Economie & Recht te verplaatsen? Er worden nu interessante zaken gepost die meer puur over economie gaan dan over politiek. Kan ook misschien interessant zijn om gebruikers te betrekken die niet in P&A komen, maar wel in E&R.

Gewoon een kleine bedenking. :smile:
Ik ben het hier helemaal mee eens, maar ik ben al een paar dagen aan het proberen om een mooie uitsnijding te maken die naar Economie zou kunnen, alleen slaag ik er niet in :D Kun jij helpen, bijvoorbeeld met een range van posts? Van X tot Y grofweg? Dan kunnen we nog zien of ze idd naar Economie kunnen, of onlosmakelijk verwoven zijn met Politiek en dan gewoon in een aparte thread houden.

Ik ben het hier helemaal mee eens, maar ik ben al een paar dagen aan het proberen om een mooie uitsnijding te maken die naar Economie zou kunnen, alleen slaag ik er niet in :D Kun jij helpen, bijvoorbeeld met een range van posts? Van X tot Y grofweg? Dan kunnen we nog zien of ze idd naar Economie kunnen, of onlosmakelijk verwoven zijn met Politiek en dan gewoon in een aparte thread houden.
Gho, misschien vanaf dit punt? Vanaf ± deze post worden er ook wat economische dingen gepost.

Ik zou het eerlijk gezegd wel jammer vinden om dit te gaan opsplitsen. De economische achtergrond is cruciaal om het politieke te begrijpen, en persoonlijk kom ik nooit in Economie.

Deze tariffs en politiek zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden natuurlijk. Maar er is ook veel meer te zeggen over de Amerikaanse politiek op dit moment dan over de tariffs alleen, en die posts verdrinken nu tussen de tariff-posts. Een goeie middenweg zou dan zijn om te doen zoals het Canada & Groenland-topic, afsplitsen uit het Amerikaanse politiek-topic. Ook al omdat het misschien begint bij de VS, maar uiteindelijk ook over internationale maatregelen gaat. We bekijken het snel.

Je fnuikt er de organische groei van de discussie mee
Dit kon niet verder van de objectief meetbare en gemeten waarheid zijn. Je boost er net de groei van elke discussie mee, op alle vlakken.

Als je het onderwerp zou afsplitsen zou het wel gewoon in Pol & Actua moeten blijven. Het zijn toch heel andere leden die zich in Pol & Actua begeven als in het Economie gedeelte. Momenteel gaat de discussie meer over de geopolitieke gevolgen terwijl het in Economie waarschijnlijk sneller over de impact op de beurs en hun persoonlijke portfolio zal gaan.

Deze tariffs en politiek zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden natuurlijk. Maar er is ook veel meer te zeggen over de Amerikaanse politiek op dit moment dan over de tariffs alleen, en die posts verdrinken nu tussen de tariff-posts. Een goeie middenweg zou dan zijn om te doen zoals het Canada & Groenland-topic, afsplitsen uit het Amerikaanse politiek-topic. Ook al omdat het misschien begint bij de VS, maar uiteindelijk ook over internationale maatregelen gaat. We bekijken het snel.

Dit kon niet verder van de objectief meetbare en gemeten waarheid zijn. Je boost er net de groei van elke discussie mee, op alle vlakken.

Het gaat over topics opsplitsen en dan in een heel ander deel van het forum neerpoten.

Terug
Bovenaan