Politiek & Actualiteit

Ik dacht dat je geen specifieke infractions wilde bespreken op het fora? Daarom heb ik het ook niet gelinkt aan een specifieke infra.
Maar dat wil je dus blijkbaar hier wel hier. OK dan zal ik me hier ook maar verdedigen.

Ik antwoordde hier op:
flagrant-misbruik-emoticons.png

Die mens beantwoordt een retorische vraag me "ja".

ChatGPT: Is een retorische vraag met "ja" beantwoorden een soort van humor?
-> Ja, het beantwoorden van een retorische vraag met “ja” kan inderdaad als een vorm van humor worden gezien. Het speelt in op de verwachting dat er geen antwoord nodig is en verrast de luisteraar met een onverwachte reactie.

Vervolgens zet ik een lachende emoticon bij zijn reactie, maar gij ziet dat weer als iets van geen grijze zone of twijfel: flagrante inbreuk!!
dan kan uw reactie op de vraag waarom mensen sympathie hebben op Trump ook gezien worden als satire en was het laten verwijderen van die reacties ook niet nodig.

Ik dacht dat je geen specifieke infractions wilde bespreken op het fora? Daarom heb ik het ook niet gelinkt aan een specifieke infra.
Maar dat wil je dus blijkbaar hier wel hier. OK dan zal ik me hier ook maar verdedigen.

Ik antwoordde hier op:
flagrant-misbruik-emoticons.png

Die mens beantwoordt een retorische vraag me "ja".

ChatGPT: Is een retorische vraag met "ja" beantwoorden een soort van humor?
-> Ja, het beantwoorden van een retorische vraag met “ja” kan inderdaad als een vorm van humor worden gezien. Het speelt in op de verwachting dat er geen antwoord nodig is en verrast de luisteraar met een onverwachte reactie.

Vervolgens zet ik een lachende emoticon bij zijn reactie, maar gij ziet dat weer als iets van geen grijze zone of twijfel: flagrante inbreuk!!
Je stelde een algemene vraag, ik gaf een algemeen antwoord. De rest in pm. En geen nood, daar ga ik even kort zijn.

Is het niet interessanter om een nieuw topic te starten over de nieuwbakken federale regering, dan (opnieuw) de naam aan te passen van een topic dat oorspronkelijk enkel over de begroting in de regeringsvorming ging?

Is het niet interessanter om een nieuw topic te starten over de nieuwbakken federale regering, dan (opnieuw) de naam aan te passen van een topic dat oorspronkelijk enkel over de begroting in de regeringsvorming ging?
Daar was ik net mee bezig :D We hebben een nieuwe prefix aangemaakt, zodat de aparte onderdelen van het regeerakkoord besproken kunnen worden onder dezelfde "paraplu", maar in aparte topics. En dan hernoem ik het Begrotingstopic (wat oorspronkelijk-oorspronkelijk over de hele Supernota ging), en maak ik een apart Arizona-topic. Alleen de tijd vinden wordt lastiger, dus de openingspost kan iéts beknopter worden.

Daar was ik net mee bezig :D We hebben een nieuwe prefix aangemaakt, zodat de aparte onderdelen van het regeerakkoord besproken kunnen worden onder dezelfde "paraplu", maar in aparte topics. En dan hernoem ik het Begrotingstopic (wat oorspronkelijk-oorspronkelijk over de hele Supernota ging), en maak ik een apart Arizona-topic. Alleen de tijd vinden wordt lastiger, dus de openingspost kan iéts beknopter worden.
Top. Ik vraag me wel af of een prefix 'regeerakkoord' helder en duurzaam is? Is het niet interessanter om te werken met een prefix 'binnenlandse politiek' en dan ook eentje met 'buitenlandse politiek'? Of 'Vlaamse regering' (of Vlaanderen), 'Federale regering' (of Federaal, of België)', enzovoort? Je hebt een Vlaams regeerakkoord, een federaal, een Brussels (enfin, misschien ooit), ...

Een topic als rookverbod op terrassen komt voort uit het huidige regeerakkoord, maar dat topic gaat al na zowat 3 posts meer gaan naar een algemene maatschappelijke discussie over vrijheid, gezondheid, regelneverij en burgerschap dan over de politieke besluitvorming. Is dat dan zo relevant om die prefix daar bij te plaatsen?

Ik denk dat een opsplitsing van de posts en vragen over de meerwaardebelasting ook interessant kan zijn, als jullie tijd hebben.

Ik denk dat een opsplitsing van de posts en vragen over de meerwaardebelasting ook interessant kan zijn, als jullie tijd hebben.
Klopt ook!
De opsplitsing Federaal-Vlaams hebben we ook overwogen, maar zoals je zegt, kan zo'n discussie vaak van het ene naar het andere gaan. Als het een beetje anders wordt, komt het in Vlaams vaarwater. Dus dat vind ik misschien te beperkend. Buitenlands-Binnenlands vind ik dan weer een uitstekend punt. In dit specifieke geval valt dat nog mee, want we gaan het niet vaak hebben over buitenlandse regeerakkoorden. Eens nadenken ivm die Brusselse/Vlaamse/Waalse.

Kan zo'n prefix misschien ook gemaakt worden voor Trump II?

Kan zo'n prefix misschien ook gemaakt worden voor Trump II?
Trump II, en dan alle beslissingen van Trump in een apart topic? Dat kan, maar ik weet niet of dat onderscheid duidelijk gemaakt kan worden. Zoals nu ook, moet het Israëltopic dan Trump II krijgen? In veel gevallen zal het duidelijker zijn (zoals het annexeren van Canada), dat wel. Voor mij kan het zeker, vooral de aparte topics voor de "grote" beslissingen van de Trumpadministratie.

Trump II, en dan alle beslissingen van Trump in een apart topic? Dat kan, maar ik weet niet of dat onderscheid duidelijk gemaakt kan worden. Zoals nu ook, moet het Israëltopic dan Trump II krijgen? In veel gevallen zal het duidelijker zijn (zoals het annexeren van Canada), dat wel. Voor mij kan het zeker, vooral de aparte topics voor de "grote" beslissingen van de Trumpadministratie.
Ik ben quasi zeker dat het aantal Trump-topics nog zal stijgen de komende jaren, dus ik denk dat het zeker geen overbodige luxe is om daarin te kunnen filteren met een prefix.

Een zoveelste oproep om je bronnen achter paywalls deftig te quoteren. Het is om tureluurs van te worden.

Bij mijn laatste post kreeg ik geen melding dat deze resolved werd. Is dat een bug?

Bij je laatste report, bedoel je? Die is nochtans resolved, maar het zou kunnen dat dat niet is doorgekomen. Die meldingen zijn ook altijd maar een indicatie, omdat we niet veel willen weggeven, maar je report is gezien en behandeld!

Ik kreeg inderdaad ook geen melding binnen van mijn laatste report.
Terwijl daar voor toch na paar dagen meestal een antwoord dat het bekeken/verwerkt werd.

Is er eigenlijk een manier om te weten welke post er precies verwijderd werd wanneer je een melding krijgt?

Zou handig zijn om bij toekomstige posts in te schatten wat de mods bv. niet als "meerwaarde voor een normale discussie" zien - in mijn geval nu. Maar in het algemeen weet degene van wie een post verwijderd wordt toch vaak niet welke post er exact verdwenen is...

Is er eigenlijk een manier om te weten welke post er precies verwijderd werd wanneer je een melding krijgt?

Zou handig zijn om bij toekomstige posts in te schatten wat de mods bv. niet als "meerwaarde voor een normale discussie" zien - in mijn geval nu. Maar in het algemeen weet degene van wie een post verwijderd wordt toch vaak niet welke post er exact verdwenen is...
Zie pm 😉

Ik kreeg inderdaad ook geen melding binnen van mijn laatste report.
Terwijl daar voor toch na paar dagen meestal een antwoord dat het bekeken/verwerkt werd.

Om hier nog even op terug te komen: we hebben het nagekeken en technisch werkt alles. We sturen echter niet standaard een melding dat de report is afgehandeld. Al onze reports worden behandeld en bekeken, er blijven er nooit eeuwig liggen. En niet voor elke report is het handig/nuttig/gewenst om aan te geven wat er precies mee is gebeurd.

Je kunt dat altijd even navragen bij de mod, zoals je hebt gedaan. Maar net als hierboven wordt het wel lastig als we standaard bij zelfs elke verwijderde post de poster gaan moeten overtuigen dat dat terecht was. Het is wel duidelijk om welk topic het gaat en meestal gaat het niet om posts ouder dan 24u.

Je ziet echter vaak niet wie het verwijderd heeft, en veel leden zijn veelposters en is het toch vrij onduidelijk welke nu juist verwijderd is.
Van mij werd er gisteren ook eentje verwijderd met de melding "onnodige bijdrages verwijderd", maar geen idee of mijn post als reactie op een onnodige bijdrage verwijderd werd of zelf als de onnodige bijdrage bewchouwd werd.

Heb dat al vaker bij mods aangekaart wanneer ik effectief strafpunten krijg voor een post. Als die verwijderd is, kan een lid niet meer zien waarvoor die juist strafpunten gekregen heeft.

100% akkoord met de Jorre.

Je ziet echter vaak niet wie het verwijderd heeft, en veel leden zijn veelposters en is het toch vrij onduidelijk welke nu juist verwijderd is.
Van mij werd er gisteren ook eentje verwijderd met de melding "onnodige bijdrages verwijderd", maar geen idee of mijn post als reactie op een onnodige bijdrage verwijderd werd of zelf als de onnodige bijdrage bewchouwd werd.

Heb dat al vaker bij mods aangekaart wanneer ik effectief strafpunten krijg voor een post. Als die verwijderd is, kan een lid niet meer zien waarvoor die juist strafpunten gekregen heeft.

100% akkoord met de Jorre.
Klopt, je ziet niet wie het verwijderd heeft. Maar je mag eender welke moderator in het subforum iets sturen, die kunnen het allemaal nakijken/navragen. Bovenaan zie je wie er moderator is op het subforum waar je bent. Als er punten aan vasthangen, krijg je er een pm voor en kun je daarin verduidelijking vragen. Hoewel er bijna altijd al verduidelijking in zal staan.

Technisch zou je al bijna een volledige pm moeten sturen bij elke verwijdering, met daarin de verwijderde post in citaat. Wat niet voorzien is in de forumsoftware, en ook maar in beperkte mate iets toevoegt tegenover bovenstaande.

Terug
Bovenaan