Dit is toch overduidelijk een Russische bot of van een trollfarm? Vind het ook erg frappant dat dit mag blijven staan, ook al is het met duiding erbij.
En waar zouden we als moderatie de grens mogen trekken voor welke meningen mogen en welke niet? Hoe sterk mag je voor-/tegenstander zijn van het vaccinatiepaspoort, hoe hard mag je voor Biden/Trump supporteren, hoe overtuigd mag je ervan zijn dat een communistische/extreemrechtse regering de beste zou zijn in ons land, voordat we moeten ingrijpen als verder alle argumenten eerlijk en binnen de regels blijven?
Daarop hebben we altijd hetzelfde antwoord gegeven: we modereren op wat er staat, en passen de regels toe die voor iedereen gelden. Maar ik zeg niet voor niks al overduidelijk dat de stukken die niet binnen de regels vallen, ook niet onberoerd blijven. We zijn ermee bezig, zei ik al, zoals we dat bij iedereen zouden doen.
Die kans is eerder klein gezien je posthistoriek, hoelang je hier al meedraait en omdat je het hier al hebt aangekondigd als een niet-oprechte post. Wat allemaal niet geldt bij deze post.Maar als ik bv. schrijf dat Kim Jong-un echt een God is die van een bergtop is neergedaald, dat die de mensheid naar de hemel gaat leiden en alle heidenen persoonlijk zal onthoofden... Blijft dat dan ook staan als 'mening' ?
Ik vind het wel bizar dat er echt gevraagd wordt om in te grijpen op bepaalde meningen, gewoon omdat ze niet strookt met de onze.