PlayStation Portal

Mijn zoon heeft er ook eentje. Met het gedacht van, als we naar vrienden gaan, kan hij op hun wifi connecteren en spelen.
Heb daar wel effe de bal misgeslagen met het gedacht dat iedereen deftige wifi heeft bij zijn thuis. Als de wifi niet deftig is, dan lukt het gewoon volledig niet (wat ik uiteraard snap). Tot dusver, nog niet heel veel er gebruik van kunnen maken op een ander.

Ja dat kan maar wil er geen geld meer aan uitgeven. Boven ist ook allemaal met wifi versterker. Ons huis is zo goed geïsoleerd
Liefst geen "versterkers" gebruiken.
Als je versterkers repeaters zijn (pikt signaal van wifi op en zendt terug uit).
Dit zorgt voor halvering van u snelheid alsook performantie van u wifi-netwerk.

Indien mogelijk een kabel gebruiken die ergens in de living zit en daar een AP/Antenne plaatsen.
Die verbonden is via de kabel, die eventueel zijn stroom haalt vanuit de UTP kabel (POE).
Als UTP al gebruikt wordt, plaats er een switch die u computer dan netwerk verbinding geeft en de AP.
Voorbeeld van een AP: https://eu.store.ui.com/eu/en/pro/category/all-wifi/products/u6-mesh mag ook ander merk zijn.

Ben van de week terug met de portal aan de slag gegaan maar heb toch wel last van kwaliteitsverlies en stotterend beeld (nieuwbouw dus ontvangst niet overal denderend).
Ik ga de ps5 eens met een cat6 ethernet aansluiten (is nu ook via ethernet aangesloten maar is al een oudere kabel dus geen idee wat het is.
Zou een mesh systeem mij voordelen kunnen bieden en waar moet ik dan nog op letten?

Er is een nieuwe update, waarbij PlayStation Plus Premium members nu ook zonder PS5 spellen kunnen streamen naar hun PlayStation Portal.

This update will also include a beta version of a new feature that many fans have been asking for – support for cloud streaming on PS Portal. When the update is live, PlayStation Plus Premium members will be able to participate in a beta for cloud streaming on PS Portal, allowing select PS5 games in the PlayStation Plus Game Catalog* to be streamed directly from our servers, even without a PS5 console.
  • Stream select PS5 games in the PlayStation Plus Game Catalog
    • Over 120 PS5 games from the PS Plus Game Catalog, including Dave the Diver, Ghost of Tsushima, Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, Monster Hunter Rise, and Ratchet & Clank: Rift Apart, will be accessible on PS Portal via cloud streaming*
  • Streaming up to 1080p/60fps**
  • DualSense wireless controller features, including haptic feedback, adaptive triggers, speakers, touchpad (emulated on the touch screen for PS Portal), and motion sensor***
  • PlayStation Plus Cloud storage
    • Save data and game progress can be stored up to 100GB and will be automatically synced with your PS5 console, making it easy to switch seamlessly between local and streaming gameplay, and between multiple devices.

Volgens mij zonder ps5 console als ik het goed lees. Je hebt zlfs geen ps5 meer nodig dan.

When the update is live, PlayStation Plus Premium members will be able to participate in a beta for cloud streaming on PS Portal, allowing select PS5 games in the PlayStation Plus Game Catalog* to be streamed directly from our servers, even without a PS5 console

Heel blij met die update - in realiteit nooit issues gehad met het streamen vanaf mijn PS5, maar voelt toch praktischer om effectief te kunnen streamen zonder de console aan te moeten zetten. Laat staan die game te moeten installeren (want games streamen terwijl je de PS5 op je Portal streamt werkt niet, enter Xzibit-meme).

Zo speel ik ook meestal mijn Xbox Gamepass-games op mijn Steamdeck (Gamepass-app via Edge-browser 'hack'), ondanks ik ook mijn Xbox kan streamen op die Steamdeck.

Dat er hier nu echt zijn die zich afvragen of je PS5 daarvoor moet aan staan ?! :) Met een PS5 aan kon je al games ervan streamen he... :p En uiteraard is dit enkel voor Premium want dat is de PS+ die toelaat van games te streamen. Zou maar raar zijn dat je dan met een Portal ineens geen Premium zou moeten hebben.

Wel fijn dat ze het eindelijk toevoegen, zij het nog enkel in Beta. Dit is gewoon een feature die er vanaf dag 1 had in moeten zitten. Benieuwd of ze dan binnenkort (eens het uit beta is) ook gaan adverteren dat je nu PS5 games kunt spelen zonder PS5 te hebben.

Is dat ding nu al de moeite dan om te hebben? Niet lang geleden nog eens remote app gebruikt op mijn Mac en draaide daar wel goed, dus twijfelde toen al of ik mss toch niet eens een portal zou moeten proberen.

En uiteraard is dit enkel voor Premium want dat is de PS+ die toelaat van games te streamen. Zou maar raar zijn dat je dan met een Portal ineens geen Premium zou moeten hebben.
Dat was ik even uit het oog verloren, bedankt voor de toelichting. :)

Terug
Bovenaan