PlayStation Portal

In Rest Mode, zodat wanneer je op de Portal wil spelen die zelf vanop afstand de PS5 kan aan zetten.

Uiteindelijk is dat allemaal gewoon de Remote Play die al ettelijke jaren bestaat. Ik heb de indruk dat veel van de Portal kopers zelfs nog nooit van Remote Play gehoord hadden.
Jawel, maar nu via de laptop/ipad is het wel een “lange” setup om dat op gang te krijgen

Maar is deze versie niet stabieler dan die dat je gebruikt om met je gsm of ander toestel te verbinden?
Volgens reviews niet en volgens wat ik op Tweakers op het Portal topic lees zijn er zelfs bij wie de Portal beduidend slechter werkt.

Jawel, maar nu via de laptop/ipad is het wel een “lange” setup om dat op gang te krijgen
Niet overdrijven hè, is letterlijk 2 minuten werk om de app eenmalig te koppelen aan je console. Daarna werkt dat gewoon, enige dat je misschien wel nog telkens moet doen is een controller pairen met je iPad.

Grootste voordeel van de Portal is natuurlijk wel dat je onrechtstreeks ook het scherm vast hebt, en dus ook in de zetel, in bed… kunt spelen wat met een iPad minder evident is.

Volgens reviews niet en volgens wat ik op Tweakers op het Portal topic lees zijn er zelfs bij wie de Portal beduidend slechter werkt.

Niet overdrijven hè, is letterlijk 2 minuten werk om de app eenmalig te koppelen aan je console. Daarna werkt dat gewoon, enige dat je misschien wel nog telkens moet doen is een controller pairen met je iPad.

Grootste voordeel van de Portal is natuurlijk wel dat je onrechtstreeks ook het scherm vast hebt, en dus ook in de zetel, in bed… kunt spelen wat met een iPad minder evident is.
Awel ja dat bedoel ik

Heb je ervoor ook al de remote getest via een tablet of iets anders waar je mee kan vergelijke of het beter of even goed werkt?
iPad Pro 2020, Steam Deck (Chiaki) en MacBook Pro M1 Pro. Ik zie geen verschil, heb een UniFi Dream Machine en een UP-Lite.Zelfs Overwatch spelen lukt hier (quick play, enkel scherm is wat klein) Voor MW3 zou ik het niet pakken omdat daar elke frame telt. Nu bezig met GoT en wat JRPG’s.

Usecase is hier het typische ”vader in een gezin-verhaal” en voor SP games is dit echt wel perfect hoor maar zoals ik al zei, je internet moet wel in orde zijn.

iPad Pro 2020, Steam Deck (Chiaki) en MacBook Pro M1 Pro. Ik zie geen verschil, heb een UniFi Dream Machine en een UP-Lite.Zelfs Overwatch spelen lukt hier (quick play, enkel scherm is wat klein) Voor MW3 zou ik het niet pakken omdat daar elke frame telt. Nu bezig met GoT en wat JRPG’s.

Usecase is hier het typische ”vader in een gezin-verhaal” en voor SP games is dit echt wel perfect hoor maar zoals ik al zei, je internet moet wel in orde zijn.
Thx voor de info, ik heb vandaag eens de remote getest op men nieuwe MacBook Air M2 en dat werkte, maar meer dan dat kan ik ook wel niet zeggen. Geluid kwam soms wat met vertraging bij snelle en veel acties. Input delay merkte ik niet echt maar grafisch wel iets minder. Daarom dat ik wou weten of het met die PS Portal beter of hetzelfde was. Indien hetzelfde ga ik nog wat afhouden.

De PS Portal werkt uitstekend….als uw internet ook uitstekend is

Internet heeft er niets mee te maken, tenzij je van extern wil connecteren (wat sowieso wellicht niet zo denderend werkt). Het is je intern netwerk dat in orde moet zijn.
Hier geen Portal maar naar aanleiding van de vele issues zelf eens getest met de officiële Remote Play app op een oude iPad Air 2 en GT7. Ging eigenlijk perfect (bewijs: ik kon gewoon goud halen op Master IB license tests).

Internet heeft er niets mee te maken, tenzij je van extern wil connecteren (wat sowieso wellicht niet zo denderend werkt). Het is je intern netwerk dat in orde moet zijn.
Hier geen Portal maar naar aanleiding van de vele issues zelf eens getest met de officiële Remote Play app op een oude iPad Air 2 en GT7. Ging eigenlijk perfect (bewijs: ik kon gewoon goud halen op Master IB license tests).
Ik bedoelde met internet uw intern netwerk maar ik denk dat iedereen dat nu al wel weet. Zal m'n comment aanpassen

Maar heb ik ongelijk? Hieraan zien we toch dat de overgang naar cloud-gaming niet zo evident zou zijn.

Ik snap @Joeri zijn opmerking ook niet. Het is toch wel heel optimistisch van te denken dat iedereen thuis een netwerk heeft dat tip top in orde is. Bewijs is al de verschillende posts op bvb Tweakers die zeggen dat het nauwelijks werkt. Veel consumenten-netwerkhardware is ook totaal niet gemaakt/getest voor zo een use case.

Zou eigenlijk nuttig/nodig zijn bij alle ervaringsverhalen ook bij te zetten welke hardware gebruikt wordt. Maar ook op dat vlak maak ik me geen illusies want in veel posts blijkt zelfs dat de poster maar half weet hoe zijn netwerk eruitziet/werkt (wat normaal is, niet iedereen is IT’er).

Overigens mag je netwerk best complex zijn (of in mijn geval gebricoleerd :p ) en werkt het nog altijd perfect. Bvb in mijn iPad experiment gaat de stream over volgend pad :
* PS5 bekabeld naar TP-Link SG108PE switch.
* Van switch bekabeld naar MOCA adapter.
* Van MOCA adapter over coax naar MOCA adapter in garage.
* Van die MOCA bekabeld naar Telenet router.
* Van Telenet router bekabeld naar een TP-Link powerline adapter.
* Van powerline in garage over elektriciteitsdraden naar powerline in bureau.
* Van powerline in bureau bekabeld naar een andere SG108PE switch.
* Van die switch bekabeld naar een EAP225 access point.
* En van dat access point via Wifi over 5GHz naar mijn iPad.
Wie dit leest gelooft nooit dat dat deftig kan werken… maar toch werkt het bijna perfect.

Voor zij die er nog een zoeken: check eens bij Carrefour. Zag daarnet nog in Brugge op 1 minuut tijd 2 mensen met ene buitenwandelen, en er lag er ook nog 1 in hun display.

Ik heb de mijne uit de carrefour in Kuringen, daar hadden ze er nog genoeg gisteren 🙃 moet wel zeggen dat het met ups en downs werkt, net een hele tijd vlot gta5 gespeeld en even daarna toen alle andere apparatuur die wifi gebruiken af stonden had ik enorme haperingen en troebel beeld…of we hebben hier echt enorm slechte wifi 😅

Bij downloaden van een game op PS5 hapert het hier ook. Is nog speelbaar maar scherm is niet zo zuiver b

Ik moet zeggen dat het hier ook vrijwel perfect werkt. Enkel EA FC 24 speelt niet lekker op de portal. Voor de rest echt dik OK. Zal ik ongetwijfeld nog veel plezier aan hebben!

Bij mij gaat het altijd een 20-30min goed en dan begint het beeld blokkerig te worden en haperingen te vertonen zonder enige reden en dat komt dan niet meer goed…heb wel enkel gta5 geprobeerd (ps5 versie).
Misschien de console eens met ethernet kabel verbinden, zou beter moeten werken ofwel iets anders proberen 🤷🏼‍♂️

Terug
Bovenaan