PlayStation 5 Pro

Die kan je later nog toevoegen he.

Ik heb een disc drive, maar zelfs nog niet geïnstalleerd.
Alle reviews zijn digitale codes en games koop ik amper. Heb het wel gekocht voor blu-rays te kijken :p
Verkoop die disc drive dan :-)

Ik ken iemand hehe, kan je altijd later voor jezelf nog toevoegen 🙈

Is dat de standaardprijs in dreamland of met korting?
5% korting met bon gekocht via Engie.
Als je ooit klant bent geweest bij Engie en een online account hebt gemaakt dan kan je die voordelen nog steeds gebruiken.

TLOU1 en Ratchet and Clanck:love:
Die HDR bij Ratchet and Clanck is echt zot op een 65 inch LG G4 OLED.

Paw Patrol zag er niet veel beter uit dan op de Xbox X:p

Kan hem kopen via bol voor 743€ als nog iemand 1 zoekt geleverd bij u thuis.
Denk eraan dat dit volgens de regels van benefit at work eigenlijk niet mag.

2.5 In geen geval mag de werknemer de werknemerspresentatievoordelen gebruiken om de scherp geprijsde producten of diensten die hij heeft verworven door te verkopen, in het bijzonder via online veilingen en dergelijke.

Al ga je er als je niet overdrijft er geen probleem mee hebben.

Denk eraan dat dit volgens de regels van benefit at work eigenlijk niet mag.

Al ga je er als je niet overdrijft er geen probleem mee hebben.
Wie gaat dat controleren? Werk al 20 jaar voor een lokaal bestuur en al honderden zaken gekocht voor vrienden, familie, collega’s bij de brandweer nog nooit iemand over horen klagen:)
Op zo’n bedrag is 60 euro korting mooi meegenomen, als ik iemand kan helpen doe ik het met plezier.

Groeten

Moeilijk te zeggen of er zoveel verschil in zit.

Horizon en Last of us 2 getest. Waren al bloedmooie games op ps5 en denk Last of Us sowieso al 60 fps.

Horizon draait wel steady op die 40 FPS mode.

Zou het echt naast elkaar moeten zien.

Daar ik mijn originele PS5 nog niet heb verkocht wou ik eens de test doen of ik verschil zou merken indien ik zou terug keren naar mijn originele PS5.
Misschien een kanttekening. Ik heb dit enkel getest met specifieke PRO enhanced games (FC25, BO6, LOU, LOU2, Spiderman,…).
Tot mijn verbazing zijn de verschillen toch groter dan ik eerst had gedacht. Mooiere details, betere belichting en vooral hoe soepel deze spellen nu spelen.

Verwacht kwa GFX nu ook niet de grootste wow factor want games zoals de LOU zijn gewoon al enorm mooi.
Op dat vlak sprong Forbidden west er het meeste uit.

Kwa performance heb ik het grootste verschil gemerkt bij FC25. Het navigeren in de home pagina’s verloopt soepel zonder vertragingen en de tussen filmpjes zijn er enorm op vooruit gegaan. Kwa gameplay en de gewone gfx blijft het een bagger spel.

Mijn conclusie na 3 á 4 dagen. Ben je een Playstation fanaat die enorm houdt van hun exclusieve games, wil je de mooiste gfx (vooral op vlak van details en belichting) en de beste performance dan ga je blij zijn met de aankoop van de PS5 pro.

Ben je iemand die vooral multiplayer games speelt zoals een Fifa (FC) of een Call of Duty dan zou ik de console niet persé aankopen. Althans voorlopig toch niet.
Maar eerlijkheidshalve eens je de betere performance gewoon bent dan is er geen terug keren mogelijk 😂

Ik verwacht wel hetzelfde fenomeen te krijgen als in de tijd met de PS4 pro. Hiermee bedoel dat naarmate de pro versie ouder wordt het performance verschil tussen ps5 en ps5 pro groter zal worden. Denk maar aan een game zoals GTA VI.

Ik heb ook eens even Warzone op 120 fr getest. Ik speel het spel niet meer, maar heb het lang gespeeld, en ik op de base ps5 vond ik de resolutie nogal serieus dippen in de grote warzone map als je 120 fr op hebt staan. Zelfs zonder een patch kan je duidelijk het verschil zien op de pro. Speelt super vloeiend, en de resolutie is nu een stuk hoger. Dat zeggen mijn ogen toch. Ik ben benieuwd als DF hier een video over maakt. Nu, dat gezegd zijnde, het blijven dezelfde games. Het is een midcircle upgrade, geen nieuwe gen verwachten ofzo. Maar het verschil is er wel. Of dit 800 euro waard is, dat is een beslissing die iedereen individueel moet nemen...

Mijn conclusie na 3 á 4 dagen. Ben je een Playstation fanaat die enorm houdt van hun exclusieve games, wil je de mooiste gfx (vooral op vlak van details en belichting) en de beste performance dan ga je blij zijn met de aankoop van de PS5 pro.

Ben je iemand die vooral multiplayer games speelt zoals een Fifa (FC) of een Call of Duty dan zou ik de console niet persé aankopen. Althans voorlopig toch niet.
Ik ben groep 1 van deze twee en ik zie dat toch niet hoor, het is gewoon voor wie dit wil en denkt dat dit nodig is om zo een "betere" ervaring te hebben. Ik speel ook vooral AAA games en elke exclusive, maar geen haar op mijn hoofd dat een PS5 Pro de moeite vind.

Ik verwacht wel hetzelfde fenomeen te krijgen als in de tijd met de PS4 pro. Hiermee bedoel dat naarmate de pro versie ouder wordt het performance verschil tussen ps5 en ps5 pro groter zal worden.
Dit is mede de reden waarom ik het zelf niet nodig vind, wat je hier nu zegt heb ik nooit echt gemerkt bij de PS4. Nooit het gevoel gehad dat die ervaring zo veel beter was en zeker niet dat dit steeds beter en beter werd, over de PS4 Pro was het altijd heel stil tbh.

Denk maar aan een game zoals GTA VI.
Beste voorbeeld van een game die wrs amper nut gaat hebben van een Pro console, de belemmerende factor van deze games is de CPU en niet de gfx. Iets dat tenzij ik het gemist heb niet veel voordeel haalt uit de Pro aangezien deze vooral grafisch beter opties bied en geen extra rekenkracht.

GTA 6 zal ook gebruik maken van Ray tracing en andere complexe belichting technieken. De game gaat sowieso beter uitzien op de pro. Ik zou persoonlijk ook wachten met conclusies te trekken over GTA 6 tot de game er effectief is. En nogmaals, iedereen moet voor zichzelf bepalen of de pro het geld waard is of niet. Maar veel games hebben een performance mode en in die mode is RT beperkt of nihil. Op de pro heb je diezelfde mode met full ray tracing bv. Alleen al voor zo'n gevallen is de pro het waard voor mij. Want daar ergerde ik mij dus effectief aan. Maar ik kan perfect begrijpen dat mensen het nut er niet van in zien. Zo zijn er veel die de series s kochten in plaats van de series x. Ook een groot verschil. Ik zou nooit de series s gekocht hebben. Maar ik spreek niet voor iedereen. De keuze is individueel en ik kan beide kanten zeker begrijpen.

Laatst bewerkt:
Even getwijfeld, soms nog, … stilaan aan het wegebben. Mid-cycle refresh kopen als ik nog een game pc heb staan die grafisch sterker is dan base PS5, dat is me momenteel de centen niet waard.

Ligt ook aan de genres die ik hoofdzakelijk speel. Heb nog maar net mijn 2de singleplayer game uit en heb hem nu 3 jaar. Meeste uren zijn RL en COD 😊

Zelfs moest hem de geest geven dan doe ik mij zelf een tweedehandse base slim aan de hand. Worden massaal gedumpt aan zoete prijsjes 🤓

Gisteren neefje op de pro zien spelen op een 55inch Samsung QNED 95B. Dit is een miniled tv die 2 jaar geleden 1.100 of 1.200 euro kostte.

Fortnite zag er best goed uit en speelde vlot.

Ratchet and Clanck zag er echt triestig uit. PQ EOTF tracking trok echt op niks, veel smudge, slechte local dimming en immens veel blooming. Ik werd echt zot door die constante blooming.

Nee, dit was het niet. Ik heb ooit Ratchet and Clanck in performance mode op de base PS 5 gespeeld bij een maat op een 55 inch LG C2 OLEd en dat was echt veel beter dan hetgeen ik gisteren zag. Ik weet nog dat ik toen als Xbox user immens jaloers was.

Ik moet de reviewers toch bijstaan. Hebt ge geen recente high end (OLED) tv, koopt dan geen pro. Dat was echt in de verste verte geen 800 euro waard.

PS: ratchet and Clanck met NL gesproken audio ... :)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan