PlayStation 5 Pro

Dus kort samengevat tis dus de moeite als je het niet erg vind alle Sony exclusives nog eens te herspelen :p
Maar voor al de rest geen verschil zichtbaar.

Om terug on-topic te komen. Ik vind het verschil hier vs Tweakers wel opvallend. Ik heb hier letterlijk maar 1 iemand zijn ervaring ivm beeldkwaliteit (waar je uiteraard de Pro voor koopt) al zien delen en die was toch eerder lauwtjes. Op Tweakers daarentegen al verschillende reacties van mensen die zeggen dat het er een stuk beter (scherper) uitziet dan dat ze zelf verwacht hadden.
Misschien omdat mensen niet altijd de tijd hebben om er direct op te vliegen en uitgebreid te testen?
Zelf ook nog niet heel veel tijd gehad maar net gedaan met alle data over te zetten, disc drive te installeren, settings optimaliseren icm mijn nieuwe monitor en oude PS5 resetten.
Veel testen heb ik nog niet kunnen, enkel nog maar eens vlug The Crew 2 voor een aantal minuten gespeeld, maar ik kan moeilijker oordelen wat er beter is of niet omdat de nieuwe monitor een grotere impact heeft dan de Pro zelf.
Was ook mijn gedacht toen ik gisteren op tweakers zat. Hier is het constant zeveren over de prijs terwijl men daar wel bruikbare feedback geeft over de pro.
Inderdaad! Dat voortdurende gezaag blijft maar duren.
We weten allemaal dat die duur is, ik hoef er niet constant aan herinnerd te worden.

Het kriebelt om hem aan te schaffen, enkel de prijs en afwezigheid van een disc drive houd me tegen. Een pro model zou toch full option moeten zijn. Wie weet verander ik nog wel van gedachten als er games worden gereleased die er duidelijk veel mooier op gaan draaien.

Allez pro aangesloten
Ssd aangesloten
Disc drive… en er steken geen extra lange pootjes bij grmbl…
Heb je goed gekeken? Bij mij vielen ze direct uit de doos van de disc drive toen ik ze opende.
Welken bureau is dat? heb je die al lang?
Goh, welke het exact is weet ik niet meer. Het is een bureau uit de Weba die ik toch wel al een jaar of 16 heb. Op mijn vorig appartement had ik links nog een extra deel zodat het een L-vorm bureau was. Voor ons huidig appartement had ik besloten van dat er af te laten omdat ik liever wat minder plaats met het bureau inneem.

The crew Motorfest demo

Is echt wel een strak spel. 60 fsp 4k shizzle
Die offroad setting gaf al snel motorstorm vibes ook

Heb er al een paar games op gespeeld en voor mij is het echt de moeite. Strak beeld, strakke frames voor mij is het een mooi verschil die wel duidelijk zichtbaar is. Ik speelde nooit Performance mode op Ps5 omdat ik nu eenmaal een sucker ben voor het mooiste beeld maar die 30Fps was echt wel brutal. De PS5 pro lost dit lekker voor mij op, dus money we'll spend for me.

PS: volgens Digital foundry moet Forbidden West echt verbluffend zijn op de pro. De indrukwekkenste game ooit op een console. Image quality moet subliem zijn. En was al subliem eigenlijk...

de gameplay in hun ps5 pro review van forbidden west ziet er idd ongelooflijk goed uit.. vergelijkbaar met pc versie zelfs blijkbaar :)

damn, ik moet uit deze thread blijven :D

Net horizon remastered eens gespeeld en het ziet er idd wel iets beter uit, maar verwacht niks wereldschokkend. De pro is wel luidruchtiger dan mijn launch ps5.

Kan de pro ook horizontaal gelegd worden zoals de gewone ps5?
Ik zie hem bijna altijd verticaal staan.
Mijn ps5 past horizontaal net in mijn tv kast.

Ik denk dat ik hem toch gaan halen 🙀 enige nadeel ik kan nergens die disc drive vinden aan een eerlijke prijs.
Die kan je later nog toevoegen he.

Ik heb een disc drive, maar zelfs nog niet geïnstalleerd.
Alle reviews zijn digitale codes en games koop ik amper. Heb het wel gekocht voor blu-rays te kijken :p

Enkele fysieke shops gedaan deze morgen PS5 Pro's genoeg (in de Mediamarkt ernaast Slim met disk) maar die verrekte losse disk drives zijn nergens te vinden zelf op hun direct site is het uitverkocht dus nope geen Pro tot de drive te koop is . 😠

Terug
Bovenaan