PlayStation 5 Pro

Ik wacht de Tweakers.net review af waar ik duidelijk zal zien in cijfers wat nu de werkelijke verschillen zijn. De verschillende reviews die ik reeds heb gelezen is vooral gebaseerd op "gevoel" en het lijkt alsof ... Het idee dat je met een betere console zou spelen zorgt er bij mensen heel vaak voor dat ze "snel" heel veel verbeteringen "zien". Ik heb al verschillende vergelijking video's gezien PS5 vs PS5pro en op vloeiend beeld kan ik amper tot geen verschil constateren. Ik moet vaak herhalen of stilstaande beelden vergelijken om "de zoek de verschillen" te spotten.

Ik ben liefhebber van Sony en speelde al op elke console (behalve de ps5 pro). Maar een kritische blik tegenover deze console die 920€ moet kosten (disk drive aanzie ik als een standaard vereiste voor een console) is wel aangewezen.

Ik wacht de Tweakers.net review af waar ik duidelijk zal zien in cijfers wat nu de werkelijke verschillen zijn. De verschillende reviews die ik reeds heb gelezen is vooral gebaseerd op "gevoel" en het lijkt alsof ... Het idee dat je met een betere console zou spelen zorgt er bij mensen heel vaak voor dat ze "snel" heel veel verbeteringen "zien". Ik heb al verschillende vergelijking video's gezien PS5 vs PS5pro en op vloeiend beeld kan ik amper tot geen verschil constateren. Ik moet vaak herhalen of stilstaande beelden vergelijken om "de zoek de verschillen" te spotten.

Ik ben liefhebber van Sony en speelde al op elke console (behalve de ps5 pro). Maar een kritische blik tegenover deze console die 920€ moet kosten (disk drive aanzie ik als een standaard vereiste voor een console) is wel aangewezen.

vind dat het vooral afhangt van hoe je zelf bent.
als je redelijk casual bent en niet alles met een technisch oog bekijkt ga je echt niet veel voldoening halen uit de pro, in dat opzicht zijn de verschillen veel subtieler ten opzichte van de ps4 pro launch.
maar wil je absoluut the best of the best op vlak van console gebied momenteel dan is het dit, hoe je het ook draait of keert. De kleine technische upgrades terzijde is het vooral PSSR die een interessante toekomst zal bieden. Ik betwijfel ten sterkste dat PSSR niet op de gewone PS5 kan draaien en dat dit gewoon een truuk is van Sony om meer Pro's te verkopen, maar zo zijn de kaarten nu eenmaal gelegd. (net zoals dlss 3.0 niet zou kunnen draaien op 3000 series en enkel op de 4000 series, complete bullshit om nieuwe kaarten te verkopen @ nvidia)

Nu een paar dagen kunnen testen.

Zijn het grote verschillen sowieso niet. Elke game draait gewoon iets beter.

Enkel bij Final Fantasy merk ik een groot verschil omdat ik deze nooit op 30 fps heb gespeeld.

Dus ik ben opzich wel tevreden;

Gewoon spijtig dat er geen echt nieuwe game is gelanceerd met PS5 Pro

Voor de kenners is er dan zo weinig verschil tussen beide consoles voor dat geld?

Ik lees overal dat pure Money Grab is.
Of gaan er echt games komen die het nut eruit halen?

Anders breng ik hem terug en koop ik game pc.

Voor de kenners is er dan zo weinig verschil tussen beide consoles voor dat geld?

Ik lees overal dat pure Money Grab is.
Of gaan er echt games komen die het nut eruit halen?

Anders breng ik hem terug en koop ik game pc.
eerst en vooral wil ik wel es de game pc zien die je kan bouwen voor 799 euro, maar goed.
ik heb een pc van 5 jaar terug en kan perfect age of empire en age of mythologie draaien dus je hebt daarvoor ook geen game pc nodig.
voor mij blijft de ideale combo pc + ps5 (pro).

ik speel momenteel enkel diablo 4 en ik vind dat ik wel een verschil zie op ps5 pro. Alles is meer "crispy" en is dus waarschijnlijk volledig 4k ipv checkerboarding (of hoe ze het ook noemen).
ieder moet dus voor zijn eigen uitmaken of de pro de moeite waard is... laat je ook nu es niet opjagen door wat fanboys op youtube zeggen en kijk es wat meer filmpjes van digital foundry ofzo..
persoonlijk hoop ik dat monster hunter wilds een ps5 pro patch heeft, de devs hebben al aangekondigd dat dit effectief het geval is, dus voor mij sowieso een win win :)

alsook > ps5 launch edition kunnen verkopen aan 400 euro, heel oude disc games kunnen verkopen aan 100 euro, dus heb er wel vrede mee om 300 euro extra te betalen voor een pro die waarschijnlijk terug 4 jaar zal meegaan..

Vreemde vraag als je er net boven vertelt dat je hem hebt en al kunnen uittesten hebt.
Of als de vraag is: zal dat verschil in de toekomst groter worden? Dat betwijfel ik. Games gaan altijd zowel voor de gewone als de Pro uitkomen. En als devs het onderste uit de kan van de Pro kunnen halen, zal dat ook zo zijn met de gewone.
Met de PS4 Pro bleef dat verschil ook altijd beperkt.

Idd ben gewoon een twijfeleraar 😅

Als ik dan al die reacties op Neogaf lees precies of ik in zak ben gezet. Ze zeggen daar precies allemaal een game pc is beter voor hetzelfde geld.

Mocht je iets interessants zien, mag je me altijd iets laten weten ook. Ben de laatste jaren een beetje "achter" geraakt wat betreft pc's

Fredenevy als je meer info zoekt of wat of hoe. Kan je steeds Ascari een berichtje sturen. Heeft mijn pc gedaan en it’s a beast ! Gwn budget doorgeven en wat je wensen zijn. Je krijgt een volledig lijstje naar uw noden en eventueel kan je hem door hemzelf in elkaar laten steken “ heb ik ook gedaan “ was er iets te lang uit. Prachtig werk voor een klein prijsje !

Idd ben gewoon een twijfeleraar 😅

Als ik dan al die reacties op Neogaf lees precies of ik in zak ben gezet. Ze zeggen daar precies allemaal een game pc is beter voor hetzelfde geld.
Das nu ook wel zever.
Verschil met consoles is dat die games meestal heel erg geoptimaliseerd zijn voor die consoles.
Bij pc heb je dat minder, ook gaan er een deel van je resources naar het draaien van Windows enz.
Voor 800eur heb je echt geen goede game pc, voor die prijs heb je met moeite een goede videokaart.
Een gamepc waar je even lang mee kan doen als een console (6-8 jaar) en dus ook op een deftig niveau van graphics (niet alles op medium en low moeten zetten) is een serieuze investering, neem al maar een paar duizend euro.
Vergeet ook niet dat je bij console al je tv hebt, in vele gevallen is dat bij mensen nu een mooie oled of iets dergelijks, wil je een oled monitor reken ook al maar op 700+ euro.

Oke je hebt wel een punt. Moet nog alles kopen dan. En zie me niet met me game pc op een 65 inch oled spelen.

Persoonlijk heb ik het altijd een beetje gezien als: console = lekker in de zetel, pc = op een bureaustoel aan je bureau. Al zijn er voldoende uitzonderingen in beide kampen. Verder was het ook: console = opstarten en gaan, pc = driver-miserie, duizend instellingen in je games om het optimaal te laten draaien, enz... Maar ook op dat vlak groeien beide naar mekaar toe, want in consoles begin je ook al diverse tweak-instellingen te hebben (HDMI, performance vs fidelity, enz) terwijl PCs een pak gebruiksvriendelijker zijn dan vroeger.

IMHO moet je eerst kijken hoe je wil gamen, nl PC vs console. Dan pas kijk je welke PC respectievelijk console je wil. Dus een PS5 Pro kopen, en dan ineens beginnen afvragen of je voor hetzelfde geld niet beter een PC koopt, lijkt me de verkeerde vraag eigenlijk. De vraag is: waarom heb je een console gekocht (en daar kan je je dan eventueel afvragen of een gewone PS5 niet goed genoeg was).

Persoonlijk heb ik het altijd een beetje gezien als: console = lekker in de zetel, pc = op een bureaustoel aan je bureau.
Gamed al 10 jaar op PC, in de zetel :p

Er zijn meer controllers compatibel met PC, dan met eender welke console. Wij zijn al effe geen uitzonderingen meer.

Qua keuze, weet gewoon wat je wilt spelen. En of je ok bent met online te betalen. Voor mij is dat laatste vooral een brug te ver.

Ik heb een filmpje gezien dat de PlayStation 5 Slim met black Friday een mooie korting krijgt (zou +-370$ kosten). Als dit klopt, dan is het prijsverschil ineens een pak groter en hou je de verkoop van de pro versie toch tegen?
+-370 euro vs 800 euro. Dan zou ik het toch weten indien ik nog geen ps5 had.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan