Pizza maken

Ik wou graag jullie mening eens horen..
Ik heb m'n Ooni fyra nu 2 keer gebruikt en de lak achter bij het verbrandingscompartiment is al een beetje los.
Het gaat geen invloed hebben op de prestaties maar ik heb het aangekaart bij ooni zelf en ik mag hem terug opsturen voor een nieuwe of 40€ store credit.
Zou ik gewoon gaan voor een nieuwe oven of kiezen voor een 'gratis' accessoire?
Hieronder zie je het issue:

Ik zou hem terugsturen, het zal er allicht niet op beteren als alles begint af te pellen.

Ik weet nu niet of die lak in de brander kan vallen maar dat lijkt me toch ook niet al te gezond mocht het gebeuren?

edit: Volgens Reddit kan het wel geen kwaad zie ik maar het zou toch niet mogen vind ik.

Laatst bewerkt:
Ik zou hem terugsturen, het zal er allicht niet op beteren als alles begint af te pellen.

Ik weet nu niet of die lak in de brander kan vallen maar dat lijkt me toch ook niet al te gezond mocht het gebeuren?

edit: Volgens Reddit kan het wel geen kwaad zie ik maar het zou toch niet mogen vind ik.
De nieuwe is ondertussen onderweg.. Topservice in ieder geval 👌!

Daarnet nog eens pizza gemaakt. Vrij goed gelukt, volgens mij. En iedereen die ervan gegeten heeft vond dat ook, dus ik ben tevreden. 😊
Bij de tweede was ik vergeten de mozzarella erop te doen, dus heb dat maar achteraf gedaan. 😂🤷‍♂️

PXL-20240608-155710011.jpg

PXL-20240608-153644675.jpg

PXL-20240608-155025539.jpg

Daarnet nog eens pizza gemaakt. Vrij goed gelukt, volgens mij. En iedereen die ervan gegeten heeft vond dat ook, dus ik ben tevreden. 😊
Bij de tweede was ik vergeten de mozzarella erop te doen, dus heb dat maar achteraf gedaan. 😂🤷‍♂️

PXL-20240608-155710011.jpg

PXL-20240608-153644675.jpg

PXL-20240608-155025539.jpg
Ze zien er ook wel echt top uit!

Zalig! Hoe heb je de deeg gemaakt? Merk je verschil met de Caputo bloem?
Ik heb hetzelfde recept gevolgd als anders (heel basic), maar zag idd een verschil met Caputo. Het deeg was veel gemakkelijker in gebruik (heel rekbaar zonder scheuren) en de panterprint komt er beter uit ^^

Mijn recept:

1kg bloem, 0,3gr droge gist, 23gr zout, 620ml water; that's it. In de Kitchen Aid kneden, dan 12u laten rusten om vervolgens in bollen van 200gr te splitten en die in een gesloten container nog eens 6-8u te laten rusten en te gebruiken. Die 12u was bij mij ook al eens enkele uren langer, maar met Caputo gaf dat geen problemen. Herkneden en de lucht (en vochtigheid) bleef aanwezig.

Ik heb hetzelfde recept gevolgd als anders (heel basic), maar zag idd een verschil met Caputo. Het deeg was veel gemakkelijker in gebruik (heel rekbaar zonder scheuren) en de panterprint komt er beter uit ^^

Mijn recept:

1kg bloem, 0,3gr droge gist, 23gr zout, 620ml water; that's it. In de Kitchen Aid kneden, dan 12u laten rusten om vervolgens in bollen van 200gr te splitten en die in een gesloten container nog eens 6-8u te laten rusten en te gebruiken. Die 12u was bij mij ook al eens enkele uren langer, maar met Caputo gaf dat geen problemen. Herkneden en de lucht (en vochtigheid) bleef aanwezig.
12u laten rusten in de koelkast? Of gewoon op kamertemperatuur?

Thx om te delen, meestal laat ik eerst een uur of 2 rusten en dan direct in bollen van 200 gr splitsen, daarna nog eens een uur of 6 laten rusten. Lijkt me toch de moeite om eens die langere tijden aan te houden.

Dan is dat den dag ervoor zorgen dan uw deeg rond 23u klaar is om te rusten. Vrijdagavond 23u deeg klaar, zaterdagochtend 11u bolletjes maken.

12u laten rusten in de koelkast? Of gewoon op kamertemperatuur?

Thx om te delen, meestal laat ik eerst een uur of 2 rusten en dan direct in bollen van 200 gr splitsen, daarna nog eens een uur of 6 laten rusten. Lijkt me toch de moeite om eens die langere tijden aan te houden.

Dan is dat den dag ervoor zorgen dan uw deeg rond 23u klaar is om te rusten. Vrijdagavond 23u deeg klaar, zaterdagochtend 11u bolletjes maken.
Kamertemperatuur (21 à 23 graden).

En idd, hier had ik ze nu rond 18u al klaargemaakt, laten rusten tot dag nadien 10u en dan pas bolletjes van gemaakt.

Net pizza bij wally’s gegeten. Beste deeg ooit voor mij

Toppings, mss té experimental.

70% hydratatie
5u rijzen op kamer, 48 rijpen koeling, 1,5u op kamer voor het bakken.

Foto’s volgen

Net pizza bij wally’s gegeten. Beste deeg ooit voor mij

Toppings, mss té experimental.

70% hydratatie
5u rijzen op kamer, 48 rijpen koeling, 1,5u op kamer voor het bakken.

Foto’s volgen

Onlangs geweest en vond dat een tegenvaller qua basic toppings: tomaat en kaas was erg smakeloos :/. Deeg wel top inderdaad.

Een vraagje, ik wil graag een pizzasteen kopen voor op de Kamado, maar moet ik ergens op letten? Ik zie van The Bastard een gewone, maar ook een Fred Stone. Iemand suggesties?

Een vraagje, ik wil graag een pizzasteen kopen voor op de Kamado, maar moet ik ergens op letten? Ik zie van The Bastard een gewone, maar ook een Fred Stone. Iemand suggesties?
Beide kan je perfect pizza´s op bakken maar de manier van je kamado in te richten is ander.

Terug
Bovenaan