Joeri

Hoofdredacteur
Crowdfunder FE
Platinum Trophy
De live-action remake van de Disney-klassieker uit 1953.
Er werden al heel wat Peter Pan-films gemaakt, maar deze is dus uit de Disney-stel.

Vanaf 28 april te bekijken via Disney+, dus geen bioscooprelease.

 
Belooft weinig goeds voor de kwaliteit van deze film, ondanks dat de trailer er goed uitziet.

Goede films horen eerst thuis in de cinéma, zelfs Netflix begint dit in te zien.
 
De zoveelste zielloze remake. Met de gekende moderne updates en net zoals in Lion King alle beetje kleur dat het origineel had eruit gezogen.
 
Belooft weinig goeds voor de kwaliteit van deze film, ondanks dat de trailer er goed uitziet.

Goede films horen eerst thuis in de cinéma, zelfs Netflix begint dit in te zien.
dat is puur om een oscar nominatie binnen te krijgen, en meestal is dat maar een week zoals Joeri zegt.
 
Die conclusies kan je perfect staven met deze trailer, vandaar ook de vele kritiek erop.

Met de onfortuinlijke "woke" richting van Disney, zeker op het vlak van real life adaptaties van klassiekers, vrees ik er toch voor dat men er een draai aan gaat geven waardoor het oorspronkelijke verhaal weer wat van zijn charme verliest. Het racebenden tot daartoe... hoewel dat ook steevast éénrichtingsverkeer blijft natuurlijk...

De térechte kritiek op deze trailer en adaptatie? Zo zie je in de trailer bijvoorbeeld een meisje bij de Verloren Jongens. De verklaring van de oorspronkelijke auteur waarom die er in het oorspronkelijke verhaal bewust niet waren?
Er zijn echter geen verloren meisjes, omdat (zoals Peter Pan het zelf uitlegt) meisjes veel te slim zijn om uit hun kinderwagen of kraambed te vallen en verloren zouden raken op deze manier.

Ik durf er bijna geld op inzetten dat men de "moederlijke" rol van Wendy ook zal minimaliseren en er een meer avontuurlijke draai aan geven, want natuurlijk kunnen meisjes ook avontuurlijk zijn, en moederschap al te positief voorstellen is natuurlijk onderdrukking van meisjes nietwaar...
 
  • Leuk
Waarderingen: math
 
Andermaal een zielloze live action remake die echt niet had gemoeten, met veranderingen die grotendeels destructief zijn voor de boodschap van het origineel. Ik heb gekeken omdat ik Disney+ heb, maar had hier toch echt niet voor willen betalen om dit in de cinéma te zien. Nu ja, dat Disney zelf hem niet in de cinéma heeft uitgebracht zegt genoeg.

Een 5/10 max. Een 4,9 omdat deze film eigenlijk niet had moeten bestaan. Met Hook bestaat er wat mij betreft al reeds lang een betere live action invulling van (een vervolg op) het verhaal van Peter Pan. Finding Neverland valt ook te verkiezen boven deze verfilming.
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Andermaal een zielloze live action remake die echt niet had gemoeten, met veranderingen die grotendeels destructief zijn voor de boodschap van het origineel. Ik heb gekeken omdat ik Disney+ heb, maar had hier toch echt niet voor willen betalen om dit in de cinéma te zien. Nu ja, dat Disney zelf hem niet in de cinéma heeft uitgebracht zegt genoeg.

Een 5/10 max. Een 4,9 omdat deze film eigenlijk niet had moeten bestaan. Met Hook bestaat er wat mij betreft al reeds lang een betere live action invulling van (een vervolg op) het verhaal van Peter Pan. Finding Neverland valt ook te verkiezen boven deze verfilming.
Bwoa, dat het niet in de cinema uitkomt zegt weinig denk ik. Ik vrees zowat voor The Little Mermaid en die komt wel in de cinema's.
 
Terug
Bovenaan