Personeelsfeest: Yay or Nay?

Ga jij naar het personeelsfeest?


  • Totaal aantal stemmers
    130
Hier zijn dat serieus grote feestjes (festivalgewijs), er werken dan ook een 3-4000 mensen bij ons.
Ik voel mij totaal niet verplicht om te gaan, er zijn ook geen dresscodes (wees jezelf) en het einde is voorzien rond middernacht, dus ik ga er wel naartoe, want er zijn toch zeker enkele collega's waar ik wel echt goed mee overweg kan en gratis wat eten en drinken sla ik niet snel af.

Dit jaar is het ook heel dicht bij huis (vorig jaar in het Brusselse), dus dat is ook een meevaller.
 
Haha ik ook se. Goed zaufen, eten en shaken (dansje) en ..

Even Off Topic
Ik heb trouwens twee 'beste' vrienden.
één van die twee, drinkt nooit (en ik bedoel echt gene druppel) De andere zuipt alsof er geen morgen is.
Dus eigenlijk is dat voor mij vrij goed.

De ene houdt mij een beetje in toom, de andere zuipt mij te pletter. Dus gemiddeld genomen is dat 'break even'. :support:
 
Voor dat budget ga ik persoonlijk liever 1 (of meerdere keren) per jaar op opleiding naar het buitenland.
Amuseer ik mij even goed en zuip ik minstens even veel.

Enfin op gebied van evenementen ben ik nu wel relatief verzadigd gezien mijn nieuwe functie. 5 kilo horecagezwel erbij, here we go.
 
Laatst bewerkt:
Voor dat budget ga ik persoonlijk liever 1 (of meerdere keren) per jaar op opleiding naar het buitenland.
Amuseer ik mij even goed en zuip ik minstens even veel.

Enfin op gebied van evenementen ben ik nu wel relatief verzadigd gezien mijn nieuwe functie. 5 kilo horecagezwel erbij, here we go.
Voor het geld dat in al die evenementen gepompt wordt, wil ik vooral nooit horen "ahja, dit jaar zijn er geen budgetten voor opslag hoor"...
 
Bij ons zijn dat feesten voor zo'n 20000 man tot 120000 man (maar da's al efkes geleden). De catering trekt wel op niet zoveel (voetbal-hamburgers) en de drank is enkel in blikjes, maar kom, we krijgen oorbeschermers tegen de bommekes en een jasje als we het koud krijgen.

En nu serieus:
- een keer per jaar hebben we een teambuilding waarbij 1 dag bestaat uit echte teambuilding, de andere dag is vorming. Ertussen is er een avondfeest met dj. Dat avondfeest vind ik nog ok, maar als de DJ erbij komt loop ik weg. Ik babbel gewoon graag, maar met DJ is dat quasi onmogelijk.
- een keer per 4 jaar is het verkiezing van de voorzitter en actiepunten. Dat is dan 800 man die 3 dagen lang vergadert, waarbij personeel dan assistentie moet geven. Op de laatste avond is er dan ook een feest met een groep die wel iets mag kosten (2 keer geleden 1 uur DJ-sessie van Regi (maw: USB afspelen en dan "waar zijn die handjes"), vorige keer was het een beperktere live-cover-groep, die best wel leuk was.
 
Bij ons zijn dat feesten voor zo'n 20000 man tot 120000 man (maar da's al efkes geleden). De catering trekt wel op niet zoveel (voetbal-hamburgers) en de drank is enkel in blikjes, maar kom, we krijgen oorbeschermers tegen de bommekes en een jasje als we het koud krijgen.

En nu serieus:
- een keer per jaar hebben we een teambuilding waarbij 1 dag bestaat uit echte teambuilding, de andere dag is vorming. Ertussen is er een avondfeest met dj. Dat avondfeest vind ik nog ok, maar als de DJ erbij komt loop ik weg. Ik babbel gewoon graag, maar met DJ is dat quasi onmogelijk.
- een keer per 4 jaar is het verkiezing van de voorzitter en actiepunten. Dat is dan 800 man die 3 dagen lang vergadert, waarbij personeel dan assistentie moet geven. Op de laatste avond is er dan ook een feest met een groep die wel iets mag kosten (2 keer geleden 1 uur DJ-sessie van Regi (maw: USB afspelen en dan "waar zijn die handjes"), vorige keer was het een beperktere live-cover-groep, die best wel leuk was.
Ik dacht altijd dat jullie autobanden in brand staken daarvoor? :p
 
Heb "gaan met tegenzin" geklikt, terwijl ik mij soms wel amuseer.
Veel hangt af van je relatie met je collega's, je bazen... .
Het is eigenlijk iets dat ze niet hoeven te doen, dus heb je weinig recht v klagen...

Mijn mening over personeelsfeesten en aanverwante:

* free food en entertainment: leuk, weer warme maaltijd minder dak zelf moe regelen.
* weer een avond/zaterdag kwijt aan het werk: minder leuk
* gezelschap: vanaf de bazen erbij zijn is, hebben veel de neiging om krampachtig te lachen met alle flauwe mopjes van de baas en geforceerd proberen op een goed blaadje te staan.: minder leuk

Er was deze week een bbq vh werk. Ik heb spontaan zoveel mogelijk geholpen met die bbq omdat ik gewoon niet wou constant bij de bazen staan. En ben graag wat actief bezig. Iedereen azo v Wizard merci om zoveel te helpen met rond te gaan met de hapjes en de opkuis.

Maar de reden is dat ik gewoon kots v al da fake geslijm bij de bazen en ik wil daar nt teveel aan meedoen.
Sommige staan daar hypocriet proberen de beste maat te zijn met de baas en achter haar rug spugen ze haar uit.
 
Hier hebben we een soort "vriendenkring" die geregeld iets organiseert.
Ik heb nog nooit meegedaan en ben dat ook niet van zin.
Het zijn collega's, geen vrienden of familie. Ik zie die collega's ook al meer dan m'n vrienden en familie. Ik heb echt geen zin om daar dan buiten de werkuren nog eens mee op te trekken.
En de collega's die ik graag heb zijn ook op 1 hand te tellen.

En ik heb daar ook totaal geen tijd voor...
 
Terug
Bovenaan