Parkeren AB Brussel

Pieterjan94

Well-known member
Iemand tips over waar je best kan parkeren om naar de AB te gaan, komende van Limburg?
Trein spijtig genoeg geen optie aangezien we dan voor het einde van het concert al moeten vertrekken.

Groetjes
 
Iemand tips over waar je best kan parkeren om naar de AB te gaan, komende van Limburg?
Trein spijtig genoeg geen optie aangezien we dan voor het einde van het concert al moeten vertrekken.

Groetjes
Ben je dat zeker?

ik ben al talloze keren naar AB geweest, en ze stellen hun concerten toch vrij goed af op de NMBS hoor. Ik moet dan Brugge hebben, en heb telkens tot het eind van concert kunnen blijven. (ok bij het laatste nummer zorgen dat je dichtbij de deur staat, maar dan hop naar beneden achter je jas, en naar de trein hollen lukte me steeds perfect)
 
Iemand tips over waar je best kan parkeren om naar de AB te gaan, komende van Limburg?
Trein spijtig genoeg geen optie aangezien we dan voor het einde van het concert al moeten vertrekken.

Groetjes
Als je google maps opent kan je rond de AB wel een hoop (betalende) parkings vinden, zelf wel nog nooit gedaan. Als je iets avontuurlijker bent kan je het er gewoon op wagen, tenzij er een evenement is aan het paleis kan je daar parkeren (Paleizenplein o.a.) of rond het park.

Zover ik weet kan je ook nog altijd gratis parkeren aan het Margaretasquare of Ambiorixsquare, daar kan je de metro nemen (Schuman/Maalbeek) naar de AB (De Brouckère), dat is uiteraard wat verder, maar wel makkelijk komende van de E40 richting Leuven.
 
Die enkele keren in de laatste jaren dat ik in echt Brussel centrum zelf moest zijn met de auto, koos ik ofwel voor Parking Albertinasquare of City2 Winkelcentrum. Die laatste sluit savonds wel zie ik. Die eerste is 24/7.

Goedkoop is het waarschijnlijk niet. Maar uw auto staat redelijk veilig en je zit snel op de kleine ring om richting E40 te gaan. Die 10min wandelen om het laatste stuk te overbruggen ga je niet winnen met rond te rijden op zoek naar een parkeerplek, laat u niet afschrikken om ff te wandelen.
 
Ik sta altijd in de Interparking van De Brouckère, dat is quasi op de Anspachlaan en als ge niet te vroeg aankomt kost u dat geen arm en been.

De laatste keer was deze wel dicht en ben ik naar de parking van De Munt getrokken, had ik wel iets voor want de lift werkte niet en wist geen andere ingang zijn dus dan maar via de auto ingang gegaan :laugh:

Parking Royal gebruik ik ook soms, dat is op een klein kwartiertje stappen. Rustigere buurt wel.
 
Laatst bewerkt:
- Bepark, parking bourse
- Qpark Dansaert

Bepark ligt op vijf minuten wandelen van AB en Qpark op een dikke 10 minuten. Beiden in een goede buurt dus de nachtelijke wandeling naar de wagen zal zonder problemen verlopen.
 
Ik sta altijd in de Interparking van De Brouckère, dat is quasi op de Anspachlaan en als ge niet te vroeg aankomt kost u dat geen arm en been.
Ik ga ook altijd naar deze parking, veel dichter bij de AB kan je niet parkeren denk ik.

Bij het savonds terugkeren naar de parking moet je dikwijls wel langs daklozen passeren die komen schooien voor wat geld of gaan proberen je te "helpen" om in het gebouw te geraken. Maar gewoon negeren en voorbij lopen lijkt tot nu toe altijd wel te werken :unsure:
 
Terug
Bovenaan