Parkeerschijven/parkeerwachters en andere parkeershit

Omdat ik die verhalen bijna dagelijks hoor en het is altijd hetzelfde dus dat triggert sorry 😅
"Het moet menselijk zijn" "Het is maar 2 minuten" "Allè en juist nu komt gij"

Ge neemt een risico (ge kent bovendien het risico)
Ja als ge tegen de lamp loopt moogt ge vloeken, maar enkel op uzelf.

Die wat daar 35 minuten staan ipv 30 gaan ook menselijkheid en redelijkheid vragen want allè wat maken nu die 5 minuten 😊
De kans dat jij als parkeerwachter iemand beboet en die mens u aanspreekt en zegt: Oei sorry ik stond hier maar 3 minuten en .. is ook uiterst klein hé. Als je parkeert dan is het meestal met de bedoeling dat je elders gaat shoppen of zo. En niet in de buurt van uw wagen blijft ronddwalen.

Allé ja het werkt in beide richtingen en eerlijk? Mits wat ervaring als parkeerwachter heb je toch al meteen door of die mens van goede of kwade wil is (de waarheid sprekend of toevallig net terug naar zijn of haar wagen stapt als je de boete geeft)?:tongue:

Vandaag antwoord gehad van parkeerbedrijf en ze geven toe dat ze onterecht een boete geschreven hebben.
Natuurlijk, ik heb dan ook gewoon netjes betaald. Ik zeg het nogmaals, maffia.

Nu, als ik naar Antwerpen ga parkeer ik wel op de P+R Linkeroever. 5 euro en soms een tramticketje.
In Brugge parkeer ik aan het station en dan met de gratis bus of te voet naar het centrum.

Jij gaat er dan al vanuit dat die u heeft zien uitstappen, kan je nooit aantonen.

Jij parkeert, stap weg. Hij stelt vast dat er geen schijf ligt. Dus overtreding.
Haha ik heb ooit eens ergens geparkeerd en terwijl ik nog moet uitstappen begin een parkeerwachter mij te beboeten. NO Joke! :)
(Dat was echt binnen de paar seconden dat ik daar geparkeerd was en voor ik de kans kreeg de schijf te leggen)

Ik stap uit en ik zie die mens schrikken en ik vraag: Hey wat ben je aan het doen?
Hij: Ik ben u aan het beboeten.
Ik: Ik ben nog niet eens uitgestapt! Je moet me wel de tijd geven hé!
Hij: Allé voor één keertje is het goed. :laugh:

De kans dat jij als parkeerwachter iemand beboet en die mens u aanspreekt en zegt: Oei sorry ik stond hier maar 3 minuten en .. is ook uiterst klein hé. Als je parkeert dan is het meestal met de bedoeling dat je elders gaat shoppen of zo. En niet in de buurt van uw wagen blijft ronddwalen.

Allé ja het werkt in beide richtingen en eerlijk? Mits wat ervaring als parkeerwachter heb je toch al meteen door of die mens van goede of kwade wil is (de waarheid sprekend of toevallig net terug naar zijn of haar wagen stapt als je de boete geeft)?:tongue:
Ik weet nie, ik ben geen parkeerwachter 😅
Ik weet wel dat heel veel onschuldig uitziende en klinkende mensen dat toch nie altijd zijn

Maar je zegt ook niet tegen een agent "Allè nu, dat licht stond pas 3 seconden op rood. T moet n beetje menselijk blijven hè"

Haha ik heb ooit eens ergens geparkeerd en terwijl ik nog moet uitstappen begin een parkeerwachter mij te beboeten. NO Joke! :)
(Dat was echt binnen de paar seconden dat ik daar geparkeerd was en voor ik de kans kreeg de schijf te leggen)

Ik stap uit en ik zie die mens schrikken en ik vraag: Hey wat ben je aan het doen?
Hij: Ik ben u aan het beboeten.
Ik: Ik ben nog niet eens uitgestapt! Je moet me wel de tijd geven hé!
Hij: Allé voor één keertje is het goed. :laugh:

Proces voor te geblindeerde ruiten! 😂

Omdat ik die verhalen bijna dagelijks hoor en het is altijd hetzelfde dus dat triggert sorry 😅

Die wat daar 35 minuten staan ipv 30 gaan ook menselijkheid en redelijkheid vragen want allè wat maken nu die 5 minuten 😊

"Tegen de lamp lopen" is nu ook wel wat overdreven als ge voor 3 minuten uw schijf niet hebt gelegd.

En uw laatste uitspraak is ook nogal naast de kwestie, want nee, dat zou ik zelf niet doen. En die plaatsen worden quasi enkel gebruikt voor ophalen en afzetten aan school en dus voor een paar minuten.

En ik heb al uitgelegd dat ik het vooral jammer vind dat wanneer het doel bereikt is (maximaal 30min parkeren), wat toch de insteek zou moeten zijn, er toch voor het geldgewin wordt gegaan. Want het doel is niet die blauwe schijf, dat is louter een middel om het doel te bereiken.

Maar als jij het normaal vindt dat daar iemand louter die 6 plaatsen staat te observeren om meteen op auto's te springen van zodra de bestuurder oversteekt en zo op 3 minuten tijd 2 boetes uit te schrijven, dan is dat uw goed recht. Ik zou het iets menselijker aanpakken.

Nog erger zijn ondergrondse privé parkings op sommige locatie in het buitenland

- Geld? Dat wordt niet meer ondersteund. Uw kaart aub.
- Ne app? Dat werkt hier niet. Deze parking is privé. Uw kaart aub.
- Een Belgische bankkaart? Sorry die werkt hier niet. Uw binnenlandse kaart aub.
- Een Belgische kredietkaart? Sorry die werkt hier niet. Uw binnenlandse kaart aub.
- Komt er ne inwoner van dat land aan den automaat. Beep beep. :S

Je kan mij nu uitlachen met bovenstaande maar ik heb dit al meermaals mee gemaakt.

Sindsdien prefereer ik op straat te parkeren, daar werkt een app tot op heden wel altijd voor mij (niet privé).
Klopt volledig, oa in Duitsland of UK, is om te rotten.

Proces voor te geblindeerde ruiten! 😂
Neen maar ik begrijp het wel. Wat is de kans dat je net wanneer je aan de volgende wagen komt dat die chauffeur nét geparkeerd is en dit net uit je gezichtsveld gebeurd is? Op 20 jaar tijd was dit waarschijnlijk de allereerste keer dat dit voor viel bij die parkeerwachter.

En automatisch kijkt zo iemand naar de blauwe schijf (passagierszijde) en niet naar de bestuurderszijde om te zien of daar nog iemand in de wagen zit akkoord? En ja die blauwe schijf lag daar dus nog niet dat was pas een fractie later.

Op dat moment zelf vond ik dat niet grappig maar achteraf bezien wel :D

En automatisch kijkt zo iemand naar de blauwe schijf (passagierszijde) en niet naar de bestuurderszijde om te zien of daar nog iemand in de wagen zit akkoord?
Wie legt er zijn parkeerschijf aan de passagierszijde? 🤨

Ik leg dat recht voor mij, achter de voorruit aan de bestuurderszijde.

"Tegen de lamp lopen" is nu ook wel wat overdreven als ge voor 3 minuten uw schijf niet hebt gelegd.

En uw laatste uitspraak is ook nogal naast de kwestie, want nee, dat zou ik zelf niet doen. En die plaatsen worden quasi enkel gebruikt voor ophalen en afzetten aan school en dus voor een paar minuten.

En ik heb al uitgelegd dat ik het vooral jammer vind dat wanneer het doel bereikt is (maximaal 30min parkeren), wat toch de insteek zou moeten zijn, er toch voor het geldgewin wordt gegaan. Want het doel is niet die blauwe schijf, dat is louter een middel om het doel te bereiken.

Maar als jij het normaal vindt dat daar iemand louter die 6 plaatsen staat te observeren om meteen op auto's te springen van zodra de bestuurder oversteekt en zo op 3 minuten tijd 2 boetes uit te schrijven, dan is dat uw goed recht. Ik zou het iets menselijker aanpakken.
Of je kan gewoon je kaart leggen, natuurlijk. Duurt nog minder dan 3 minuten!

Vandaag antwoord gehad van parkeerbedrijf en ze geven toe dat ze onterecht een boete geschreven hebben.
Natuurlijk, ik heb dan ook gewoon netjes betaald. Ik zeg het nogmaals, maffia.
Plaats u nu eens in de schoenen van de parkeerwachter. Die ziet uw auto, ziet geen ticketje achter de ruit, controleert nummerplaat, vindt geen betaling. Registreert dat, retributie rolt eruit. En daar stopt zijn job, noch hij noch zijn apparaatje kan weten dat jij 1min later betaalt...

Heb dit ook al gehad, automaat kapot dus loop naar andere automaat wat verder, in die tijd boete. Foto van retributie + ticketje naar parkeerbedrijf gemaild, retributiewerd geschrapt.
Ook al gehad dat ticketje om/weg gewaaid was bij het sluiten van de deur, nog voor de tijd dat je nummerplaat moest ingeven. Ook toen foto van retributie + ticketje naar parkeerbedrijf gemaild, retributie geschrapt.

Het zijn ook maar mensen hé, die parkeerwachters, die gewoon hun job doen. En meestal heeft (zoals bij mij en jou) het parkeerbedrijf wel begrip.

Wie legt er zijn parkeerschijf aan de passagierszijde? 🤨

Ik leg dat recht voor mij, achter de voorruit aan de bestuurderszijde.
Hangt er vanaf of ik links of rechts van de baan parkeer. Ik leg mijn parkeerschijf (alsook ticketje) altijd aan de kant van het voetpad omdat dit veiliger en makkelijker is voor diegene die moet controleren.
Dus als ik rechts t.o.v. de rijbaan (meestal dus) parkeer, ligt die aan de passagierskant.

Hangt er vanaf of ik links of rechts van de baan parkeer. Ik leg mijn parkeerschijf (alsook ticketje) altijd aan de kant van het voetpad omdat dit veiliger en makkelijker is voor diegene die moet controleren.
Dus als ik rechts t.o.v. de rijbaan (meestal dus) parkeer, ligt die aan de passagierskant.

Je parkeert toch altijd mee met de richting van het verkeer? Dus dan zit het voetpad altijd aan de passagierskant.

Andersom is zelfs een overtreding:

Een veelvoorkomende maar niet ongevaarlijke parkeerovertreding is het parkeren tegen de rijrichting. Als je tegen de richting geparkeerd staat, zit je als bestuurder immers aan de kant van het voetpad. Dit maakt dat je spiegels onbruikbaar zijn en je dus geen zicht hebt op tegemoetkomend verkeer.

Je parkeert toch altijd mee met de richting van het verkeer? Dus dan zit het voetpad altijd aan de passagierskant.

Andersom is zelfs een overtreding:

Een veelvoorkomende maar niet ongevaarlijke parkeerovertreding is het parkeren tegen de rijrichting. Als je tegen de richting geparkeerd staat, zit je als bestuurder immers aan de kant van het voetpad. Dit maakt dat je spiegels onbruikbaar zijn en je dus geen zicht hebt op tegemoetkomend verkeer.
In een éénrichtingstraat mag het. Er zijn hier in het dorp vrij veel éénrichtingstraten met een parkeerstrook links (of langs beide kanten) ;)
Daarom dat ik ook zei meestal rechts.

Wegcode:

Hoofdstuk 3. – Regels voor het gebruik van de openbare weg.​

Afdeling 4. – Regels in verband met het stilstaan en het parkeren.​

Art. 20. – Algemene regels betreffende het stilstaan en het parkeren.
§ 1. Elk stilstaand of geparkeerd voertuig moet worden opgesteld:
1° rechts ten opzichte van zijn rijrichting, behalve op rijbanen met éénrichtingsverkeer en in erven waar het zowel links als rechts mag opgesteld worden;

Goh ik heb toch ook zo is iets absurd voorgehad.

In Haacht, moest voor men madam iets ophalen in de Pearl daar en was met de Lotus.
Moet daar een parkeerschijf leggen, wist ik niet tot ik het pleintje opreed.

Parkeerwachter was daar net, massaal veel plaatsen vrij. Ik rij ernaast en spreek diene mens aan: ''heb geen handschoenkastje en geen schijf want gebruik deze auto in principe niet voor winkeluitstapjes (for obvious reasons). Mag ik de Pearl gewoon binnen en buiten, anders parkeer ik mij wel wat verder''

Geen probleem meneer.

Ik sta in de Pearl, kijk even naar buiten, zie diene pipo foto's trekken en mij opschrijven.
Toch wel semi de huid volgescholden toen. Epische loser zeg :)

Jaja het mag niet maar als de parkeerwachter zegt, ga maar snel ff halen, om u dan achter u gat snel even op te schrijven...
Kan je wat mij betreft de hoogste boom inkruipen.

Jaja het mag niet maar als de parkeerwachter zegt, ga maar snel ff halen, om u dan achter u gat snel even op te schrijven...
Kan je wat mij betreft de hoogste boom inkruipen.

Als die kerel zegt doe maar ff zou ik er ook vanuit gaan dat het geen probleem is (ook al mag het niet)
Toch wel een hele smerige move

Het is ook niet dat er daar 2 dezelfde auto's stonden 😅

Of je kan gewoon je kaart leggen, natuurlijk. Duurt nog minder dan 3 minuten!
Wel, dat doe ik nu altijd daar. Maar, vooral 's morgens ben ik er zeker van dat het overgrote deel van de mensen dat niet doet. Omdat de meeste mensen gewoon denken "die plaatsen zijn er toch hoofdzakelijk om uw kinderen af te zetten, nogal wiedes dat dat niet langer dan 30min duurt".

Terug
Bovenaan