JanusDR
Well-known member
Koken hoef je niet graag te doen maar is toch absoluut een essentiële skill voor elke volwassene?
Kijk, daar verschillen we dan van mening. Dat dit anno 2025 door meerderen 'een essentiële skill' genoemd wordt, vind ik inderdaad totaal achterhaald.Maar ik zou toch graag hebben dat mijn kind wat meer op zijn eigen benen kan staan dan dat. Koken is een vaardigheid waarvan het in mijn ogen toch belangrijk is dat je er een zekere basis van hebt.
Een leuke hobby, meer niet.
Die ik mijn kinderen wel zal aanleren, zoals schaken of voetballen, maar het is niet dat ik dat regelmatig ga doen.
Kan je 1 minuut googlen of chatgpt'en aub?De kritiek op jou kant en klare maaltijden is A) omdat het doorgaans ongezonder is. Ook al beweer jij van niet, ik heb moeite dit te geloven.
1 minuut?
1000 mogelijkheden zijn er, van zoutarm tot calorie-afgemeten tot keto tot mediterraans.
Dat daar niets tussen zit dat minstens even gezond is dan jouw vol gezondheidsexpertise zelfgekookte maaltijden , vind ik dan nog moeilijker te geloven.
Als dat over zaken gaat die mij totaal niet interesseren en ik heb er geld voor?En B) omdat je gewoonweg de aller eenvoudigste oplossing neemt in plaats van er wat moeite in te steken.
Losse vijs? Bel de klusjesman. Lamp kapot? Oei, chatgtp, hoe los je dat op? Platte band? Help!
Uiteraard. Dat ligt zodanig voor de hand dat het raar wordt.
Maar zoals hierboven gezegd, ik zal mijn kinderen uiteraard de basics wel leren. Leren hoe elektriciteit en zo werkt is interessant en leerrijk.
Ik hoop wel dat mijn kinderen analytisch genoeg zullen zijn om zelf te leren om een vette pan af te wassen indien nodig als ze 16 zijn