Padel

In de lagere reeksen komt het er vooral op aan om je eigen foutenlast te beperken. Als je consistent speelt hoef je dikwijls zelfs niet meer af te werken omdat de tegenstander na een paar balwisselingen al in de fout is gegaan. Je wint zo veel meer matchen met unforced errors van de tegenstanders dan met eigen winners.
In de hogere reeksen waar bijna iedereen consistent is moet je geduldig het punt opbouwen en wachten op een kans op om het juiste moment aan te vallen.
 
Om consistent te kunnen spelen, moet je dan ook gewoon ... veel spelen. En dat zal ik pas doen eenmaal tennis minder primeert.
Nu , dit weekend win ik vlot (9-1) met medespeler die ook enorm aanvallend is. Verlies 2x (9-5) met 2 defensieve spelers 🤷‍♂️
 
Als 1 van de 2 een net rusher is en de andere blijft altijd achteraan dan ben je heel kwetsbaar natuurlijk. Voor tornooien kies je meestal iemand die compatibel is aan je eigen spelstijl maar probleem met interclub is dat je soms moet samen spelen met gasten wiens spel u totaal niet ligt. Maar toch zou je dat vooraf wat moeten afspreken of als je ziet dat strategie niet werkt tijdens de match bijsturen. Zondag ook 2 keer 3 punten op achterstand gekomen maar weer kunnen recht trekken door bij te sturen.
 
Afgelopen vrijdag ook eerste x interclub gespeeld. 1x gewonnen, 2x verloren. Die 2 verliezen wel met mensen gespeeld waarmee ik nog nooit heb samengespeeld.

Het was wel plezant!
 
Volgende week Brussels Premier Padel, als je vooraan kan zitten ga je verschieten... wat die mannen allemaal uitsteken...
 
Waar kan je de livestream volgen van in Brussel ?

Soms komt het op Youtube, soms niet ... Ik zie op Red Bull TV dat het live moet zijn maar krijg maar geen verbinding ..
 
Vanaf kwartfinales moet je via VPN op redbull.com kijken

Op dit moment Nieto/Sanz tegen Navarro/Lebron en gaat er echt spannend aan toe.
Professioneel padel is wel echt een volledig andere sport dan recreatief padel.
 
Terug
Bovenaan