Dipjes kunnen ook veroorzaakt worden door wat je eet op de middag/voormiddag. Als je 's middags de typisch Vlaamse witte boterham eet, zal je eerder een dipje krijgen... Als ik iets kleins wil eten om te overbruggen, grijp ik meestal naar rijstwafels met kippenwit en wat komkommers erbij ofzo. Of worteltjes met hummus.
Wat mij in het verleden wel geholpen heeft met dipjes en een hongergevoel is vasten. In de voormiddag vond ik het erg makkelijk om niet te eten, zonder me flauw of hongerig te voelen. In de namiddag heb je dan wat meer ruimte om een maaltijd tussen 12 en 8 erin te plannen. Maar het is zeker geen wondermiddel...
Het is een nogal mediageil figuur en ik heb zijn boeken zelf niet gelezen, maar in mijn omgeving zijn er veel mensen die zweren bij de boeken van Servaas Bingé. Soms een beetje technisch, maar hij gaat blijkbaar wel goed in op wat eten juist met ons lichaam doet. Ook zijn er vaak recepten aan zijn boeken toegevoegd.
Ik kan je ook alles van Precision Nutrition aanraden. Zij hebben een uitgebreide website met veel info. Daarnaast delen ze op hun instagram vaak handige infographics. Ik vind
deze 3 bijvoorbeeld het beste beknopte overzicht dat ik ken, dat zowat alles samenvat.