Overgewicht, ondergewicht

Dat is dus wel een grote fout van mij. Ik monitor nooit mijn hartslag.

Vanavond in den boks waar er geen ramen zijn en geen airco, is dat los in het rood gaan aan tropische temperaturen

Wel moet ik mij verplicht jaarlijks laten checken door de huisarts en neemt die een ECG af e.d.
It's something. :unsure:

Iemand ervaring voor u te laten meten ? wil niet blind op mijn gewicht afgaan. Gezien ik wat vel overschot heb lijkt dat wel moeilijk te meten, heb nog op zo een weegschaal gestaan dat dit zogezegd meet maar hoe betrouwbaar is dat.

Kunt een dexascan laten nemen.

En anders gewoon in de spiegel kijken en naar uw kledingmaten.

Misschien dat ge op de fitness een huidplooimeting kunt krijgen. Weet niet of ze dat nog doen.

Zo’n weegschaal is naar mijn gevoel niet echt accuraat. Een DEXA scan zal inderdaad accurater zijn maar ik dacht dat dat ook kan afwijken?

Spiegel en hoe ge u voelt over uzelf is het belangrijkste denk ik.

Ik heb enkele jaren geleden een dexa scan laten nemen bij EnergyLab. Heel tevreden van, was een 50tal euro.
Ik sluit me erbij aan dat de spiegel en hoe je jezelf voelt het belangrijkste is, maar ik vond zo een scan wel een goede motivator.

Ik heb enkele jaren geleden een dexa scan laten nemen bij EnergyLab. Heel tevreden van, was een 50tal euro.
Ik sluit me erbij aan dat de spiegel en hoe je jezelf voelt het belangrijkste is, maar ik vond zo een scan wel een goede motivator.
Volledig mee akkoord. Het probleem met die weegschalen is dat die echt niet nauwkeurig zijn (veel hangt af van voeding/waterinname die dag?) en dat net kan zorgen voor demotivatie in sommige gevallen. A la, ik doe zoveel moeite en ik heb nog altijd x % vet.

Volledig mee akkoord. Het probleem met die weegschalen is dat die echt niet nauwkeurig zijn (veel hangt af van voeding/waterinname die dag?) en dat net kan zorgen voor demotivatie in sommige gevallen. A la, ik doe zoveel moeite en ik heb nog altijd x % vet.
Mijn vrouw komt soms af: ik ben helemaal gedemotiveerd, 300 gram op de weegschaal erbij vanmorgen. Het lopen brengt niets op.

Terwijl ik 's morgens bij 's avonds tot 2 kilo kan schelen in gewicht.

Vocht is inderdaad waar. Op normale dagen drink ik makkelijk 3 liter water.
Met een kater opstaan na een avondje op de lappen te gaan sta ik op met een sixpack. Plassen, geen water drinken en volledig uitgedroogd.

Mijn vrouw komt soms af: ik ben helemaal gedemotiveerd, 300 gram op de weegschaal erbij vanmorgen. Het lopen brengt niets op.

Terwijl ik 's morgens bij 's avonds tot 2 kilo kan schelen in gewicht.

Vocht is inderdaad waar. Op normale dagen drink ik makkelijk 3 liter water.
Met een kater opstaan na een avondje op de lappen te gaan sta ik op met een sixpack. Plassen, geen water drinken en volledig uitgedroogd.
If only, ik heb nog nooit in mijn leven een six pack gehad.

Het probleem met de weegschaal is dat die "liegt".

Voor puur uw massa is dat goed. Voor al de rest? Om een indicatie te hebben zeker?

Ik blijf erbij: elke ochtend wegen, na toilet en voor ontbijt, hou dat bij in een google sheets docje en bereken gewoon het 7-daags gemiddelde van de voorbije week. Ja, dat kost iets meer moeite, maar zo vlak je de dagelijkse schommelingen redelijk uit en kan je je evolutie beter volgen dan een momentopname.

Mijn vrouw weegt elke zaterdag, als je dan de ene zaterdag net een "dipdag" had en de volgende zaterdag net zo'n dag waarbij je wat meer water opgehouden hebt en hop, het kan lijken alsof je bent bijgekomen terwijl je net goed bezig bent.

Ik blijf erbij: elke ochtend wegen, na toilet en voor ontbijt, hou dat bij in een google sheets docje en bereken gewoon het 7-daags gemiddelde van de voorbije week. Ja, dat kost iets meer moeite, maar zo vlak je de dagelijkse schommelingen redelijk uit en kan je je evolutie beter volgen dan een momentopname.

Mijn vrouw weegt elke zaterdag, als je dan de ene zaterdag net een "dipdag" had en de volgende zaterdag net zo'n dag waarbij je wat meer water opgehouden hebt en hop, het kan lijken alsof je bent bijgekomen terwijl je net goed bezig bent.
Ik heb een weegschaal met bluetooth + app, en die houdt dat automatisch bij, is best handig en toont idd de evolutie veel beter, ik kan ook een paar kg schommelen op een dag.

Die vetpercentages kan hij ook maar daar kijk ik nooit naar, ik maak gewoon af en toe foto's in de spiegel.

Ik hou dat hier bij via MFP en dan kun je dat zelfs daar in een grafiekje gieten.

Mijn vouw heeft gescheurde buikspieren, haar darmen komen daar soms door vrij eng ( ze gaan dat opereren). Tis gelijk dat er zo een alien uit haar buik gaat komen. Sommigen denken dat ze zwanger is redelijk beu voor haar.

Inderdaad de beste manier om ergens een referentie te hebben.

Ik kijk om de maand/2 maanden eens op de weegschaal. Ze heeft nu zo'n weegschaal gekocht die vetpercentage e.d. meet, maar ik sta daar toch sceptisch tegenover hoor. Volgens dat spel heb ik overgewicht als ik nog 3 kg bijkom.

Mijn goedkope weegschaal toont steevast 2 kilo teveel op de teller. Zou eigenlijk eens een nieuwe moeten kopen.

Afgelopen dagen enorm veel gedronken, weegschaal gaf 96.9kg aan een dikke kilo meer dan vorige week. Vroeger zou ik beginnen freaken en de hand doek in de ring gooien.
Heb wel het gevoel dat ik dit heel lang kan volhouden eigenlijk levensstijl veranderen, eigenlijk nooit het gevoel van een dieet gehad.

Door op vakantie te gaan, 3 kg afgevallen. 72kg momenteel. ik kom van 110kg 4j terug
Op mijn werk zit ik snel aan de 12.000 stappen/dag, vorige week dagelijks 20.000 stappen op citytrip

Door op vakantie te gaan, 3 kg afgevallen. 72kg momenteel. ik kom van 110kg 4j terug
Op mijn werk zit ik snel aan de 12.000 stappen/dag, vorige week dagelijks 20.000 stappen op citytrip
Hier gaat dat andersom zijn op vakantie he, sowieso een drankje en wat serrano en fuet elke dag :unsure:.

Terug
Bovenaan