Overgewicht, ondergewicht

Sinds ik carnivoor begon, zit ik na een dikke week met het volgende probleem.

Ik heb amper honger en merk aan mijn energie dat ik te weinig kcal binnenkrijg.

Nu vind ik vasten niet zo erg maar zou graag wel wat meer energie hebben.

Denk ook wel dat ik wat meer water met zout moet drinken.
Je zou haast gaan denken dat een mens nood heeft aan vezels, vitaminen, koolhydraten,…

De meeste mensen gaan nu eenmaal uit eten naar een (in België vaak duur) restaurant on te genieten. Lijkt me dan nogal logisch dat men frieten voorziet en geen rekening houdt met de 1% bezoekers die hun dieet tot op restaurant blijft volhouden toch?

En zeker als je al complete junkfood gaat eten als een kapsalon vind ik het redelijk grappig om problemen te maken van de frieten maar kom.

Het staat idd dikwijls gewoon als 'mosselen met frietjes' op het menu. Als iemand dan mosselen bestelt met een portie brood dan zou ik dat ook gewoon interpreteren als mosselen met frietjes en een portie brood erbij en zo opdienen. Moest mij dat storen zou ik gewoon vragen om de portie frieten terug weg te nemen.
Ik ga niet super vaak op restaurant en zelf ook geen getalenteerde chef-kok dus op restaurant is automatic cheat-meal hier :)

Effe voor de duidelijkheid, op de menukaart stond mosselen met frietjes of mosselen met brood. Dus het leek me geen abnormaliteit dat ik dan mosselen met brood bestel.

Ik snap dat ook wel hoor. Enerzijds verspilling, anderzijds toch ook weer die extra verleiding waar je had gekozen om je niet aan bloot te stellen.
Zeker als het zo op het menu staat :)

Ik snap dat ook wel hoor. Enerzijds verspilling, anderzijds toch ook weer die extra verleiding waar je had gekozen om je niet aan bloot te stellen.
Zeker als het zo op het menu staat :)
Vooral dat laatste, als je dan zelf kiest om geen frieten te eten omdat je weet dat je dat moeilijk kan weerstaan is dat wel klote dat er dan ineens frieten voor uw neus staan.

Vooral dat laatste, als je dan zelf kiest om geen frieten te eten omdat je weet dat je dat moeilijk kan weerstaan is dat wel klote dat er dan ineens frieten voor uw neus staan.
Mosselen zelf thuis maken? :p
Gaat waarschijnlijk nog het gezondst zijn. Ze gebruiken vaak in restaurants flinke scheppen boter, je ziet het vet altijd zo drijven op de mosselsoep. Thuis stoof ik de mosselgroentjes aan in olijfolie en maak zelf wat frietjes in de airfryer.

Gaat waarschijnlijk nog het gezondst zijn. Ze gebruiken vaak in restaurants flinke scheppen boter, je ziet het vet altijd zo drijven op de mosselsoep. Thuis stoof ik de mosselgroentjes aan in olijfolie en maak zelf wat frietjes in de airfryer.
Hier bereiden we ook alles zelf

Persoon was aan zee, moest buitenshuis eten, nam mosselen en werd geconfronteerd met niet-bestelde frieten.

Maar ok, volgende keer best ff nr huis rijden volgende keer, de mosselpot opzetten en misschien tegen middernacht zal wel alles klaar zijn.

Twee weken geleden MyFitnessPal terug geactiveerd en intussen zo’n anderhalve kilo kwijt. Doordeweeks lukt het mij goed om binnen de 1400 kcal die MFP mij voorschrijft te blijven maar in het weekend als we ergens naartoe gaan of volk ontvangen, dan wordt er al eens wat alcohol gedronken en dan is het om zeep. Allé volledig mijn eigen schuld & keuze uiteraard en ik wil me ook niet álles ontzeggen. Volgens de weegschaal is er spiermassa bij en vet eraf dus het gaat wel de goede kant uit. Intussen ook mijn eerste afspraak gehad voor het innemen van mijn bruidsjurk en in de taille moet ze wel al behoorlijk versmald worden 👌🏻

Als het gaat om kcal beperken, is olijfolie geen betere keuze dan boter. Zoals met alles draait het om hoeveelheden.

Ik denk dat Apzoeir ook wel in staat is om zelf te koken, aangezien ze dit doorgaans doet, maar het is toch niet zo raar dat iemand ook eens op restaurant wil mee kunnen gaan eten met vrienden of familie, iets bestelt vanop de menu, en dan hier wil fulmineren bij mensen met een gelijkaardige geschiedenis van overgewicht over het feit dat ze ongevraagd een portie frieten erbij kreeg.

Twee weken geleden MyFitnessPal terug geactiveerd en intussen zo’n anderhalve kilo kwijt. Doordeweeks lukt het mij goed om binnen de 1400 kcal die MFP mij voorschrijft te blijven maar in het weekend als we ergens naartoe gaan of volk ontvangen, dan wordt er al eens wat alcohol gedronken en dan is het om zeep. Allé volledig mijn eigen schuld & keuze uiteraard en ik wil me ook niet álles ontzeggen. Volgens de weegschaal is er spiermassa bij en vet eraf dus het gaat wel de goede kant uit. Intussen ook mijn eerste afspraak gehad voor het innemen van mijn bruidsjurk en in de taille moet ze wel al behoorlijk versmald worden 👌🏻
Dit wilt zeggen dat je dus meer dan anderhalve kilo kwijt bent aan vet he.

Keep up the good work!

Als het gaat om kcal beperken, is olijfolie geen betere keuze dan boter. Zoals met alles draait het om hoeveelheden.

Ik denk dat Apzoeir ook wel in staat is om zelf te koken, aangezien ze dit doorgaans doet, maar het is toch niet zo raar dat iemand ook eens op restaurant wil mee kunnen gaan eten met vrienden of familie, iets bestelt vanop de menu, en dan hier wil fulmineren bij mensen met een gelijkaardige geschiedenis van overgewicht over het feit dat ze ongevraagd een portie frieten erbij kreeg.
Inderdaad hoeveelheden, maar op restaurant weet iedereen dat geen klontje zal zijn maar 3-4 klonten.

Los daarvan moet iedereen natuurlijk genieten met vrienden. Als ik met vrienden op stap ben kijk ik er minder naar (eerder vb glas cava als apero ipv cocktail, geen combo friet en brood zoals in een hamburger etc). Dagen erna compenseren of s'morgens extra sportsessie.
Volgende week vertrekken we op vakantie, praktisch elke avond hebben we al een restaurant gereserveerd :love: .

Mosselen vind ik persoonlijk fijner om te gaan eten dan thuis zelf klaar te maken. Thuis blijft ge altijd zitten met die schelpen en den afwas.
Hier ook myfitnespal geïnstalleerd en best een toffe app om te gebruiken.
Mijn groepslessen zijn een maandje gestopt en ik was van plan om zelf thuis verder te doen maar helaas heeft mijn wilskracht het nog niet gehaald van mijn flauwe excuses.

Terug
Bovenaan