Overgewicht, ondergewicht

Heb van de kine van mijn zon groen licht gekregen dat mijn zoon mee mag naar de fitness ( geen kracht oefening ) hopelijk mag dat van basic fit.
Bedoeling is wa fietsen lopen.

De zomer is zo’n moeilijkere periode eigenlijk (voor mij toch). Al sneller een drankje en hapje en ook iets vaker.

@kenneke2.0 waarom zou dat niet mogen?

Heb van de kine van mijn zon groen licht gekregen dat mijn zoon mee mag naar de fitness ( geen kracht oefening ) hopelijk mag dat van basic fit.
Bedoeling is wa fietsen lopen.

Regels Basic Fit:

De minimum leeftijd om te komen sporten is 12 jaar. Je mag dan alleen komen sporten indien je als vriend wordt uitgenodigd door een lid, die 16 jaar of ouder is, met een Premium lidmaatschap. Wij mogen als iemand komt sporten ook altijd vragen om legitimatie.

Hebben jullie echt de wilskracht niet om die kom frieten gewoon te laten staan? Als ik op mijn eten let is het niet zo moeilijk voor mij om er van af te blijven, ook al staat het voor mijn neus.

Hebben jullie echt de wilskracht niet om die kom frieten gewoon te laten staan? Als ik op mijn eten let is het niet zo moeilijk voor mij om er van af te blijven, ook al staat het voor mijn neus.
Ik vermoed dat het met mijn wilskracht best wel ok is aangezien ik intussen 45kg kwijt ben (zonder diëtist, zonder shakes, zonder maagverkleining, zonder injecties, ....).

Maar hey, ik ben ook maar een mens. En nee, het is niet fijn om een kom frieten voor je neus gezet te zien worden als je deze niet besteld hebt (maar het blijkbaar wel in hun policy zit dat ze deze moeten geven).
Dus mijn oprechte als ik dan eens even een zwak moment zou hebben...

Had gedacht dat er op een dieet topic wel iets meer begrip zou zijn. Maar fijn te horen dat jullie allemaal zo'n kanjers zijn die perfect aan alle verleidingen kunnen weerstaan!

Had gedacht dat er op een dieet topic wel iets meer begrip zou zijn. Maar fijn te horen dat jullie allemaal zo'n kanjers zijn die perfect aan alle verleidingen kunnen weerstaan!
Chapeau voor de wilskracht, een hele prestatie :thumb:

Ik vermoed dat het een mix is (voor bijna iedereen), de ene heeft een hoog natuurlijk metabolisme de andere minder, ik let wel (een beetje)op wat ik eet en doe aan sport. Zo hou ik mijn gewicht rond de 77 kg (1,81m), in de winter (lees januari) kan daar een kilo of 3 bijgekomen zijn, die zijn er in de lente zo af, dat valt in het niet tegen 45 Kg afvallen. Begrip zoeken op 9lives nu BG? Keep dreaming, er zijn er hier die hun mes immer scherp is of pas geslepen en vooral klaar om u neer te sabelen.

Ik vermoed dat het met mijn wilskracht best wel ok is aangezien ik intussen 45kg kwijt ben (zonder diëtist, zonder shakes, zonder maagverkleining, zonder injecties, ....).

Maar hey, ik ben ook maar een mens. En nee, het is niet fijn om een kom frieten voor je neus gezet te zien worden als je deze niet besteld hebt (maar het blijkbaar wel in hun policy zit dat ze deze moeten geven).

Dat zijn sommigen, ik heb niks anders dan respect daarvoor. Ik ben zelf op die manier ook 20kg afgevallen (ook zonder de dingen die je opnoemt), maar zoals gisteren, warme dag, al vakantie vibes voor ik echt vakantie heb en dan kan ik soms dat kommetje chips ook niet weerstaan.

Chapeau en als niemand het letterlijk al eens gezegd heeft. Je bent echt goed bezig.

De zomer is zo’n moeilijkere periode eigenlijk (voor mij toch). Al sneller een drankje en hapje en ook iets vaker.

@kenneke2.0 waarom zou dat niet mogen?
Ja, maar ga je dan ook niet meer eens lopen o.i.d.? Bij zo'n weer is het zalig om 's morgens vroeg of 's avonds laat te gaan lopen.

Ik denk er bij dit weer aan om Insanity te doen in de tuin.

Ja, maar ga je dan ook niet meer eens lopen o.i.d.? Bij zo'n weer is het zalig om 's morgens vroeg of 's avonds laat te gaan lopen.

Ik denk er bij dit weer aan om Insanity te doen in de tuin.
Nope, nope nope. Lopen is mijn nemesis, ik doe dat letterlijk nooit, ik kan het niet, wil het niet en zal het nooit willen. Bijkomend is dat zo wat het slechtste dat ik kan doen voor mijn knieën.

Ik ben trouwens maar net begonnen met terug wat cardio te doen in de gym.

Waanzinnig. Petje af hoor, dit doen maar heel, heel erg weinig mensen je na.

Eenmalig zondigen kan geen kwaad, vind ik. Alleen erop letten dat het geen hellend vlak wordt met het idee van: "Vandaag laat ik het hangen en haal ik nog chips in huis. Het is toch al naar de zak."

Ken jezelf, dus. En ook afhankelijk van de ernstgraad van je dieet.

Laatst bewerkt:

Was absoluut geen steek hoor, maar een oprechte vraag ;). Geen nood om jezelf te verantwoorden.

Net eens gekeken in de app: exact hetzelfde gewicht terug als in het voorjaar 2020, dus alle corona kilo's ben ik kwijt! 🥳

Nog 4kg tot mijn "doelgewicht" met minimale aanpassingen eigenlijk. Perfect haalbaar om eindelijk eens dat nieuwjaarsvoornemen definitief van de lijst te schrappen!
(Ik val +-1kg af per 6 weken)

Nope, nope nope. Lopen is mijn nemesis, ik doe dat letterlijk nooit, ik kan het niet, wil het niet en zal het nooit willen. Bijkomend is dat zo wat het slechtste dat ik kan doen voor mijn knieën.

Ik heb ook een slechte knie. Maar kan sinds enkele maanden terug 5 km lopen zonder pijn. Zalig.

Perfecte combo met dit weer. 😎😂
Vorige zomer ook gedaan. Veel water drinken hé. Insanity is de max. Zeker als je niet wil gaan lopen, fietsen, zwemmen,... is dat heel goede cardio. Al zou ik het als beginner zeker niet elke dag doen zoals de bedoeling is. En op eigen tempo. De dag dat je dan mee mee kan zonder probleem geeft zot veel voldoening.

Als je het fysiek niet kan snap ik dat wel, ik sukkel ook met mijn knie. Maar desondanks loop ik. Minder dan vroeger, ik heb nameijk ook fietsen geïntegreerd in mijn cardio. Maar lopen is gewoon zo een enorm efficiënte manier om kcal te verbranden, ik heb het nodig om tijd te maximaliseren. Daarnaast vind ik het ook wel heerlijk om in deze hitte even helemaal kapot te gaan.

Soit, fietsen is een goed alternatief. Gewoon zien dat je de juiste intensteit bereikt. Het heeft ook niet veel zin om iets te doe ndat je niet graag doet. Al moet ik zeggen dat ik vroeger lopen afschuwelijk vond. Maar nu ben ik in het midden van de nacht nog snel 5km gaan lopen. :unsure:

Als je het fysiek niet kan snap ik dat wel, ik sukkel ook met mijn knie. Maar desondanks loop ik. Minder dan vroeger, ik heb nameijk ook fietsen geïntegreerd in mijn cardio. Maar lopen is gewoon zo een enorm efficiënte manier om kcal te verbranden, ik heb het nodig om tijd te maximaliseren. Daarnaast vind ik het ook wel heerlijk om in deze hitte even helemaal kapot te gaan.

Soit, fietsen is een goed alternatief. Gewoon zien dat je de juiste intensteit bereikt. Het heeft ook niet veel zin om iets te doe ndat je niet graag doet. Al moet ik zeggen dat ik vroeger lopen afschuwelijk vond. Maar nu ben ik in het midden van de nacht nog snel 5km gaan lopen. :unsure:
Ik ben destijds bijna puur door te fietsen in de fitness afgevallen (+ voeding aangepast natuurlijk). Dus ik probeer nu hetzelfde toe te passen als wat ze daar toen deden, m'n hartslagzone tussen 134 en 144 houden.

En de laatste 2 minuten level naar omhoog en hartslag compleet van 't padje :unsure:.

Vroeger ging ik ook lopen het pre sporthorloge tijdperk, en ik vond dat saai wist ook niet hoeveel ik gelopen heb. Dus total geen idee wat mijn hartslag was ofzo

Terug
Bovenaan