Overgewicht, ondergewicht

allé blijf hier goed bezig, momenteel op 92,5 kg komende van 115.

En nu sta ik eigenlijk echt wel bijna goed, mijn lichaamsbouw zorgt er voor dat alles vrij goed verdeeld is, als ik nu kijk in de spiegel denk ik van yes, we zijn er bijna. Zelfs toen ik 115 kg woog schatte niemand mij op 100kg, heb geluk dat ik mooi evenredig verdeeld ben en breed van schouders ben op zich.

Buik is bijna helemaal weg, de manboobs zijn opeens ook zo goed als weg.

In principe ging ik al stoppen op 95, maar zou wel graag op 90 eindigen. En denk dat ik misschien nog even doorga met de mounjaro tot 85kg, dan is er 30kg af en dan heb ik een paar kilo marge om terug bij te komen ook als ik de mounjaro afbouw.

allé blijf hier goed bezig, momenteel op 92,5 kg komende van 115.

En nu sta ik eigenlijk echt wel bijna goed, mijn lichaamsbouw zorgt er voor dat alles vrij goed verdeeld is, als ik nu kijk in de spiegel denk ik van yes, we zijn er bijna. Zelfs toen ik 115 kg woog schatte niemand mij op 100kg, heb geluk dat ik mooi evenredig verdeeld ben en breed van schouders ben op zich.

Buik is bijna helemaal weg, de manboobs zijn opeens ook zo goed als weg.

In principe ging ik al stoppen op 95, maar zou wel graag op 90 eindigen. En denk dat ik misschien nog even doorga met de mounjaro tot 85kg, dan is er 30kg af en dan heb ik een paar kilo marge om terug bij te komen ook als ik de mounjaro afbouw.
Qua kilo's inderdaad goed bezig.
Ik ben ook breed van schouder en mensen geloven ook vaak niet dat ik bijna 100 kg weeg ( en ik heb een smal eierkopke ) 😁

Is het gewichtsverlies volledig gekomen door mounjaro dan? Of beweeg je ook meer en eet je gezondere voeding?
Ik hoop dat je enigszins een beetje je levensstijl hebt aangepast ook, anders vrees ik een beetje voor gewichtstoename als je mounjaro afbouwt/stopt.

PS: kheb ook beetje last van de manboobs en zou er ook wel vanaf willen.
Mijn probleem is dat ik wel weet wat gezond is, maar dat ik gezond en ongezond teveel combineer 🥴
Twordt tijd dat ik m'n discipline weer es opkrik dus, kzou ook onder die 90 kg weer willen geraken.

Ik probeer ook wat meer te sporten, ga de laatste maand toch 2-3 keer per week zwemmen. Al komt dat meer door de recente break-up en gedachten verzetten dan dat het voor iets anders is.

Maar het komt wel hoofdzakelijk door mounjaro die de hele dag door een verzadigd gevoel voorziet en de cravings uit je hoofd haalt.

Verschil is heel groot de eerste 4-5 dagen na injectie en de laatste 2 dagen van de week :)

Gezond mja gezond eten blijft moeilijk. Aangezien je met mounjaro heel weinig kan eten probeer ik nu vooral voedzame dingen te eten en eet ik vaak een blikje tonijn met 2 hard gekookte eieren er onder ofzo. En dan neem ik nog wat vitamines on the side. Als ik dat smiddags eet ben ik verzadigd tot ik ga slapen zelfs.

Maar idd, volhouden nadien wordt het grootste probleem. Levenslang mounjaro is ook niet ideaal zeker :D

Laatst bewerkt:
Ze wou deze ochtend op de weegschaal gaan staan... Geen batterijcapaciteit meer gvd. Direct vloeken naar mij. Waren nog maar net nieuwe batterijen en de poetshulp had die weegschaal met het drukknopje tegen de muur gezet. Continu aan dus... 't Zal voor een andere keer zijn :LOL:

Ze wou deze ochtend op de weegschaal gaan staan... Geen batterijcapaciteit meer gvd. Direct vloeken naar mij. Waren nog maar net nieuwe batterijen en de poetshulp had die weegschaal met het drukknopje tegen de muur gezet. Continu aan dus... 't Zal voor een andere keer zijn :LOL:
Dat is nog altijd beter dan ERROR.

Ik val ook altijd af op verlof. Steek het op stress van de reis etc
Doe ik meestal ook wel: veel meer bewegen dan ik thuis gewoon ben en zeker als het warm is eet ik ook minder. Het zijn tegenwoordig wel gezinsvakanties, dus ik val minder af dan vroeger toen ik nog ging backpacken.

Was het wel de poetshulp ? 😁

Wijze opmerking van m'n dochter dit weekend:
Papa, je bent vaak bezig over gezonde voeding maar je bent zelf te dik 😅
Ze had eigenlijk wel een punt.

Awel ja met wat je hier allemaal post had ik niet verwacht dat je overgewicht had

Awel ja met wat je hier allemaal post had ik niet verwacht dat je overgewicht had
Ik combineer gezond nog te vaak met ongezond.
Ik weet perfect hoe het komt dat ik overgewicht heb, ondanks ik vrij sportief ben.
Kheb wel een goed gestel, m'n bloedwaarden staan allemaal goed en een goede conditie.
Vroeger ging ik ook nog regelmatig 1 of 2 u lopen, maar sinds artrose in de rug niet meer...toen stond ik wel een stuk strakker. 😁

Tis misschien ook vanwege m'n overgewicht dat mensen soms verbaasd kijken als ik zeg dat ik al 2 jaar geen vlees meer eet

Ik zit het laatste jaar telkens tussen 96 en 98 kg, en ben 1m84 ongeveer.

Ik combineer gezond nog te vaak met ongezond.
Ik weet perfect hoe het komt dat ik overgewicht heb, ondanks ik vrij sportief ben.
Kheb wel een goed gestel, m'n bloedwaarden staan allemaal goed en een goede conditie.
Vroeger ging ik ook nog regelmatig 1 of 2 u lopen, maar sinds artrose in de rug niet meer...toen stond ik wel een stuk strakker. 😁

Tis misschien ook vanwege m'n overgewicht dat mensen soms verbaasd kijken als ik zeg dat ik al 2 jaar geen vlees meer eet

Ik zit het laatste jaar telkens tussen 96 en 98 kg, en ben 1m84 ongeveer.
Voor u lengte is dat toch niet zoveel te zwaar ? En ook te zien hoe je gebouwd zijt.

Oei ja dat is wel veel ik ben iets kleiner maar veel minder zwaar

Ik let wel veel op mijn eten.

Nu in plaats van rijst eet ik bloemkoolrijst bijvoorbeeld

Als jullie willen kan ik wel tips geven ivm gezond eten

Al moet ik wel zeggen dat ik misschien eens ongezond bezig ben geweest met dat schoonheidsideaal

Ik heb een six-pack en geen borstjes maar gewoon een strakke borstkast

Ik heb me weerstandsbanden gehaald. Nu die nog gebruiken :p en oefeningen vinden (video's voor bovenlichaam. buik/borst)
Hier 177 met 95kg
Dus moet dringend van af. Maar door medicatie heb ik bijna continu spierkrampen in mijn kuiten (spierscheur gevoel)
Lopen valt dus al af. Bang om weer eens een echte scheur.
Inlineskates zou minder belastend zijn voor de kuiten, dus die piste ben ik eens aant bekijken.

Eten door de dag doe ik eigenlijk niet ongezond, maar savonds... een zak chips is niets.
Maar bijleren kan altijd. Dus @Z3r0 : tips zijn altijd welkom

Voor u lengte is dat toch niet zoveel te zwaar ? En ook te zien hoe je gebouwd zijt.
Breed geschouderd, lichtjes atletisch gebouwd zeg ik altijd 😁
Maar er mogen toch wel zeker 10 kilootjes van..
Gelukkig heb ik een fysieke job..ik fiets en wandel ook geregeld, 2 keer per week fitness (maar niet overdreven..als je rugproblemen hebt is het steeds beetje oppassen. M'n lichte golfers elleboog en tennis elleboog moet ik ook beetje mee oppassen)

Een aantal jaar geleden heb ik es een jaar geen krachttraining gedaan wegens pijnlijke tennis elleboog, en ik wou geen spuit..dat kan de weefsels lichtjes zwakker maken.

Als ik dan es door m'n rug ga train ik ook een tijdje niet.
En geregeld rugpijn werkt ook niet motiverend om te sporten. Het kan zelfs mentaal lastig zijn om constant lichaamlijke problemen te hebben, ook al ben ik een vrolijk optimistisch persoon .

Dus ik kan begrijpen als je een mentale dip hebt dat sporten of op je voeding letten moeilijk kan zijn.

Als ik krachttraining doe, werk ik ook niet voor maximale kracht, want dan heb je ook meer kans op gewrichtsproblemen, en die heb ik al.
Ik doe nu al m'n dumbell oefeningen met halters van 10 kg, vroeger was dit 14 kg.
Het voordeel van de dumbells is ook dat je coördinatie traint en ik train voor een spiegel om op m'n houding te letten.

Je wil niet weten waar ik dagelijks op let qua beweging...om ergonomisch te werken en dagdagelijkse dingen te doen.
Zelfs bij het in en uit stappen van de auto, of als ik bij een klusje toch even voorovergebogen moet zitten werken en daarbij m'n buikspieren opspan..(voorkomen rugklachten)
Tijdens m'n job (huishoudhulp) doe ik ook heel veel diepe squats, lager dan een hoek van 90°, zodat ik m'n knieën niet veel belast maar eerder de pezen van m'n been...(Nog nooit last door gehad, en omdat ik niet meer gehurkt of anders zit ook geen beenkramp meer..wat ik vaak had)
Kortom, sinds de rug troubles heb ik veel routine beweging ingebouwd om problemen te voorkomen en doe ik precies soms gymnastiek tijdens het werk.

Jammer dat ik eerst geblesseerd moest zijn om er te beginnen op letten.
Maar na bezoek aan chiropractor, osteopaat, 2 fysiotherapeuten ,enkele kinesitherapeuten en de rug school weet ik wel beter hoe het beter is qua oefeningen/training/gymnastiek.
Nu bezoek ik niemand meer, maar ben ik m'n eigen fysio master 😆

Nog dit even kort : als je te zwaar staat, laat het niet teveel escaleren..het werkt alleen maar demotiverend. Believe in your force 🙏

Laatst bewerkt:
Al moet ik wel zeggen dat ik misschien eens ongezond bezig ben geweest met dat schoonheidsideaal

Ik heb een six-pack en geen borstjes maar gewoon een strakke borstkast
Dan heb je waarschijnlijk ook ongeveer maar 15% lichaamsvet?
Die bloemkoolrijst is dat gewoon rijst gemengd met bloemkool? (en welke rijst gebruik je dan?)

Terug
Bovenaan