Overgewicht, ondergewicht

Bewust bijkomen naar 101,5. Mag ik vragen hoe groot je bent en wat uw vetpercentage is?
Toen ik nog wedstrijden deed in het powerliften was de uitdrukking: "alles onder de 100 kg is een wijf" heel populair. Dat is om te lachen uiteraard, maar met wat spiermassa is 100 kg nu ook niet zo zot hoor.

Wie kent er nu ook zijn vetpercentage trouwens.
Een banaan is nu ook niet meteen het ideale tussendoortje voor de meeste mensen... als je dan toch snelle suikers gaat eten kan je net zo goed iets eten dat wél lekker is :unsure: :tongue:
Gohja, een banaan bevat nu ook wel trage suikers en de meeste mensen vinden die lekker zeker. "Gezond" is ook relatief natuurlijk.
Je kan ook het argument maken dat tussendoortjes onnodig zijn.

Laatst bewerkt:
Inderdaad in het powerliften moet je gewicht boven de 100kg zijn en je pietje onder de 10cm

Anders ben je niet serieus bezig

Een banaan is nu ook niet meteen het ideale tussendoortje voor de meeste mensen... als je dan toch snelle suikers gaat eten kan je net zo goed iets eten dat wél lekker is :unsure: :tongue:
Een banaan zal wel veel lager zijn in kcal per 100g dan prince koeken :)
Prince koeken zijn wel nog relatief gezonde koeken denk ik (maar toch niet ideaal om te vermageren)

Een banaan heeft wat, 4-5g suiker? Terwijl een koek al snel 30+g suikers heeft.

Toen ik nog wedstrijden deed in het powerliften was de uitdrukking: "alles onder de 100 kg is een wijf" heel populair. Dat is om te lachen uiteraard, maar met wat spiermassa is 100 kg nu ook niet zo zot hoor.

Wie kent er nu ook zijn vetpercentage trouwens.

Gohja, een banaan bevat nu ook wel trage suikers en de meeste mensen vinden die lekker zeker. "Gezond" is ook relatief natuurlijk.
Je kan ook het argument maken dat tussendoortjes onnodig zijn.
Haha, grappig wel. Doet me denken aan een kameraad van mij. Weegt 115kg en is een beer. Gaat puur voor kracht.

Er was eens een jonge kerel in de fitness die vroeg wanneer hij begon met cutten om een sixpack te krijgen.

'Ik ben ier nie om een fotomodel te worden éh manneke, sixpacks zijn voor janetten'

:laugh:

Oeioei, de bananen worden hier precies nogal verdedigd. :tongue:
Ik ben gewoon biased omdat ik die dingen echt ranzig vind hoor, veel meer moet je daar echt niet achter zoeken.

Nu al eind de 84kg, tis ook niet zomaar dat zo snel gaat. Zit aan begin van depressie heb geen enkele zin om te eten. Mijn vrouw moet er mij er echt aan zetten of ik eet enkel ne boterham op ne dag.

Bewust bijkomen naar 101,5. Mag ik vragen hoe groot je bent en wat uw vetpercentage is?
1m83, geen flauw idee van vetpercentage. Zeker niet in de buurt van een sixpack. Maar ook geen uitstekende buik.
Rond de 100kg blijkt toch ergens mijn 'normale' gewicht te zijn, ik ga altijd die richting uit. Graag eten en veel kunnen eten dragen daar natuurlijk tot bij. Meeste mensen schatten mijn gewicht lager in, dus ik veronderstel dat het wel op mijn 'frame' past.

Inderdaad in het powerliften moet je gewicht boven de 100kg zijn en je pietje onder de 10cm

Anders ben je niet serieus bezig
Dju, 1 op 2 maar. Daarom misschien dat ik niet tevreden ben van mijn lifts :headshake:

Haha, grappig wel. Doet me denken aan een kameraad van mij. Weegt 115kg en is een beer. Gaat puur voor kracht.

Er was eens een jonge kerel in de fitness die vroeg wanneer hij begon met cutten om een sixpack te krijgen.

'Ik ben ier nie om een fotomodel te worden éh manneke, sixpacks zijn voor janetten'

:laugh:
Gohja, er is het cliché van de "krachtatleet" die moddervet is maar beresterk in enkele statische lifts, maar ik denk dat wie werkelijk serieus bezig is ook wel moeite doet om zo goed mogelijk te zijn binnen een gewichtscategorie. En dan heb je best ook geen gigantisch vetpercentage. Natuurlijk, de zwaardere categoriën (en afhankelijk van de sport en federatie zit daar wel variatie op) die kunnen niet anders dan ook wel redelijk wat vet hebben, tenzij ze serieus gedopeerd zijn. Een sixpack is nu veelal wel nutteloos en enkel voor de show.

Sowieso onderschatten "leken" denk ik wel standaard wat een hoge spiermassa zoal weegt. En dan zit je voor een gemiddelde lengte vrij snel aan 100 kg lichaamsgewicht. Als je in powerlifting of gewichtheffen kijkt naar de gewichtscategoriën, zijn de toppers in de categorie die rond de 100 kg zit meestal <180 cm. Ik ben 180 cm, en toen ik net begon kreeg ik als jonge gast van onze trainer eens de opmerking: "ja, ene met uw lengte, om een bekke vent te zijn moet gij toch 110 kg wegen". Jaren later was dat ook het geval.

https://symmetricstrength.com/calculator/ideal_bodyweight hier kan je je lengte ingeven en dat toont de site wat de gemiddelde (elite) BB-er, powerlifter, MMA-er, sprinter, marathonloper, ... weegt met diezelfde lengte
Leuk om eens te checken.

Ik weeg 78 kg en ben 1m83. Training vooral gericht op gevechtsport.
Volgens die site moet ik 77 kg wegen. Schoon op schema dus.

Wil ik mijn max. muscular potential eruit halen moet ik 10 kg bijkomen. Maar daarvoor doe ik teveel cardio op dit moment en zou ik mijn trainingen en voeding een draai moeten geven. Ooit wil ik dat wel eens doen. :)

Nu al eind de 84kg, tis ook niet zomaar dat zo snel gaat. Zit aan begin van depressie heb geen enkele zin om te eten. Mijn vrouw moet er mij er echt aan zetten of ik eet enkel ne boterham op ne dag.
Kenneke, ik kom je tegen op verschillende plaatsen hier op het forum maar het lijkt echt alsof je met redelijk wat issues door elkaar zit.
Dat lijkt me niet gemakkelijk.

Krijg je hiervoor professionele hulp?

Kenneke, ik kom je tegen op verschillende plaatsen hier op het forum maar het lijkt echt alsof je met redelijk wat issues door elkaar zit.
Dat lijkt me niet gemakkelijk.

Krijg je hiervoor professionele hulp?

Er zijn al zoveel mensen die hun tijd/moeite erin hebben gestoken om Kenneke te helpen met advies & tips en eigenlijk wordt er nooit iets mee gedaan en doet hij toch maar wat hij zelf wilt. Ik zou er mijn tijd niet meer insteken, maarja hij heeft professionele hulp nodig.

Dat lijkt mij eerder een crashdieet. Dat is ook niet goed. Probeer toch wat meer te eten en iets meer te sporten of zo?

Als ik amper ene boterham per dag zou eten dan val ik misschien wel 2 kg af per week en weeg ik over een maand 75kg of zo. Maar ja gezond is dat niet.

Dit is geen dieet voor alle duidelijkheid ik zeg sinds ik niks van suiker eet mijn honger gevoel nog minder is dan vroeger het is gewoon een vaststelling die ik merk deze week niet meer niet minder. Ik wil zelf niet vermageren dat heb ik twee jaar geleden al gedaan min 45 kg.

Het is geen gezond voedingspatroon daarcheb je 200% gelijk in maar het is niet de bedoeling om af te vallen.

Nu toch dik onder de 90 kg 88.5 kg. Moet wel lukken tegen najaar onder de 80 kg te geraken.

Ik heb eens wat recente posts op een rij gezet.

23 maart 88.5, nu eind 84 zo'n 10 dagen later, maar het is niet de bedoeling af te vallen. Ik zou toch echt eens op een rijtje zetten wat nu eigenlijk de bedoeling en of gezondheid daar ergens een rol in speelt.

Heb je ook gelezen dat ik twee dagen ziek ben geweest ? Buikgriep ondertussen is het al weer 86kg
Heb het idd niet in mijn post gezet

Heb je ook gelezen dat ik twee dagen ziek ben geweest ? Buikgriep ondertussen is het al weer 86kg
Heb het idd niet in mijn post gezet
Toen je hier begon dat je vermagerd was en onder x ging raken, waren die posts waarin je vertelde dat je niet wilde vermageren ook wel het eerste waar ik aan dacht.

Wat is je doel nu eigenlijk? Vermageren? Gezond worden? Helemaal niets?

Toen je hier begon dat je vermagerd was en onder x ging raken, waren die posts waarin je vertelde dat je niet wilde vermageren ook wel het eerste waar ik aan dacht.

Wat is je doel nu eigenlijk? Vermageren? Gezond worden? Helemaal niets?
Van 90 naar 80 kg dat staat er nochtans. En ondertussen aan krachttraining doen waar ik mee bezig ben btw

Terug
Bovenaan